כל שנה בפרוס יום העצמאות, מנקרת בי אותה שאלה – איך ייתכן? איך גדולי תלמידי החכמים החרדים מתעלמים מהדברים הגדולים שהתרחשו ביום הזה?
אמת שהציונות כרוכה בהמון אתגרים רוחניים, אך למה לא להקדיש יום אחד בשנה גם להודאה, לצד כל הביקורת, על הטוב, על הצלת הנפשות, על קיום מצוות יישוב א"י ועל קיבוץ הגלויות?
ההלכה אומרת שמי שמת עליו אביו מברך לצד 'ברוך דיין האמת' גם 'הטוב והמטיב', כי לצד האבל הגדול על מות האב קיימת גם שמחה מסוימת על הירושה. גם אם מדינת ישראל היא אסון נורא בעיני החרדים, איך אפשר להתעלם מהירושה הפיזית שהיא הביאה אתה?
התשובה הצינית היא שהחרדים פשוט לא חושבים, אך התשובה הרצינית היא שהציונות היא סמל. הציונות לא סתם באה יחד עם חילון, אלא הביאה אותו. כשעם ישראל היה בגלות, נתון לחסדי הפריץ, הוא שמר על התורה מתוך מסירות נפש. שם את יהבו בבוראו ולא בבשר ודם.
אך הציונות אמרה זהו, נמאס לסמוך על אחרים. בואו ניקח את גורלנו בידינו. תפיסה זו, של דחיקת האל ממרכז הבמה והעמדת האדם במקומו, היא שורש הכפירה של העולם המודרני שהציונות כרעיון היא חלק בלתי נפרד ממנו. כל האתוס הציוני מבוסס על האדם שפועל ונלחם לבדו, ללא צורך האל. לכן בעיני החרדים הזדהות עם הציונות היא סוג של הסכמה לרעיונות האתאיסטים שהניעו אותה.
ואיפה החרדים?
אך כאן עולה השאלה – למה החרדים לא רואים בציונות הדתית את ההוכחה החיה לדברי הרב קוק שאין שום סתירה בין הציונות לתורה? שאפשר להילחם על הארץ וליישב אותה לא מתוך התנערות מהתורה, אלא דווקא מתוך אמונה איתנה שכך רצונו של הקב"ה?
כנראה שהחרדים חוששים. הם מסתכלים עלינו ורואים שאנו נלחמים על ארץ ישראל יותר מאשר על תורת ישראל, על בתי עמונה יותר מאשר על פרטי הלכות צניעות. שההזדהות עם המדינה והחילונים גובה מאתנו מחיר של יראת שמים בסיסית, פשוטה.
אם נהיה כנים, במבחן התוצאה לא הצלחנו ליצור ציבור רחב וגדול שמקפיד על קלה כבחמורה, מעמיד את לימוד התורה כערך המרכזי בחייו, ולצד זאת גם שר הלל ביום העצמאות, מתגייס לצבא, ותורם ככל יכולתו לשגשוגה של מדינת ישראל.
ביום שנבנה חברה שהתורה היא הערך המרכזי שלה, חברה שבה ההלכה היא חומה בצורה ששום ערך מערבי לא משנה אותה, נוכיח שאין סתירה בין ציונות לתורה אלא להיפך הציונות אין לה דבר מבלעדי הדת, נזכה לראות את החרדים באים בעקבותינו.
גם ציוניים גם דתיים, גם אוהבים את המדינה גם אוהבים את התורה.
חג עצמאות שמח!
מה דעתך בנושא?
24 תגובות
0 דיונים
לא חיילים "חרדקי"ם" הם בושה לעם ישראל צ = צמעי דם ה = הם ל = לעזאזל ד' יושיעינו !
16:44 29.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בס"ד מכתב גלוי להוציא האמת לאורה, אל מע"כ כ"ק רבינו הגדול שליט"א, מרא דארעא דישראל עמוד האש ההולך לפני המחנה. החיים והשלום לרבינו ומורינו יאריך השי"ת ימיו בטוב ושנותיו בנעימים ולנהל...
בס"ד מכתב גלוי להוציא האמת לאורה, אל מע"כ כ"ק רבינו הגדול שליט"א, מרא דארעא דישראל עמוד האש ההולך לפני המחנה. החיים והשלום לרבינו ומורינו יאריך השי"ת ימיו בטוב ושנותיו בנעימים ולנהל עדת ד' על מי מנוחות בדרכי מישרים בכל עוז ותעצומות ללא חת ומורא עד ביאת ינון במהרה דידן אמן. לפני שנתחיל לפרש שיחתנו, נקדים שיש בכאן דברים אשר לפי הנראה קשה מאד להאמינם, ולא היה בתכניתנו לכותבם ולהודיעם וח"ו לפרסמם, אבל מה נעשה ולא נותר לנו ברירה כי אם לכתוב ולגלות את האמת בפני מורינו ורבינו שליט"א כדלהלן, והנה העובדות והמציאות הנכתבות כאן הם לא דברים אשר שמענום מדוברי נייעס למיניהם ולא מכותבי עת למיניהם כי אם מאשר ראינו במו עינינו ואשר נתגלה לנו דברים ברורים, ואם היינו מוצאים בי"ד המוכנים לגבות עדות על כל זה (כמובן בי"ד אשר אין להם שום נגיעה לאיזה צד, אפילו כס"ת שבעיר כמבואר בחו"מ ס' ז' סי"ג), היינו עושים כך אם היה זה לתועלת ותיקון, ובכוונה לא נכתבו כאן פרטי הדברים מטעמים מובנים [שלא לבייש וכו'] , ואדרבה אם כ"ק מעכ"ת יבקש לשמוע את אשר בפינו, בע"ה נבא ונפרטם ברצון. אבל ידוע שתלמידי חכמים נזהרים ביותר מכל מאכל שיש בו חשש או פקפוק בהכשרו, משום שדבר זה עלול לגרום לטמטום הלב, והנזק בו רב ביותר ומונע בהירות השכל וההבנה בלימוד התורה והתפלה. הנה אנו בני הישוב הישן האמונים עלי תולע, נתגדלנו על ברכי העדה החרדית [הישנה שאז עוד התנהגו ע"פ תורה] וכך חנכנו גם בני בתינו שיחיו, הן לגבי צניעות שנשים חייבים (ומותרים) ללבוש "שאל" כו' והן שאין מכניסים לפה מאכל שאינו בהשגחת הבד"ץ, כי כך קבלנו שזה היה ההכשר הטוב ביותר. והנה זה כמה שנים שנודע לנו על חששות שונות ומפחידות הקיימות בתחום הכשרות, ישנם דברים אשר מחמת שההשגחה היא על כמויות אדירות המספיקות מזון למאות אלפי משפחות זו"א מיליאנען יהודים בארץ ובגולה, אשר היא סיבה שמוכרחים להקל, (אפי' שאין מבטלין איסור לכתחילה) כי אם יחמירו ויפסלו דברים מסוימים, יהיה מצב שמאות אלפי איש יאכלו אותו דבר בלא השגחת הבד"ץ, וכמו שהשמיע אחד מגדולי רבני ועד הכשרות לפני כשנה בדרשה שהתפרסמה, שמש"ה מקילין לכתחילה. סיבה נוספת, היקף ההשגחה היא על מאות (או אלפי) פאבריקן ומקומות המושגחים בכל רחבי העולם, אשר דבר זה לבד גורם לחששות מרובות מכמה וכמה בחינות, ומי כרבינו הגדול שליט"א היודע היטב בטיב מערכות הכשרות ומבין דבר זה לאשורו ללא צורך לשמוע עדויות מפי אחרים. ואנו אשר נודע לנו כמה דברים אשר אין ברצוננו לכתבם כאן מסיבות מובנות כנ"ל, הפסקנו עקב כך להכניס לפינו כמה וכמה סוגי מאכלים, [ובפרט אוכל מסין] וזה גרם לנו ליכנס עוד יותר בתחום זה על מנת לדעת ממה להזהר, ותוך כדי בירורים נתגלה לנו, כי לא מה שהיה מאז ומקדם כשרותה של העדה החרדית, זה מה שנוהג כיום, ובכלל לא קרוב לזה, ולצערינו הרב נשתנו פני הדברים מן הקצה אל הקצה. וככל שהעמקנו חקור, ועקב כך נתוודענו למומחים שונים מגופי כשרות בעולם, נודע לנו על מקומות אשר ועד הכשרות של העדה"ח מסתמך על אנשים מפוקפקים שהרבה גופי כשרויות אחרות שאין שמם הולך לפניהם... לא עולה על דעתם לסמוך על אנשים אלו (אפי' בדיעבד) . (בהודעה שפרסמו באופן רשמי הם מתגאים כי הרבה מהמשגיחים, הם שרתו בצבא השמד והניאוף הציוני, הכופרים בשם ובתורתו ה"י). ושערוריה נוראה נוספת, שרוב משגיחי 'ועד הכשרות' יודעים, שכדי למצוא חן בעיני משלמי משכורתם, עליהם להעלים עין מדברים שאסור לעבור עליהם בשתיקה, וכ"ש שלא לגלות למעכ"ת מרן רבינו שליט"א, שלא יעורר וידרוש את הטעון תיקון. בקיצור, מבינים הם שנותני לחמם מצפים לשמוע מהם שהכל כשר בתכלית ללא פקפוק. ואכן כאשר משגיח מסויים אינו עובד לפי כללים אלו, ובפתיחת פיו גורם להם יותר מדאי פראבלעמען (והפסד מרובה...שוב $$$), לא ירחק היום והוא מוצא את עצמו מחוץ לעבודה, כאשר כמובן באמתלא ותירוץ תמים ש"אינו מומחה" דיו... ובאם ימצא משגיח מפוטר "מחוצף", שיגלה את האמת, דואגים הם לגולל עליו השמצות באופן מחפיר, כידוע כאשר כבר קרה לאלו שלא נזהרו. כמובן שמינוי משגיחים ומפקחים ונתינת תפקידים ב'ועד הכשרות', הכל על זה הדרך. לא היו מגיעים לדברים אלו, לו היו ההחלטות במערכת הכשרות אך ורק בידי רבנים ות"ח, אך דא עקא שכיום המחליט האחרון על כל ניהול עניני הכשרות, כולל מינוי משגיחים ופיטורם, למי להעניק חותמת וממי להורידה, הוא לא רב ולא פוסק ולא עוסק בתחום הכשרות, כי אם סוחר ממולח, אוהב כסף לא ישבע, והוא המשלם משכורת הרבנים, המפקחים והמשגיחים מידי חודש בחדשו, ורבני הועד כפופים אליו וממושמעים לו היטב. ועדים אנו שאין חברי הביד"צ יודעים את כל הנעשה בתחום הכשרות של העדה"ח, מלבד שאלות מעטות מיני אלפים רבים, שהללו מציעים בפני הביד"צ, או מביאים את חברי הביד"צ לפאבריקן וכדומה, כאשר יש לכך צורך משיקולי פרסומת. כמה כואב הדבר, שגם הגאון הגדול רבי אברהם יצחק אולמאן שליט"א, שמעכ"ת נלחם להכניסו לועד הכשרות שיהיה להם לראש וקצין, אין לו זכות לבקר בשום מקום, רק ברשות הנהלת ועד הכשרות, ויכול להגיע רק עם רכב שלהם ואינו רשאי להביא אתו עוד אחד שיבין מה קורה שם... כ"ז ועוד הרבה דברים, ידענו בידיעות ברורות ואין לנו בהם כל ספק!!! הכל אצלכם כהיום רק $$$ הכסף. והנה מצאנו את עצמנו במבוכה נוראה, כי הפסקנו מלאכול רוב דברים מן השוק, וכמה מאנשי חבורתנו אינם מכניסים לפיהם שום דבר הצריך הכשר, ואפילו לחם שאופים בביתם אינם אוכלים, כי השמרים צריך הכשר, וישנם שעושים שאור אך לא לכולם האפשרות והידיעה כיצד לעשות זאת, ואינם אוכלים לחם כי אם מצות כל השנה כולה. והאמת נגיד שכבר זמן רב שאנו טורחים ומתייגעים למצוא דרך כשר וישר, שיהיה לכה"פ לאלו החפצים בכך, אוכל כשר למהדרין מן המהדרין הנעשה בחבורה, דוגמת אפיית המצות ועשיית היין שהרבה גם מהציבור הכללי נזהרים גם היום שלא לאכול ולשתות מן השוק, רק הנעשה בחבורה, ולא זכינו להגיע לזה כי הדבר כרוך בהוצאות מרובות מאד, ואם אמרנו נגלה את אזני הרבנים הלא הנ"ל יכחישו את הכל ויודעים המה היטב מלאכת הרמיה, ומי יאמין לנו, במקום להאמין להם, אשר המה הגיבורים ה"מומחים" הגדולים בעולם, ומי הוא זה אשר יהרהר אחריהם וכו'. והנה לימים נתגלה העזות פנים שבדור הפלא ופלא אשר לא היה מאמין שום בר דעת בעולם שיכול להיות דבר כזה, אשר אנשים מתוך המחנה החלו לעשות דברים מזעזעים את העולם כגרועים שבאומות ממש לא יאומן כי יסופר, התנכלו על מאות אביונים, שדדו מהם עשרות מיליאנען דאלארן ובביזה הלזו שמו ידם על מאות מערות קבורה של יהודים, עקרו אותם במזיד, שדדו עצמותיהם במזיד, חלקם טחנו להשתמש בעפרם במזיד, חלקם פזרו כדמן על פני האדמה במזיד וכו' תצילנה אזניים שומעות, ונחושת המצח אינה יודעת שבעה, כאשר מפורסם לכל אשר יזמי השוד הזה הם לא אחרים מאשר בעלי חותמת {-הכופרים בתחית המתים-} בעלי חותמת ה"כשרות המהודרת דעדתנו", וידוע לנו בבירור 100% על כמה עובדי ועד הכשרות שיש להם דירות והשקעות שם, וראשי ועד הכשרות יש להם מניות שם, (ואפשר להושיב בי"ד מיוחד לגבות עדות על כך). לב בשר, לבטח מתפוצץ היה לרסיסים רח"ל נוכח המצב אליו הגענו, ולא עוד אלא שלא הועיל עליהם פסק האיסור המפורש מהביד"צ שאליו הם אמורים להיות כפופים, לעצור בעד המשחית. רק משום $$$ הכל נעשה לקצת כסף. וכאן הבן שואל אם הללו אינם כפופים כלל להוראות הביד"צ גם בדברים המפורסמים בכל העולם וגם אחרי מחאות והפגנות מרבבות אלפי ישראל, כיצד נסמוך שכפופים הם להוראות הביד"צ בעניני כשרות אשר הם כהררים התלויים בשערה (ולדוגמא, לחם פשוט מורכב מכמאה מרכיבים) ואין מי שיגלה את האמת הנעשה בפאבריקן וכו' ואין מי שימחה ויפגין שם... וכ"ש וק"ו ב"ב שק"ו ששם עושים כרצונם ללא מפריע. ואנו שאלנו את גדולי הדור שאלה פשוטה האם יש איזה דרך ע"פ הלכה לסמוך על אנשים כאלו בעניני כשרות? הלא קי"ל ביו"ד (סי' קי"ט) כשיטת הרמב"ם שלא כל אחד נאמן על כשרות רק המוחזק בכשרות, ובנ"י יוצאים ביד רמ"א הפוסק כך, וגם לשיטת המחבר שמיקל כשיטת הראב"ד, הנה חשוד בודאי אינו נאמן וחשוד על החמור חשוד על הקל ומאן יימר דחיטוטי שכבי אינו חמור ממאכלות מפוקפקות (בלשון המעטה), ועל הצד היותר טוב בכל אופן שיש למצוא איזה היתר עכ"פ בדומה להיתר עקירת קברים עם טראקטער קטן רח"ל, [כמו שפסק מרן ה....] בודאי שכבר אין להם שום נאמנות שיוותרו על רווחים גדולים על מנת להמנע מחשש מאכלות שיש להם 'היתר' בדיעבד. והגם שאפשר לחלק ולומר שחיטוטי שכבי אינו מין האיסור של מידי דאכילה וכמ"ש הש"ך שם, מ"מ הסומכים על ההכשר של העדה"ח אינם סומכים רק על השגחת הביד"צ וזה מה שכתוב על החותמת, וא"כ כאשר הוכיחו בעצמם שאינם כפופים כלל וכלל להביד"צ, הרי כל החותמת היא ממש רמאות!!! וא"כ איתרע נאמנותיה לגמרי עד הסוף. ועוד אנן דנקטינן כשיטת הרמ"א דדוקא מוחזק בכשרות נאמן, אי הוה סמכינן אביד"צ שפיר, אבל בלא"ה צריך לבדוק את בעל החותמת אם הוא מוחזק בכשרות, ואיש מעללים כזה ודאי טעון בדיקה... כ"ז הוא ע"פ הלכה גם אם לא היה ידוע לנו מקודם צורת התנהלות המערכת. שאלה זו נשאלה מהרבה גדולי הדור שליט"א ולא זכינו לשמוע תשובה ברורה, האיך נוכל לסמוך עליהם... והתשובה הברורה היחידית היתה, שאין שום ברירה אחרת, כי אם להקים מערכת כשרות, והיה הדבר מוזר מאד בעינינו האיך ניטול עטרה זו על ראשינו, אבל זו היתה ההוראה הברורה מגדולי הדור שליט"א, כי במקום שאין אנשים וכו'. וזה חשוב מאד למעכ"ת לדעת כי כאשר ישבנו אצל כמה רבנים מורי הוראה מהחשובים מובהקים דעדתנו, אמרו לנו שהם מכירים היטב את מערכת הכשרות של העדה החרדית ויודעים היטב שאין להם שום נאמנות ואולי בדיעבד שבדיעבד ובשעה"ד היה אפשר להקל לסמוך עליהם, ואכן צריך על כל דבר לברר היטב על כשרותו, ובאמת היה לנו לאסור הרבה דברים, אך א"א לגזור תענית על הציבור שס"ה ימים בשנה ומפני זה שותקים. וטרם לקחו העסקנים המשימה על עצמם, נכנסו אל הקודש פנימה אל כ"ק מעכ"ת שליט"א והציעו שאם היינו זוכים שתוקם מערכת כשרות אשר כ"ק רבינו שליט"א בעצמו ינהל וידריך אותה היתה בזה ישועה גדולה, והיתה תשובתו כי מחמת תפקידו ומעמדו בעדה החרדית אינו יכול לעשות בזה מאומה, אבל אדרבה מי שהיכולת בידו יעשה מה שבידו לעשות, ובכך נכנסו אל הענין והתחילו עם דברים פשוטים ונקיים ללא שום תערובת מרכיבים מינים ממינים שונים, כמו יין הנעשה ע"י חבורה קדושה של יראי ד', אשר מי שחשוד על קריאת עיתונים אפילו המכונים "חרדים", לא נכנס בחבורה זו, והיין שמור מנגיעת כל אדם שאינו נמנה על חבורה זו, והפרישו תרו"מ בהידור רב לצאת מכל הספיקות ע"י כ"ק אדמו"ר ממשכנות הרועים שליט"א ואתו עמו צוות ת"ח ידועים ומופלגים הבקיאים בהלכות תרו"מ, וכן חלב ב"ה זכו למצוא רפת שנבדקה ע"י מומחה בעל נסיון לידע שאין בה פרות מנותחות כלל, אשר כידוע מנותחת יש בה חשש ספק טריפה (בחלב תנובה הדבר צריך תיקון גדול) וכן ההשגחה היא מתחילת החליבה בלא שום פשרות, וזכינו לתיקון גדול בע"ה שהכינו מאכל הפרות מקצירת שנת השישית לשנתיים כדי שלא יהיו הפרות מתפטמות מאיסור ספיחים ושלא לסייע ידי מחללי שביעית ולמנוע חילול ה' הנורא שמחללי השביעית הם המעניקים חלב לציבור החרדי, וכן דבש נקי ללא בישול, וכמו כן פירות וירקות, זכינו בע"ה לתיקון גדול בעניני תרו"מ ובפרט בשנת השביעית זכו ב"ה לזַכות ציבור גדול להתרחק מחשש איסור ספיחים וכו' ומביאים רק מחו"ל בהשגחה קפדנית בלא פשרות, ושאיפתינו היא להגיע בעזהי"ת בהמשך הזמן לכל הדברים ההכרחיים שיהיה בתכלית ההידור. והנה כל הנ"ל מתנהל במתכונת 'חבורה' ע"י אברכים יראי ה' בהתייעצות בגדולי המומחים בעלי נסיון עשרות שנים ע"פ הוראת גדולי הרבנים של העדה החרדית, והדבר כ"כ בצנעה, שכלל הציבור אינם יודעים איה ניתן להשיג את הדברים אשר נעשה בחבורתינו. והנה עיניהם של ראשי 'ועד הכשרות' צרה בשלנו, והחליטו משום מה שחבורה זו עומדת בדרכם והתלוננו בפני כ"ק מעכ"ת שליט"א לאמר הלא מחריבים המה את העדה! שומו שמים! אלו אשר מראים עצמם כאפיקורסים גמורים, הורסים ולא חומלים על בית קברות ענק, מחללי שם שמים ברבים, עוכרי ישראל, ועד היום הזה מכים פוצעים ושופכים דם צדיקים הבאים למחות כדי לקדש שם שמים במקום הפשע, והם עוד עושים מעשה עמלק אשר קרך, והכל בשם "העדה החרדית" המזויפת לגמרי, ואילו אלו המתאמצים בשארית כוחותיהם להשאר יהודים נאמנים לד' ולתורתו ומוכים ונמרטים עבור עמדם על משמר קברי ישראל ולקיים פסק כ"ק מעכ"ת ובית דינו שליט"א, וחפצים שלא לאכול רק ודאי כשר, הם המה המחריבים את העדה?! בושה וחרפה לנו שצריך לדבר על כך! ועתה ילמדנו רבינו שליט"א, אנו אשר נודע לנו כל האמור למעלה, הניתן לכפות עלינו לסמוך על חותמת הנ"ל? האם בגלל שאנו בני העדה החרדית האמתיים ולא לקחנו למורה דרכנו לא את הרב רובין שליט"א ולא את הרב מחפוד שליט"א כי אם רב מובהק מהשרידים בדעה נכונה הגרמ"ז זארגער שליט"א אשר כבר לפני כמה שנים הוכתר לחבר הביד"צ, בשכר זה לא נשאר לנו זכות להיות זהירים כהלכה? אדרבה יורה לנו רבינו אם לעת כזאת מותר לנו לישב בחבוק ידים ולא להמשיך בפעולותינו? חוצפה ועזות היא שאותם החופרים קברי ישראל סוררים ומורדים כל העת בכ"ק מעכ"ת שליט"א ובפסקיו כידוע ומפורסם לכל, הם שיעיזו לבא אל מעכ"ת לדבר על אלו הנאמנים האמתיים למעכ"ת ולתבוע להפסיק ח"ו את פעולותיהם הקדושות! כדי שלא נכשל בשום מאכל, אפי' ספק דספק של חשש איסור! וידוע שמי שנזהר ממאכל אסור, זוכה לאכול משור הבר ומלוויתן בביאת הגואל בב"א. ואנשי 'ועד כת הכשרות' מפיצים עלינו שמועות חוזרות ונשנות ומוציאים לעז על השגחת חבורתנו הקדושה, עד כדי כך שפעם אמר לנו אחד מחברי הביד"צ שליט"א שנכשלנו בדבר פלוני ופלוני וכאילו יודע זאת בבירור, כי הוא שמע זאת ביושבו בלשכת הבי"ד מאת ה"מומחים" הגדולים אנשי ועד כת הכשרות, ו"בטח יודעים הם מה שהם מדברים". האיך החי מכחיש את החי ואינם בושים לשקר בגסות כזו?! ועל של עתה באנו אשר נתפרסם מכתב מהבד"ץ אשר במשמעותו שהמוצרים הנעשים על ידינו הם בחשש של איסור, או חלילה כמטרה לשבור את העדה החרדית, בו בזמן שלא עשינו כלום בלי לשאול את גדולי הרבנים של העדה החרדית, והם אנשי ה'ועד הכשרות' אשר נותנים יד לכל הריסת הבית הקברות היהודי במתחם גולבנציץ וכלעיל, עוברים בריש גלי על פסקם של הביד"ץ ואפילו לא מתביישים להודות על מעשיהם ועשו את העדה החרדית ללעג ולקלס בעיני הבריות, ומי יודע אם נוכל פעם להחזיר העטרה ליושנה. ובפרט כאשר לא שאלו את פינו ולא הזמינו אותנו לדין תורה ולא ביררו בכלל על מעשינו, אף שבוודאי יודעים מי הם הרבנים אשר לאורם אנו הולכים, וכאשר אמר לנו הגאון הגדול רבי יהושע ראזנבערגער שליט"א שלא דיברו בכלל מכשרויות ושאלו אותו אך ורק על השחיטה, האומנם אין תורה בישראל ואין רב לקרתא דשופריא, אשר יוכלו לכתוב ללא רשות ככל העולה על רוחם היל"ת. וזאת עוד נודע לנו כי הם מלחיצים מאד על פאבריק החלב שלנו, שיאותו לקבל חותמת שלהם "בהשגחת הבד"ץ" ובכך לעזוב אותנו בחוץ, היתכן כזאת הם מוכרים כל יום מאות אלפי ליטרים של חלב בחותמת שלהם וכ"ז איננו שוה להם בעת אשר רואים כמה מאות ליטרים בודדים הנמכרים בהשגחת חבורת היראים, ומחטטים אחרינו כאילו הורדנו מהם לפחות מחצית מהקונים. לכאורה כדין "עני המהפך בחררה" שנקרא רשע. ע"כ נבקש ונחלה את פני מעכ"ת כ"ק רבינו הגדול שליט"א, לפעול אצל "הכת הנ"ל" לבל ישיגו גבולנו ולא יכנסו לשום מו"מ עם הפאבריק הקטן שמצאנו, ואדרבה אם ברצונם להדר בהידורים שלנו, יש להם למעלה מ 300- רפתות ברחבי ארה"ק, ומי מפריע בעדם?! ולמה יהיו אכזרים, רשעים, צמאי דם, לקפוץ דוקא על כבשה קטנה שלנו. ומעכ"ת ראש שבטי ישראל אשר כל בית ישראל נשען עליו, אל נא יעזוב אותנו להאבק לבדנו על פך השמן הטהור, אלא אדרבה יחזק אותנו וימליץ עלינו ועל פעולותינו הנשגבות ולהגן בעדינו ולעזרינו בכל האפשר, שנוכל להמשיך ביתר שאת וביתר עוז עד ביאת גוא"צ בב"א.
המשך 01:39 27.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה גפני
רבים מתברברים, אך המציאות היא דיבורים ביחס להשקפה, והמעשים ב' דברים שונים. הרבה מאד מהציבור החרדי מחובר למדינת ישראל, בדרכים שונות, אם בבחירות, אם בגיוס, אם בלימודים אקדמיאים, ועוד. זו אמנם...
רבים מתברברים, אך המציאות היא דיבורים ביחס להשקפה, והמעשים ב' דברים שונים. הרבה מאד מהציבור החרדי מחובר למדינת ישראל, בדרכים שונות, אם בבחירות, אם בגיוס, אם בלימודים אקדמיאים, ועוד. זו אמנם ההשקפה המקורית. אך למעשה רבים כבר אינם שם.
המשך 19:55 26.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כל המועצת חכמי התורה של "הח"כים החרדים" פסקו שאסור ללכת לצבא! כי: מתקלקלים שם, בכפירה השחתה בניאוף וכו' נקודה. הולך אדם לבוש בבגדי הצבא השמד ונכנס למקום שכולם יודעים...
כל המועצת חכמי התורה של "הח"כים החרדים" פסקו שאסור ללכת לצבא! כי: מתקלקלים שם, בכפירה השחתה בניאוף וכו' נקודה. הולך אדם לבוש בבגדי הצבא השמד ונכנס למקום שכולם יודעים מה הוא מסמל, ומה חושבים תושביו. וחושב שהוא יצא משם כמו שנכנס ללא פגע? הרי הוא סתם טיפש, כמו חביריו החרדקי"ם. הגמרא אומרת גדול המחטיאו יותר מההורגו, מי שמסית אפילו בחור אחד (ולאו דווקא בחור ישיבה, אלא אפילו בחור שמסתובב ברחובות) ללכת לצבא הרי הוא מחטיאו, וזה יותר מההורגו, וברור כשמש שבהמשך הדרך הבחור הזה כבר יצא לתרבות רעה, ולכן אחד שמסית ללכת לצבא הרי הוא "לפי דברי הגמרא" יותר גרוע מההורגו "קרי יותר גרוע מהיטלר" ימ"ש וזכרו וממונו וכו' אז מה אתם "הח"כים החרדים" רוצים? תחליטו האם אתם שייכים למאמינים בדברי חז"ל, או כאלו שמחליטים לעצמם מתי כן ומתי לא, להקשיב לתורתינו ולגדולי מועצת שלכם. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל המאמינם בשם ובתורתו??? מי אמר? התורה אמרה. אבל הרי המדינה הזאת של הכופרים המשומדים הנואפים מצפצפים על התורה, כאילו התורה לא מחייבת אותם בכלום, לוקחים רק את מה שנעים ויפה, אז אתם [גם "הח"כים החרדים"] רק שודדי ים ששלקחתם מהערבים את המדינה, מי שלא שומר תורה ומצות אין לו מה לחפש בארץ ישראל. ולעניננו.הרי אם איזה שומר זוטר ששל מחנה אושביץ היה בא לבקר באיזו שכונה בארץ לבוש במדי אס אס, עם כל הגאווה ובראש מורם ללא שמירה (ואולי גם עם שמירה), ספק גדול אם היה יוצא חי. ובכן לפי דברי הגמרא, אחד כזה שמסית ללכת ל"צבא השמד והניאוף" הוא הרבה הרבה יותר גרוע מקצין "בכיר" באס אס, ומי שלא מתאים לו אז בבקשה שיוריד את הכיפה כי זאת התורה שלנו, לא התורה החדשה שניתנה ע"י חכמי ורבני המזרחי המסלפים את תורתינו הקדושה בכוונה. "אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו" הנוסח המקובל של העיקר התשיעי מבין י"ג עיקרי האמונה במניינו של הרמב"ם עוסק בנצחיות התורה. לא מוחלפת ולא מוסלפת עםילו ע"י רבני המזרחי והרפורמי!!!! ולא ע"י רבני הצבא השמד הכפרי והניאוף. וגם בימים אלו אשר הציבור החרדי ירא ד’ נתון לביזה והתעללות יומיומית, מאנשים תועים, כמו הח"כים החרדים ואנשים שמנסים לגרוף על גבינו הון וכוח פוליטי, שמנסים להוציא אותנו כבר עשרות שנים בתירוצים שונים ומשונים מעולם התורה והיראה. באמרם שאנו גלותיים, שאנו צריכים להיות עם ככל העמים. בימים כאלו אנו נצעק להם בכל כוחנו ‘שזאת התורה לא תהא מוחלפת’ לא משנה באיזה תקופה ותחת איזה עול ולחץ שינסו להעלות עלינו.
המשך 22:46 25.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בס"ד "מאמר במעלת ספירת העומר ופעולתה" מלוקט מדברי הגה"צ המשפיע רבי אלימלך בידרמן שליט"א נ"י ויזרח לעד. מובא בזוהר הקדוש, שכשיצאו בני ישראל ממצרים לצערינו היו צריכים להיטהר מכל מיני זוהמות, ולכן...
בס"ד "מאמר במעלת ספירת העומר ופעולתה" מלוקט מדברי הגה"צ המשפיע רבי אלימלך בידרמן שליט"א נ"י ויזרח לעד. מובא בזוהר הקדוש, שכשיצאו בני ישראל ממצרים לצערינו היו צריכים להיטהר מכל מיני זוהמות, ולכן נתנו לבני ישראל את ימי הספירה להסיר מהם 'רוחא דמסאבא'. על הפסוק שאומרים לפני ספירת העומר "וספרתם לכם ממחרת השבת" מקשה אחד המפרשים, מה ענין הספירה עתה לאחר ימי הפסח, ומבאר שימי הספירה הם בתחילת יומא דקייטא, שאז השמש מתחילה ליקוד ומחממת את גוף האדם ואת דמו. וכשדמו של האדם רותח, הרי זה גם מעורר אותו לתאוה ולחטא, וכשם שלתינוק קטן מחדירים לגופו זריקה, כדי למנוע ממנו מחלה שלא תבוא, כן גם האדם זקוק להתחסן. זהו ענין ספירת העומר מיד בתחילת הקיץ, כדוגמת התינוק בעוד שהוא קטן, כן בתחילת הקיץ, נתן לנו השי"ת ברחמיו את ימי הספירה, לטהרנו מקליפותנו ומטומאותנו. כן פירש ב'אור החיים' הקדוש על הפסוק "וספרתם לכם", שנשמות ישראל קדושות הן ומאירות, והן בבחינת הלוחות, שכידוע דאיתא בחז"ל (תנחומא כי תשא כו) שהלוחות של סנפירינון היו, והיו מאירות. אך כשאדם חוטא נסתם ח"ו אורו, ולכך אומרת התורה 'וספרתם לכם', שעי"ז יחזרו הלוחות לשורשם, ויחזרו להאיר ע"י הספירה. וכשהאדם סופר את הספירה כראוי, הרי זה מטהרו מתחלואי הנפש, כדברי ה'שפת אמת' בפרשת אמור (תרמ"ב) שכשיצאו ישראל ממצרים, הרי שיצאו בפעם אחת מהסטרא אחרא, ונתן להם השי"ת את ימי הספירה כדי לטהרם ולזככם. זו הכוונה בדברי הכתוב: וספרתם 'לכם', לטובתכם ולהנאתכם. כי ימי הספירה הם לטובתנו ולטובת נשמותינו. ולא זו בלבד, אלא כל הגידול שלנו תלוי רק בימי הספירה, כי בימי הספירה הוא זמן גידול התבואה, והמכוון על ההנהגה הפנימית, וכבר ביאר בקדשו המהר"ל, למה זה נכתבו בתורה לשונות רבים למועדים, כגון "חג הקציר", "חג האסיף", הרי המועדים הם דברים הרבה יותר נעלים, ומה הענין שקוראים אותם כך. מפרש המהר"ל, שזה רק דוגמה לימים הבאים, שכשם שבאביב נתחדש העולם ומתחיל הכל לפרוח, כך גם זה סגולת אלו הימים. חג הקציר הוא רמז לאדם, שבנפשו נעשית פעולות של בחינת קציר, וכן על זה הדרך בשאר החגים ומועדים. מובא בספרים הקדושים, שכשם שאדם נוהג בעצמו בימי הספירה, כך מנהיגים אותו משמים במשך כל ימות השנה, וימים אלו הם אכן "לכם" כמו שפירש הרבי ר' חנוך העניך מאלכסנדר זי"ע על הפסוק "דבר אל כל עדת ישראל קדושים תהיו", ומפרש שלא כתוב דבר אל ראשי המטות וכדומה אלא 'אל כל עדת ישראל', שאם יחשוב אדם לומר, כי חש ומרגיש שאין לו כוח לעמוד בכך, לכך כתיב 'אל כל עדת בני ישראל'. אם הוא נצטווה הרי ישנו בכלל. בפרט בימים נעלים אלו שלאחר חג הפסח, אין מושג שיהודי לא יכול. כדברי החידושי הרי"מ על דברי הגמרא בפסחים "חמץ משש שעות ולמעלה אפילו אינו ברשותו עשאו הכתוב כאילו היא ברשותו", שיהודי על אף שמרגיש ש'אינו ברשותו', כלומר שאין לו כוח לגבור על היצר שהוא החמץ, מכל-מקום עתה בפסח, עשאו הכתוב כאילו הן ברשותו, כלומר ששולט עליו. בבריאת העולם נכתב בפסוק 'וינח ביום השביעי'. והנה כשנתבונן במנוחה זו נראה, שהרי הקב"ה ברא עולמו בששת ימי המעשה ע"י דיבורו כמו שכתוב ויאמר אלוקים יהי אור ויהיה אור. א"כ המנוחה ביום השביעי הייתה מדיבור. לכן, שבת הוא זמן שעל יהודי להיזהר ביותר על דיבורו, ובפרט עתה שאנו עומדים בזמנים כה גבוהים כימי הספירה, וכדאיתא ב'בית אברהם' על הפסוק ויברך אלוקים את יום השביעי "ויקדש אותו" ומפרש ע"י הקדושה, וכותב עוד על הכתוב 'שבע שבתות תמימות', ששבתות אכן הכוונה לשתי שבתות, כי בימי הספירה נחשבת כל שבת כשתי שבתות. זו גם כוונת דברי חז"ל "אילו שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין", ואם בכל שבת צריך להיזהר על הדיבור, הרי בשבתות אלו על אחת כמה וכמה, שאלו הימים ימי טהרה הם. איתא מהאר"י ז"ל הקדוש, שפרעה בנוטריקון פ"ה ר"ע ופסח הוא בנוטריקון פ"ה ס"ח, ולאחר מכן בימי הספירה הרי זה עומר תנופה - תנו פ"ה, שהקב"ה מבקש מעם ישראל שנשיב לו את הפה, ולקדש את הפה שוב, כך זוכה האדם לקדש את השבת ע"י ששומר פיו ולשונו, וממילא ג"כ מכין את עצמו לשבת, שזה גם ענין תוספת שבת שהיא סגולה נפלאה לעצמה, וכמאמר האמרי אמת מגור זי"ע שתוספת שבת מכפרת על כל העוונות שכתבו עליהם בחז"ל שאין עליהם תשובה, מפני שזה השבת הפרטי של האדם, ותוספת שבת הוא בודאי ההכנה הראויה ביותר לקבל כראוי את האור הגדול של שבת קודש. וענין תוספת שבת הוא כפי דברי הרמב"ם שמקדשה בכניסתה מקדשה ביציאתה - שגם בצאת השבת - שליסט ער אריין די שבת אין זיך. הוא נועל ואוצר את השבת בתוך תוכו. יה"ר מלפני אבינו שבשמים, שנזכה לספור ספירת העומר בכונה בקדושה וטהרה, ונתחזק בשמירת הפה, רק בדיבורים קדושים, ובתיקון המדות, והעיקר מסירת נפש בשלמות לצניעות לנשים וגברים, צניעות היינו קדושה, וכך נזכה לקבלת התורה בקרוב.
המשך 15:27 24.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
למגיב 2
ועוד איך שמדגימים ומשנים ויוצרים גזרות ושמא ילך אל הבקיא ללמוד זה אחג מיני אלף
13:14 24.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מגמות ההשכלה היו קיימות כבר כמה עשרות שנים לפני הקונגרס הציוני הראשון. הרצל היה "חילוני" הרבה לפני שהוא היה ציוני והוא לא היה יוצא דופן. לא זו אף זו, הציונות...
מגמות ההשכלה היו קיימות כבר כמה עשרות שנים לפני הקונגרס הציוני הראשון. הרצל היה "חילוני" הרבה לפני שהוא היה ציוני והוא לא היה יוצא דופן. לא זו אף זו, הציונות חיברה מחדש יהודים מתבוללים חזרה לעמ"י. עצם העלתם ארצה מנעה את הטמעותם בתוך החברה האירופאית. והדבר נכון אפילו ביחס ליהודי צפון אפריקה ועיראק שגם שם רוחות החילון וההשכלה אכלו בכל פה ורק הציונות שמרה על זיקה לעם היהודי.
המשך 11:23 24.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יזהר
01:10 24.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ביום אידם של הציונים, ארץ הקודש מתעטף באבלות ביום גבר האויב ותבקע העיר, ביום העצמות יום "שמד" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : על...
ביום אידם של הציונים, ארץ הקודש מתעטף באבלות ביום גבר האויב ותבקע העיר, ביום העצמות יום "שמד" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : על בית ישראל שנפלו לנסיון שמד ע"ז ניאוף וכפירה – ועל עם ד' הנתון בשבי למשיסה מסוף העולם ועד סופו ישמע קול ד' שובר ארזים. יום המר והנמהר יום "שמד" ה' אייר : "יום העצמות הוא יום אבל, המדינה עושה שואה רוחנית" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום אידם של הציונים: יום המר והנמהר ה' אייר : יום מרד בקב"ה. כפי ששמענו מתכוננים הכופרים והפריצים למיניהם להכריז את יום המר ליום של הוללות וסכלות, ריקודים טמאים ופריצות, תערובת אנשים ונשים, כעצת בלעם הרשע. לכן גוזרים בכח תורתנו הקדושה שאסור לאף איש ואשה, תינוק ותינוקת, גדול וקטן להשתתף ולקחת חבל בהלולא וחינגא שלהם, אפילו רק בהסתכלות ארעית, ולא לשנות בנוסח התפילה, ולא להוסיף ח"ו פסוקי שמחה. ואדרבה חוב מוטל על כל אחד ואחד להרבות בתחנונים להקב"ה שיוציאנו מהגלות המר והנמהר הזה "גלות הערב רב" אשר קשה מכל הגליות, כמובא בזוהר הק' בהרבה מקומות ובהראשונים ובהאחרונים זיע"א וישלח לנו גואלינו האמיתי משיח צדקנו ויגאלנו גאולה שלמה בבי"א. אהבת ישראל פירושו אמירת האמת ואמירת תוכחה אמיתית אל החוטאים. אתה בוודאי מסכים איתי ש"אהבת ישראל" אינה אומרת לאהוב אנשים למרות שהם יהודים אך רוצחי ילדים, וגם לא לאהוב מרגלים המרגלים לטובת האויב. גם "ישו" היה יהודי ובודאי לגביו לא קיים הציווי אהבת ישראל. כמו כן, אהבת ישראל לא נאמרה לאנשים שמטעים את העם אחרי השקר, כלשונו של הרמב"ם שאכזריות על האנשים שמטעים את העם אחרי השקר רחמנות גדולה היא. אנשי המזרחי [כת הערב רב בפועל] הטעו את העם שאפשר להיות גם חילוני – לראות סרטים ולהפגש עם בנות בבני עקיבא וגם להיות דתי ולבוא לישיבה וללמוד גמרא – זה שקר שמי שאוהב את עם ישראל ילחם בו בכל כוחותיו. בשעה 6.45 תהילים 7.00 מנחה ויחל ואח"כ כולם יוצאים לרחובה של עיר לזעוק זעקה גדולה ומרה לבושי שק ... ואח"כ יתקיימו עצרות מחאה וקינה, תעניות קריאת ויחל בערי ארץ הקודש צפת, מירון, קוממיות, פתח תקוה, ועוד... ידרוש הרה"ג ר' צבי ר דוידוביץ שליט"א הלכה נפסקת על פי גדולי הדור – כמו שיש הרבה כיווני חשיבה בין הקצינים בעת מלחמה, מי שמכריע בסוף זה הרמטכ"ל – גדולי הדור, החזון איש והרב עזרא עטיה פסקו בקום המדינה שיום העצמאות הוא יום אבל על תלמידי רבי עקיבא כמו בשאר ימי הספירה, ורבי עזרא עטיה זצ"ל ראש ישיבת פורת יוסף קבע שמי שמשתתף עמם בשמחה, הוא שותף לדבר עבירה וכך פסק החזון איש. ומי ששומר מצוות וחוגג את יום העצמאות שהערב רב חוגגים שלטון על עם השם היראים ומנסים בתחבולות לחלן(מלשון חול להבדיל מקודש) את העם ולעשותו ככל הגויים ..אז שתדעו שדעת תורה של החזון איש גדול הדור שהוא אפיקורוס גמור.
המשך 17:54 23.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יום העצמות יום "שמד" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : על בית ישראל שנפלו לנסיון שמד ע"ז ניאוף וכפירה - ועל עם ד' הנתון...
יום העצמות יום "שמד" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : על בית ישראל שנפלו לנסיון שמד ע"ז ניאוף וכפירה - ועל עם ד' הנתון בשבי למשיסה מסוף העולם ועד סופו ישמע קול ד' שובר ארזים. יום המר והנמהר יום "שמד" ה' אייר : "יום העצמות הוא יום אבל, המדינה עושה שואה רוחנית" יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום המר והנמהר ה' אייר : יום מרד בקב"ה.
המשך 15:09 23.04.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר