חדשות כלכלה

אפקט טראמפ: החברות בארה"ב הפסידו טריליונים

ביום שאחרי העלאת המכסים בארה"ב החברות הגדולות צונחות. אפל הפסידה 300 מיליארד דולר, אמאזון צנחה ב-8% ונייק ב-15%. ההפסדים בטריליונים

אפקט טראמפ: החברות בארה"ב הפסידו טריליונים
צילום: (צילום: שאטרסטוק)

אפקט המכסים של טראמפ, החברות הגדולות בארה"ב מפסידות טריליונים בעקבות צניחות בבורסה האמריקאית.

אתמול הודיע טראמפ על הטלת מכסים על מדינות המייצאות לארה"ב יותר ממה שהן מייבאות, כך למשל הטיל מכס של 34% אחוזים על סין, ו-17% על ישראל. התוצאות בהתאם: מדד הנאסד"ק ירד ב-5% בתוך שעתיים ואיתו החברות הענקיות במשק.

חברת הטכנולגיה אפל איבדה 8% מערכה שה כ-300 מיליארד דולר, ככל הנראה על רקע התייקרות חומרי הגלם של חלקי החומרה. חברת בגדי הספור נייקי (Nike) צנחה ב-15% בגלל המכס על ויטנאם, שם מיוצרים מוצריה.

"מכה קשה": טלטלה בעולם בעקבות החלטתו של טראמפ

גם בשאר המניות ישנה התרסקות כללית: אמאזון ירדה ב-8%, נוידיה ב-6%, גם מניית טסלה של אילון מאסק צנחה ב-7%.

בשוק הסחורות, מחיר הנפט צולל ב-7%, הזהב יורד בכאחוז והכסף צנח ב-7%.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות