חדשות

אזהרה חמורה: סכנה מיידית ליו"ש ולערי המרכז

דיון בוועדת חוץ וביטחון בנושא השוויון בנטל, חשף נתונים קשים של כוח האדם הצבאי ביהודה ושומרון: שליש מהכוחות שהוצבו ביו"ש אינם לוחמים, וכבר כעת יש משימות שאינן מבוצעות

(צילום: דובר צה"ל)

במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון שדנה בשוויון בנטל הונח מכתב אזהרה חריף, לפיו כוח האדם המוצב ביהודה ושומרון וההכשרות הלא מתאימות שנעשות לחיילים בלי נתונים מתאימים, מהווה סכנה מייידית ליישובים ביו"ש ולערי המרכז הסמוכות.

על פי הדווח בחדשות 12, בדיון נחשף כי שליש מהכוחות ביו"ש אינם לוחמים וכתוצאה ממצוקת כוח האדם כבר עכשיו יש משימות שלא מבוצעות. בלב המכתב שהוגש ליו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין נכתב: "זה מסכן את תושבי יהודה ושומרון – ואת תושבי הערים הסמוכות".

במכתב שהוגש על ידי ארגונים שפועלים לשוויון בנטל, נכתב, בין היתר: "מהמידע שאספנו בין דרגי השטח השונים, עולה כי נכון להיום כשליש מהכוחות ביהודה ושומרון אינם כוחות לוחמים. אזור איו"ש מחולק לשש חטיבות מרחביות, בכל אחת שלושה גדודים – כאשר בכל חטיבה גדוד אחד אינו לוחם. מדובר באנשי ונשות מילואים, שלוקחים על עצמה משימות הגנה בקו האש הראשון, למרות שאינם מוכשרים לכך. הדבר מסכן אותם, את תושבי יהודה ושומרון – ואת תושבי הערים הסמוכות".

מהדיונים החסויים עולה שכבר עכשיו ישנן פעולות שאינן מתבצעות בשל המחסור בכוח אדם: "יש פעולות שפשוט בלתי ניתן להטיל על כוחות אלו, ומשכך הן אינן מבוצעות כלל. פעולות, החל מפטרולים וסיורים בכפרים ועד מעצרים, סריקות אחר אמצעי לחימה, איתור כספי טרור – נדחות בשל היעדר סד"כ שמסוגל לבצע משימות אלו".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

28 תגובות
22
יהודי פשוט
21.04.25

אז למה מתנכלים ללוחמים ועוצרים אותם ללא צו משהו לא מסתדר לי עם התנהלות הפצרים והשב"כ

הצטרפו אלינו