חדשות

דיווח מצמרר: סכנת היעלמות מוחלטת של החטופים החללים

דו"ח רפואי מיוחד שהתפרסם היום מעלה כי קיימת סכנת היעלמות ממשית של החטופים החללים שנמצאים בעזה: "תנאי השטח בעזה עלולים לפגוע בשלמות השרידים ומקשים על זיהויים והבנת נסיבות מותם"

דיווח מצמרר: סכנת היעלמות מוחלטת של החטופים החללים
צילום: (צילום: קרדיט: אלון גלבוע)

ברקע הנסיונות להניע מחדש את המשא ומתן לשחרור חטופים, דו"ח רפואי מיוחד שהתפרסם היום מעלה כי קיימת סכנת היעלמות ממשית של החטופים החללים שנמצאים בעזה.

על פי הדיווח של יולן כהן בחדשות 12, החשש הוא שיהיה בלתי אפשרי לאתר את גופותיהם ולהביאם לקבורה. בנוסף, הדו"ח מתריע מפני סכנת פגיעה בשלמות החללים.

האופוזיציה עם תמונות החטופים במליאה
האופוזיציה עם תמונות החטופים במליאה| צילום: חברי האופוזיציה במחאה עם תמונות החטופים (צילום: סרוגים)

בבסיס האזהרות בדו"ח עומדת הנחת היסוד לפיה מיקומם של חטופים-חללים רבים ידוע ככל הנראה למספר מועט של אנשים, וקיים חשש שאותם יחידים ייעלמו במהלך הקרבות, מבלי שהותירו תיעוד מסודר.סיכון נוסף, מלבד הפערים המודיעיניים הוא פגיעה בשלמות החללים בעקבות תנאים סביבתיים. תנאי השטח בעזה עלולים לפגוע בשלמות השרידים ומקשים על זיהויים והבנת נסיבות מותם בחקירה עתידית.

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הבריאות במטה המשפחות להחזרת החטופים, מסר: "ישנה סכנה ממשית לחטופים החללים, כזו שעלולה לפגוע ביכולת להשיב אותם לקבורה ראויה. החזרת החטופים החללים לקבורה בכבוד והשבת החיים לשיקום הן תנאי יסוד לריפוי הפצע האישי, החברתי והלאומי, זוהי מחויבות מוסרית ולאומית של מדינת ישראל כלפי אזרחיה, חלק מהחוזה הבלתי כתוב שעליו נשענת החברה הישראלית. ללא החזרת החטופים-החללים ובהעדר ודאות, בני המשפחות הופכים להיות לחיים-מתים, והחללים נשארים מתים-חיים. פצע זה מערער את האמון שעליו בנוי המרקם החברתי כולו".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

3
3
נראה לי שכל בר דעת מבין , שבדרך שממשלת ה
29.04.25

ממשלה שאחראית ל-2000 חללים , 17,000 פצועים , עשרות אלפי מפונים , צפון הרוס , דרום חרב , אנשים פונים לגיוס המונים כדי לשקם את עצמם ... באמת קשה להתחרות בכאלה "השגים" וכל זה לא כולל את החוב של המדינה 250 מיליארד , מעמד בינלאומי מתחת לאפס , צווי מעצר בינלאומיים כנגד אלפי חיילים , בידוד בינלאומי מוחלט , ועוד מעט חצי מאזרחי המדינה יצטרכו לבחור אוכל לתרופות ... זה המקום אליו הוביל אותנו נתניהו ביחד עם אוסף הסמרטוטים העוטפים אותו , שבוזזים את קופת המדינה כאילו אין מחר ...