הרב אמנון בזק: "ההתעסקות בקרבנות היא מוטעית וגורמת נזק"
על רקע הסערה בעקבות תרגול הקרבת קרבן הפסח אומר הרב אמנון בזק, מרבני אלון שבות, כי ההתעסקות בעת הזאת בקרבנות גורמת יותר נזק מתועלת. "לא ניתן באמת לחבר את המציאות הרוחנית והתרבותית של עם ישראל בדורנו לעולם הקרבנות"

על רקע הסערה בעקבות תרגול הקרבת קרבן הפסח אומר הרב אמנון בזק, מרבני ישיבת ההסדר הר עציון באלון שבות, כי ההתעסקות בעת הזאת בקרבנות גורמת יותר נזק מתועלת.
לדבריו: "לרגל י' בניסן מתקיים השנה שוב טקס פומבי של 'תרגול קרבן פסח'. אני מכבד ומעריך את הרבנים התומכים בטקס זה, אך עם זאת, לעניות דעתי ההתעסקות בקרבנות בזמן הזה היא מוטעית ונזקה מרובה מתועלתה".
הרב בזק מנמק את עמדתו ומבהיר כי "היא מוטעית משום שלא ניתן באמת לחבר את המציאות הרוחנית והתרבותית של עם ישראל בדורנו לעולם הקרבנות שממנו הוא מנותק אלפיים שנה".
כדוגמה לדבריו מביא הרב בזק את דבריו של הרב קוק לפיהם "שאי אפשר לנו לגשת למעשה הקרבנות בלא הופעה של רוח הקדש גלויה בישראל", ושאפילו לאחר שייבנה בית המקדש עדיין לא יחודשו הקרבנות לאלתר, מבלי לעבור "תקופת מעבר והסתגלות, שבה יהיה צורך להשתמש כהוראת שעה בהדרגה על מנת להרגיל את אדם מחדש לצורה זו של עבודת ה'".
הרב בזק ממשיך לנמק את דעתו לפיה העיסוק בקרבנו הוא מוטעה ומדגיש כי "היא עומדת בניגוד למסר הברור של נביאי ישראל, שהקרבנות גרמו לעם ישראל להיתפס לצד הפולחני-חיצוני שבהם, ועל ידי כך להזניח את תיקון המידות והחברה. האם יש לנו סיבה כלשהי לחשוב שהמסר הופנם ושהעיסוק בקרבנות שוב לא יגרום לאותן בעיות בדיוק?".
"היא מוטעית משום שהיא מתעלמת מכך ששחיטה פומבית עלולה לגרום ליחס של ריחוק ודחייה של ציבור גדול מתורת ישראל", ממשיך הרב בזק, ומוסיף כי היא מוטעית משום שקרבן פסח בעיקרו הוא קרבן של כלל ישראל, ולא ניתן לדמות את הקרבתו רק על ידי קבוצה קטנה, כשהוא מעורר התנגדות גם בתוך העולם הדתי-חרדי, שלא לדבר על החברה החילונית".
"היא מוטעית משום שמאחוריה עומדת קריאת המארגנים לממשלת ישראל להתיר הקרבת קרבן פסח בפועל על הר הבית, כאילו מדובר בעניין ריאלי הדורש בסך הכול אישור פורמלי. שום ממשלה בישראל לא תעשה זאת, אך הצגת הדברים כאילו התנגדות הממשלה היא חולשה לאומית ולא צעד אחראי הכרחי ליציבות האזור כולו גם היא מוטעית, בלשון עדינה".
בסוף דבריו כותב הרב בזק כי "בימים אלו של ערב פסח, ההשקעה הנכונה שתורת ישראל כיוונה אליה היא זו של קמחא דפסחא, של פעילות חברתית ענפה שאכן מתקיימת על ידי אנשים טובים ברחבי הארץ, פעילות שכל כולה טוב וחסד וקידוש שם שמים, ובנוסף, הפעילות הנכונה על מנת לקרב את שיבת ה' לציון.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו