ברוך דיין האמת: נפטר הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל

ברוך דיין האמת: נפטר הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל

ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל, הלך הלילה לעולמו, והוא בן 81. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 10:00 בבוקר בישיבת הגוש ומשם להר המנוחות בירושלים

ברוך דיין האמת: נפטר הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל
  Gershon Elinson/Flash90

ברוך דיין האמת.

נפטר ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרון ליכטנשטיין. הלוויתו תתקיים ככל הנראה מחר בשעה 10:00.

הרב ד"ר אהרן ליכטנשטיין הוא ראש ישיבת הר עציון באלון שבות, חתן פרס ישראל לספרות תורנית ודוקטור לספרות אנגלית. הוא מרבניה הבולטים של האורתודוקסיה המודרנית בישראל ובארצות הברית, וממנהיגי האגף המתון של הציונות הדתית.

בעל השקפת עולם המשלבת את ערכי לימוד תורה והלכה בצורתם המסורתית עם הומניזם מודרני וליברליות. הרב ליכטנשטיין נחשב לאחד מתלמידיו המובהקים של הרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק ודרכו הלימודית מושפעת משיטת בריסק וקרובה אליה.

בשנת 1970 הזמין אותו הרב יהודה עמיטל לשמש יחד איתו כראש ישיבת הר עציון באלון שבות, הרב ליכטנשטיין נענה לבקשה, ועלה לארץ עם משפחתו בשנת 1971, ומאז שימש כראש הישיבה יחד עם הרב עמיטל עד לפטירת האחרון.‏

הרב ליכטנשטיין כיהן גם כרקטור של מכללת יעקב הרצוג וכראש כולל "גרוס" בירושלים. מאז עלייתו התגורר בירושלים, וב-2006 עבר לאלון שבות שבגוש עציון, בסמיכות לישיבת הר עציון שבראשותו. בסוף זמן חורף תשע"א הודיע על פרישתו מהעברת השיעור היומי בעיון, והתמסרותו בעיקר לכתיבה תורנית.

הרב ליכטנשטיין זכה בפרס הרב קוק לספרות תורנית לשנת תשע"ג על ספריו על התלמוד, שסוכמו בידי תלמידיו. בנימוקי וועדת הפרס נאמר "הרב ליכטנשטיין מביא בספרים האלה את שיטת הלימוד הבריסקאית לזיקוק ומיצוי מעמיקים ומרשימים ופותח את הלמדנות התלמודית המסורתית לפני בני הדור".

בשנת תשע"ד (2014) זכה הרב ליכטנשטיין בפרס ישראל לספרות תורנית.

יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט אמר: "הרב ד"ר אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון ואחד מגדולי עולם הלך לעולמו הבוקר.
הרב ליכטנשטיין הוא סמל לשילוב עולמות. הוא הקים עולה של תורה בארץ ישראל. לפני חמישים שנה, בזמנים בהם התורה הייתה מונחת בקרן זווית בא הרב ליכטנשטיין ושילב בין ההשכלה והדיוק לבין הקפדה על ההלכה. הכל בשפה ברורה ותוך חיבור לציבור אותו לימד והנהיג. תנחומיי לעשרות אלפי התלמידים שהותיר, למשפחתו ולכל קרוביו.״

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ברוך דיין האמת
חימון | 20-04-2015 9:45
2
אורתודוקסיה מודרנית=ניצני כפירה בעתיד..
יניב | 20-04-2015 10:15
בין התלמידים שלו הרב בני לאו, זה אומר הכל. לא יבוא משיח עד שיבינו היהודים שכל המדע נמצא בתורה ובתלמוד, ואם לא מצאתם? סימן שאתם לא כאלה גדולים בתורה ולא כאלה קרובים לה'.
תגובה ל - 2
רפאל | 03-06-2018 11:50
ולכן הרמבם, כידוע, למד רק תורה כל חייו ולא התעסק בשום חכמה אחרת...
3
תגובה ל2
שמואל | 20-04-2015 12:24
אני לא יודע מה למדת ואצל מי למדת. דרך ארץ לא למדת.
4
ל-3, דרך ארץ עברה מן העולם...
יניב | 20-04-2015 13:14
עכשיו זהו זמן המלחמה!