המועמד למנכ"ל משרד החקלאות: זבולון כלפה - סרוגים

המועמד למנכ"ל משרד החקלאות: זבולון כלפה

אורי אריאל צפוי לקבל את תיק החקלאות, והשם הבולט כמועמד למנכ"ל המשרד הוא ח"כ לשעבר זבולון כלפה ששימש יו"ר הלובי החקלאי בכנסת. השניים טוענים: "לא עוסקים בזה"

author-image
המועמד למנכ"ל משרד החקלאות: זבולון כלפה
  מועמד למנכ"ל משרד החקלאות. כלפה (פלאש90)

פרסום ראשון. המו"מ הקואליציוני אמנם נכנס למשבר ולנתק בין הבית היהודי לליכוד, אך ההכנות לאיוש התיקים החדשים בממשלת נתניהו הרביעית נעשים מאחורי הקלעים.

אורי אריאל צפוי להתמנות על פי המגעים עם הליכוד לשר החקלאות וכבר מתחיל לחפש מועמדים לאייש את הלשכה החדשה. לסרוגים נודע כי השם הבולט לתפקיד מנכ"ל המשרד הוא חבר הכנסת לשעבר זבולון כלפה, מי שהיה יו"ר הלובי החקלאי בכנסת היוצאת.

לכלפה יליד מושב שרשרת, וכיום מתגורר בקיבוץ שומריה, יש גם רקע חקלאי וגם רקע ניהולי כששימש כמזכיר הישובים עצומנה ונצרים לפני הגירוש מגוש קטיף והיה ממארגני המחאה נגד המהלך. לאחר הגירוש שימש כמזכיר קיבוצו וחבר במועצה האזורית בני שמעון, חבר מזכירות אמנה עד שנבחר לכנסת ה-19 כמקום השלישי ברשימת תקומה (7 בבית היהודי).

בבחירות האחרונות נדחק למקום הרביעי ברשימת תקומה, שהציבה אותו במקום ה-18 ברשימת הבית היהודי, אולם בעקבות 'פרשת אוחנה' הודיע על פרישה מהרשימה וקרא לתקומה לרוץ במסגרת עצמאית. לאחר פרישתו של אוחנה ביקש לחזור לרשימה, אך לטענתו בבית היהודי דרשו ממנו התנצלות כתנאי להחזרתו לרשימה ובמפלגה טענו כי חוות דעת משפטית לפיה אי אפשר לחזור מהודעת פרישה היא שגרמה לו שלא לחזור למקומו, שבזמנו נחשב לחצי ריאלי ובדיעבד הסתבר כלא ריאלי בכלל.

תפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי,  נחשב כתפקיד אמון ואינו דורש מכרז או ועדת איתור, אלא מינוי אישי של השר, אולם התפקיד טעון אישור לכך שלמועמד יש כשירות לכהן בתפקיד. בעבר נפסלה מועמדותו של שר שלום ג'רבי למנכ"ל משרד המדע תחת השר דניאל הרשקוביץ (מונה למנכ"ל השירות הלאומי) ומינוי של שלום שלמה במשרד הכלכלה תחת השר נפתלי בנט (מונה לראש מטה השר).

בשיחה עם זבולון כלפה, הוא אמר לסרוגים: "אני לא עוסק בזה".

מלשכת השר אורי אריאל נמסר: ״כל עוד לא הסתיים המו״מ הקואליציוני השר אריאל אינו עוסק כלל בנושא משרד זה או אחר, קל וחומר במינוי תפקידים״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
כלפא חמוד אך לא מתאים
יפתח | 29-04-2015 12:31
הוא ממש לא מסוגל להיות מנכל, אין לו כישורים ניהוליים והבנה כלכלית רחבה. הוא נשמה טובה אבל לא כמנכ״ל
2
מעולה, בהצלחה!
ברוך | 29-04-2015 13:12
3
הלוואי שייצא לפועל!
עופרי | 29-04-2015 16:02
לפחות דבר אחד טוב ייצא ממשלת הימין הזו אם כלפה יחזור לתפקיד שמשרת את החקלאים והחקלאות בארץ - כחבר כנסת דלתו הייתה פתוחה והוא באמת קידם דברים, יש לקוות שיביא איתו את הרוח הזו למשרד החקלאות!
4
רולי מתאים לתפקדי אבל הביא נזק בבחירות לבית היהודי
אריק | 29-04-2015 23:04
מי שגרם אחר סאגת אלי אוחנה ל-30000 אנשים לברוח מהבית היהודי לאלי ישי לא מגיע לו לקבל פרס . 30 אלף קולות נזרקו לפח ואבי וורצמן ושולי מועלם נשארו בחוץ . למי הצביע זבולון כלפא בבחירות האחרונות תנחשו לבד
5
תגובה ליפתח
דבורה | 29-04-2015 23:38
אתה ממש לא מכיר את כלפה . לא רק שיש לו כישורים מתאימים מדובר באדם עם ידע רחב בכח נושא ובפרט בחקלאות. הואהאדם ראוי והאיש הכון לניהול משרד החקלאות
6
אין מתאים מזבולון לתפקיד זה בכושר הניהולי ובחיבור לענין
חקלאי פיקח | 01-05-2015 0:07
הוא היה בין מנהלי המאבק בפינוי מגוש קטיף, הוביל וייסד את עיר האוהלים ליד נתיבות, הוביל לרכישת קיבוץ שומריה והיה רכז המשק. תנופת הפיתוח בקיבוץ הובילה את חברי קיבוץ דביר (השומר הצעיר) לבקש ממנו להיות רכז הקהילה שלהם. וכך היה. גם בתפקידו כח"כ הוא קידם משמעותית נושאים חקלאיים, והחשוב מכל מנע מסירת כרבע מליון דונם לבדווים בנגב במסגרת מתווה בגין. נוכחותו אולי תחזיר מצביעים רבים לבית היהודי.
7
תגובה לאריק תגובה 4
אליק | 03-05-2015 0:03
שבוע טוב למה לדבר סרה מי אמר לך שלא הצביע לבית היהודי אני מכיר את משפחתו וכולם דתי לאומי ואוהבי ארץ ישראל גם אין לא שום קשר לאלי ישי תבקש סליחה אם יש לך כבוד עצמי כול הפוסל במומו פוסל