
נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב הבוקר (שלישי) להודעתו של ראש השב"כ רונן בר על התפטרותו וסיום תפקידו ב-15 ביוני. בדבריו הודה לבר על שירותו הביטחוני, והצטרף לקריאתו של ראש השב"כ היוצא להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את כשלי המחדל שהוביל לטבח ה-7 באוקטובר.
"בעקבות הודעתו של ראש השב"כ רונן בר, אני מודה לו על עשרות שנים של תרומה לביטחון ישראל, תוך חירוף נפש ומסירות עילאית" אמר הרצוג. "רונן התייחס לא אחת לכישלונו ולכישלון השב"כ כחלק מליקוי המאורות שהוביל לאסון 7 באוקטובר, והודעתו על סיום כהונתו כראש השירות בקרוב היא צעד נכון המשקף מימוש אחריות".
לפיד מגיב להתפטרות: "מהאחראים למחדל נשאר רק אחד שנאחז בכסא"
לדבריו, "אין ספק שדרך המלך למימוש האחריות כלפי המשפחות השכולות ומדינת ישראל כולה חייבת לעבור בוועדת חקירה ממלכתית רחבה ומקצועית, שתעמיק בכשלים ובלקחים שעלינו להפיק כחברה חפצת חיים".
"אסור לשכוח לרגע אחד – לוחמות ולוחמי שב"כ מקדישים את חייהם ומחרפים את נפשם למעננו, יום ולילה. אסור לשכוח לרגע אחד – שירות הביטחון הכללי הוא גוף חיוני וממלכתי, שתרומתו לביטחון מדינת ישראל עצומה. אסור לערב אותו בפוליטיקה, ואסור לערב בו פוליטיקה" הבהיר הרצוג בסיכום. "בהתקדש עלינו יום הזיכרון, אני מחזק את כלל נשות ואנשי שב"כ, ומתפלל, יחד עם כל בית ישראל, להצלחתם ולשלומם".
איפה גב' מרים פרץ.אתה מודה לאיש שאחראי לטבח ב 7.10..אתה שהענקת אות לארגון שפועל נגד הדמוקרטיה וביטחון המדינה?? אתה תיזכר בהיסטוריה כנשיא הכי פוליטי ותמונתך תתנוסס בייד עם משה קצב.ממלכתי עלאק...