מסתמן: מגל יו"ר סיעה; סמוטריץ' סגן יו"ר הכנסת - סרוגים

מסתמן: מגל יו"ר סיעה; סמוטריץ' סגן יו"ר הכנסת

אחרי סגירת ההסכמים הקואליציוניים עם הליכוד, שמונת חברי הכנסת של הבית היהודי יזכו לארבעה מינויים בממשלה וראשות ועדה. מה יקבלו שלושת חברי הכנסת הנוספים?

מסתמן: מגל יו"ר סיעה; סמוטריץ' סגן יו"ר הכנסת
  מחלקים את התפקידים בתוך הסיעה. (הדס פרוש/פלאש90)

ההסכם הקואליציוני בין הבית היהודי לליכוד שנחתם הבוקר מלמד כי מחצית מהח"כים יקבלו תפקידים בממשלה והשאר ייאלצו לתזז בין ועדות הכנסת השונות.

שלושה שרים קיבלה המפלגה וסגן שר אחד. השרים הבטוחם הם היו"ר – נפתלי בנט במשרד החינוך, ירושלים והתפוצות. אורי אריאל במשרד החקלאות ואיילת שקד במשרד המשפטים.

לתפקיד סגן שר הבטחון אותו קיבלה המפלגה ייכנס הרב אלי בן דהן שזכה במקום השני בפריימריז של המפלגה. למרות הקמפיין שהחל לעשות יוגב בקרב חברי המרכז, תפקיד סגן השר הובטח לרב אלי בן דהן. ניסן סלומינסקי יעזוב את ראשות ועדת הכספים לטובת ראשות ועדת החוקה, חוק ומשפט ויהיה אחראי על פעילות החקיקה של הכנסת.

לסרוגים נודע כי ינון מגל מיועד לתפקיד יו"ר הסיעה. בצלאל סמוטריץ' יזכה לכהן כסגן יו"ר הכנסת (תפקיד עם כבוד, אך נחשב סינג'ור, בשל הצורך להיות במליאה באופן קבוע). מי שיכול לחוש מאוכזב הוא מוטי יוגב שנמצא במקום השביעי ויתנחם בחברות היוקרתית בועדת חוץ ובטחון.

שלושת הח"כים (מגל, סמוטריץ' ויוגב) ייאלצו לתזז בין ועדות הכנסת השונות, כשכל אחד מהם יהיה חבר בשתיים או שלוש ועדות, כשהחשובות שבהן הן הכספים, החוקה, הפנים, הרווחה ועוד. ה"צרה" הזו תהיה נחלתן של כל סיעות הקואליציה, שתכיל 40 חברי כנסת (שאינם שרים או סגני שרים) מול 59 ח"כים של האופוזיציה. מה שיצריך משמעת קואליציונית ובעיקר התייצבות מלאה כמעט בכל הצבעה בועדות הכנסת.

במקרה כזה, 'חוק נורבגי' שיביא לפרישתם של שרים מהכנסת כדי לפנות מקום לח"כים הבאים בתור ברשימה, יכול מאוד לסייע לקואליציה, אבל הסיכויים לכך אינם גבוהים. אפשרות אחרת היא התפטרות של אחד משרי המפלגה – ככל הנראה איילת שקד – כדי לפנות מקום לבאה בתור ברשימה – שולי מועלם.

מהבית היהודי נמסר: "חלוקת התפקידים הפנימית בבית היהודי טרם נקבעה (למעט תפקידי השרים כמובן). כל הפרסומים בעניין חסרי שחר, ההחלטות יתקבלו ביום ראשון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
יפה מאוד!! >>
מרוצה | 07-05-2015 12:19
היום ברור מעל לכל ספק רק הבית יהודי!! היינו מגיעים יותר רחוק לולא כל הליצנים שהצביעו לליכוד..
2
שיווווווו, סמוטריץ כמעט סגן הנשיא......
ווהאו | 07-05-2015 15:25
נכון, הוא עדיף בכל מקרה על הנוכחי.
3
אוי ואבוי,סמוטריץ ממש יצטרך לעבוד
שכחתם,הם נבחרי ציבור | 13-05-2015 17:47