החקירה מתרחבת

מאות אלפי דולרים: פרטים נוספים על פרשת קטארגייט

מסמכים חדשים הגיעו לידי להב 433, אשר מחזקים את הראיות לכך שיונתן אוריך קיבל מקטאר תשלומים בשווי של מאות אלפי דולרים. כתוצאה, הוחלט להרחיב את החקירה ולזמן דמויות נוספות

מאות אלפי דולרים: פרטים נוספים על פרשת קטארגייט
צילום: יונתן אוריך, דובר הליכוד (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חקירת פרשת "קטארגייט" נמשכת: מסמכים חדשים הגיעו לידי להב 433 בשבועיים האחרונים, אשר מחזקים את הראיות לכך שיונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיבל מקטאר תשלומים בשווי של מאות אלפי דולרים. כך דווח הבוקר (חמישי) כתב חדשות כאן 11 רועי ינובסקי.

על פי החשד, אוריך קיבל את הכספים מקטאר במספר פעימות לאורך תקופה ארוכה – כולל במהלך המלחמה הנוכחית. כזכור, אוריך הכחיש את הטענות נגדו וטען כי הסכומים התקבלו על פרויקטים אחרים.

עוד דווח כי המשמעות העיקרית של ההתפתחויות החדשות היא שהחקירה מתרחבת ובודקת את הקשר הרחב של אוריך וגורמים נוספים עם קטאר, שהחל לכאורה כבר ב-2022 והמשיך גם תוך כדי המלחמה. עד עכשיו החקירה התמקדה בעיקר בפעילות דוברו הצבאי של ראש הממשלה, אלי פלדשטיין, בהעברת מסרים לעיתונאים כלוביסט קטארי, בתיווך של אוריך ושרוליק איינהורן. אלא שכעת הוחלט לזמן לחקירה דמויות נוספות, ביניהם איש מערכת הבטחון לשעבר שיש לו קשר עם הקטארים ובהמשך גם גורמים נוספים.

בעקבות קבלת המסמכים החדשית, בלהב 433 בודקים כעת האם היו קשרים רחבים יותר של קטאר עם בכירים ישראלים ובכירים ישראלים לשעבר. החשד המרכזי הוא שקטאר שלחה זרועות לשלטון ולמערכת הביטחון, ושילמה לאנשי מפתחי שישפיעו על מקבלי ההחלטות בישראל.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

12
10
יו
08.05.25

כולנו יודעים למי הגיע רוב הכסף. השאר גזרו קופון קטן

1
שי
08.05.25

אתה מפיץ פייקים שהופרכו מזמן גגל "המכון שפירסם את "מסמכי קטאר": קיים חשד שפרסמנו מסמך מזויף, נערכת בדיקה"

9
פולרד עלה לנו פחות ... והמבין יבין ...
08.05.25

מי משלם מאות אלפי דולרים עבור יועץ תקשרת בישראל ? קטאר יכולה ולמעשה מעסיקה את חברות יחסי הציבור המובילות בעולם , בשביל מה לה , דגיגון כמו אוריך ? מה מיוחד בו ? או בפלדשטיין ? הם הרי לא ברמה של יועץ תדמית סוג ז׳ שמועסק בניו יורק או לונדון או טוקיו ... אז למה לשלם לו מאות אלפי דולרים ? ולמה נשאר כל הזמן הזה בלשכת ראש הממשלה ? או שאולי זה בעצם סוד הקסם שלו ... וגזר דין מוות עלינו ...

8
שא
08.05.25

לא מבין מה הבעיה בזה...?