דיווחים רבים על כך שצה"ל תוקף כעת (שישי) באל-חודיידה במערב תימן. נזכיר כי בשבוע שעבר, צה"ל תקף בעוצמה בשדה התעופה בתימן. נזכיר כי מדובר בתקיפה השלישית מאז חידוש הלחימה בעזה.
על פי הדיווחים, יעדי התקיפה הם הנמלים עליהם הזהיר דובר צה״ל – נמל ראס עיסא, נמל חודיידה ונמל אל-סליף.
מנכ"ל נמל התעופה הבינלאומי של צנעא בירת תימן, אף התייחס למתקפה ולהיקפי הנזק שלה. המנכ"ל טען כי ישנן חלופות לפתיחה זמנית של נמל התעופה, אך ייקח זמן לשקמו ולהחזירו לפעולה. במקביל דווח שצוותים הנדסיים תיקנו תחנת כוח אחת שנפגעה אתמול. בנוסף, הנזק המוערך מהתקיפה הישראלית הוא כ-500 מיליון דולר.
נזכיר כי בצה"ל אישרו שחיל האוויר תקף והשמיד תשתיות של ארגון הטרור החות׳י בשדה התעופה המרכזי במרחב צנעא׳ והביא להשבתתו המלאה, זאת לאחר הירי של ארגון הטרור החות׳י על נמל התעופה בן גוריון.
בהודעה שהוציא דובר צה״ל צוין כי השדה, בדומה לנמל חודיידה, משמש את ארגון הטרור החות׳י לטובת העברות אמצעי לחימה ופעילים, ומופעל באופן שוטף על ידי השלטון החות׳י למטרות טרור. זוהי דוגמא נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור החות׳י בתשתיות אזרחיות עבור פעולות טרור.

תגובות
בזמן שכל תפיסת הבטחון של מדינת ישראל מתמוטטת לנו מול העיניים , ארה"ב מעצבת פה מזרח תיכון חדש, נתנה לארדואן את סוריה , מאפשרת לחותים לירות על ישראל העיקר שהספינות שלה יהיו מחוץ לתחום , מנהלת משאים ומתנים עם החמאס ועם איראן כשישראל ממודרת, ומוכרת את העליונות הטכנולוגית של הנשק שלנו לסעודיה והדובדבן ... תקים לה כורים גרעיניים לשימוש אזרחי , כמובן ... כל תפיסת המציאות של הממשלה הזו הזויה , חשבו שהם היהלום שבכתר האמריקאי וגילו שהם אסקופה נדרסת ... הרכבת האמריקאית יצאה לדרך ומסתבר שהקטר ... סעודיה , וקרון הפחמים ... ישראל . ופה עוסקים בזוטי זוטות...