7 תושבי רהט נתפסו 'על חם' בעת שוד עתיקות - סרוגים

7 תושבי רהט נתפסו 'על חם' בעת שוד עתיקות

במבצע משותף של רשות העתיקות ומג"ב נתפסו "על חם" 7 שודדי עתיקות בעת שהם חופרים בתל עתיק, תוך הסבת נזק בלתי הפיך להסטוריה

7 תושבי רהט נתפסו 'על חם' בעת שוד עתיקות

הלילה (בין ד' ל-ה') בתל מארבים שליד רהט בדרום הארץ, נתפסו "על חם" 7 חשודים תושבי רהט, בשנות ה-30 לחייהם, כשהם חופרים באתר עתיקות בחיפוש אחר ממצאים קדומים, תוך שהם מסבים נזק רב ובלתי הפיך לשכבות הקדומות.

במהלך השבועיים האחרונים, בפעילות סמויה של מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, תועדו חלק מהחשודים בפעילות באתר, ונאסף חומר מודיעיני וראייתי הקושר אותם לפעילות השוד באתר הקדום.

בשעה 21:00 אתמול זיהו פקחי היחידה שני כלי רכב בראש האתר, מרחק מטרים ספורים מחפירת השוד. ליד הרכבים עמדו שני תצפיתנים, כאשר שאר חברי החוליה עסקו בחפירה באדמה.

לאחר שהפקחים קבעו בוודאות כי מדובר בשודדי עתיקות, חברו אליהם לוחמי מרחב כפרי נגב ויחידת ספיר של משמר הגבול. יחד, ביצעו את המעצר תוך כדי חסימת רכביהם של החשודים אשר ניסו להימלט מהמקום, כשהם משאירים אחריהם חלק מציוד החפירה.

החשודים נתפסו כשברשותם גלאי מתכות וכלי חפירה. בחיפוש בכלי הרכב שלהם נמצאו מטבעות מהתקופה הרומית והביזנטית. החשודים טוענים להגנתם שיצאו לטייל, ואינם קשורים לחפירות השוד.

חטיבת דובר המשטרה

אחת המטבעות שכמעט נשדדה (חטיבת דובר המשטרה)

תל מארבים הינו תל מראשית תקופת ההתנחלות (3500 שנה לפני זמננו) שנמצא סמוך ליישוב רהט. לדברי גיא פיטוסי, מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות בדרום, "זו הפעם השנייה בשנתיים האחרונות, שנתפסת באתר זה חוליה. הפגיעה באתרי העתיקות גורמת נזק בלתי הפיך למורשת של כולנו. פגיעה כזו באתר מחסירה לתמיד חלקים מהפאזל ההיסטורי של ארץ ישראל. יש לדעת, כי חפירה באתר עתיקות ללא היתר ופגיעה באתר עתיקות מהווה עבירה חמורה שהעונש בגינה בחוק, הינו 5 שנות מאסר".

היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

כלי החפירה (צילום: היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות)

 

"הלוחמים פעלו בנחישות ומקצועיות כמו בכל משימה שהם מקבלים,   זאת לא הפעם הראשונה שאנו מבצעים מעצר של גונבי עתיקות לשמחתי הערב ניתן להגיד  שנלכדה חוליה שפעלה משמעותית בתחום" ציין מפקד חבל כפרית נגב, רפ"ק עובדי מליכי.

שני הרכבים ששימשו את החשודים נתפסו ויחולטו, החשודים נעצרו לחקירה, והיום הם יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רעידת האדמה
| 30-04-2015 22:37
לרעידת האדמה שהתרחשה בנפאל. "השבוע שמענו שבמדינה רחוקה, נפאל הייתה רעידת אדמה", אמר, "ביתם של רבים נעשה לקבורתם, [במקום קברי יהודים שחפרו בבית שמש] אלפי אנשים נשים וטף נהרגו במיתה משונה ל"ע, [לכאורה מדה נגד מדה על חפירת קברי ישראל] ויש שכבר מתחילים לחשוש אולי צריכים לשוב על החפירות, ואולי ח"ו תגיע רעידת אדמה גם לארץ" ובפרט בב"ש במקום הקברים ד"י. הראב"ד הוסיף, "ידוע שכל מה שעושה הקב"ה בארצות רחוקות, התכלית בזה הוא לעורר את עם ישראל, וא"כ צריכים אנו לשים ליבנו לדבר, ולחשוב על מה עשה ד' ככה בארץ רחוקה". בשלב זה פתח הראב"ד מדרש תהלים והקריא מתוך דברי המדרש על הפסוק, "ותגעש ותרעש הארץ" –"בעוון עריות ומשכב זכור הקב"ה כועס והאדמה תרעד וההרים יעשנו". הראב"ד אמר "לפי דברי המדרש, ראוי לראות ברעידת אדמה כעין התראה משמים לפעול ולעשות למנוע את חילול ד' בהתרבות עוון זה. ואמנם ברוב רחמיו חס עלינו הקב"ה ולא הביא את העונש עלינו, אע"פ שחפרנו הקברים, אבל כדי שלא נשכח את המושג שקיים עונש נורא של רעידת אדמה על עוון זה, שלח לנו הקב"ה אזהרה ממדינה רחוקה כדי שנזכור שעונש זה קיים". ולכן חייבין אנו למחות יום ולילה [בפרט על חפירת קברי ישראל, בבית שמש] , ובמחתם שנלער בגאולה בירושלם עיה"ק, וגם למחות על רבבות חרדקי"ם ועל אלו שנתגיירו בצבא או חוץ לצבא על ידי רבנים משרתי הממשלת השמד, בלי קבלת שום מצוות כדין, ועל פי דין "הם גויים גמורים" ואח"כ בנות ישראל נישאות לגויים אלו באיסור עריות החמור מאוד, ואז הקב"ה ח"ו מסלק את השכינה מאיתנו וכמבואר בגמ' בקידושין, וכאשר הקב"ה שומע מאיתנו קול מחאה, על חפירת קברי יהודים וכו' אז לא יבוא עלינו קצף" אמן.