הקריסה הגדולה של טסלה: האם מאסק בדרך לאבד הכל?
טסלה דיווחה על ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים, שהושפעה מפעילותו הפוליטית של אילון מאסק, מתחרות גוברת ופגיעה בתדמית המותג.

הקריסה הגדולה של טסלה – חברת טסלה רשמה ירידה חסרת תקדים במכירותיה, עם דיווח על מכירת 384,122 כלי רכב ברבעון, צניחה של כ-13.5% בהשוואה לשנה שעברה. זוהי הירידה הגדולה ביותר במכירות משנה לשנה בתולדות החברה, למרות עלייה קלה מהרבעון הראשון. אף על פי כן, מניות טסלה עלו בכמעט 4% בפתיחת המסחר, שכן הנתונים עלו על תחזיות אנליסטים שציפו לצניחה חמורה יותר.
הירידה במכירות מיוחסת לפעילותו הפוליטית של המנכ"ל אילון מאסק, במיוחד תפקידו בממשל טראמפ, שהובילה למחאות והשפיעה לרעה על תדמית המותג. נתוני רישום כלי רכב מצביעים על ירידה חדה במכירות בארה"ב ובאירופה, וזאת למרות עלייה כללית במכירות כלי רכב חשמליים בשווקים אלה.
בנוסף, טסלה מתמודדת עם תחרות גוברת מצד יצרניות רכב מערביות ובעיקר מול חברות סיניות כמו BYD. BYD, שטרם נכנסה לשוק האמריקאי, מכרה מיליון רכבים חשמליים במחצית הראשונה של השנה, ועקפה בכך את טסלה (שמכרה כ-721,000 רכבים). בכך, טסלה צפויה לאבד את תוארה כיצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם. זוהי ירידת המכירות הרבעונית השנייה ברציפות עבור טסלה, מה שמעיד על שינוי מגמה עבור החברה שחוותה עליות חדות במכירות במשך רוב שנות קיומה.
עם זאת, התאוששות קלה במניות נרשמה לאחרונה, בין היתר בעקבות הודעת מאסק על עזיבתו את ממשל טראמפ והשקת שירות מוניות רובוטיות.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו