מפקד פיקוד הדרום החליט לסיים את שירות המילואים של תא״ל (מיל׳) ארז וינר, בעקבות עבירת בטחון מידע חמורה, כאשר הוציא ואיבד מסמכים מסווגים מפיקוד הדרום.

מפיקוד דרום נמסר: "ההחלטה בוצעה בגיבוי הרמטכ״ל, אשר הדגיש את חשיבות שמירת ביטחון המידע בצה״ל. מפקד פיקוד הדרום מבקש להודות לתא״ל (מיל’) וינר על שנים רבות של עשייה והתנדבות, ובפרט על תרומתו המשמעותית במהלך שבעה עשר חודשי הלחימה האחרונים במסגרת מלחמת חרבות הברזל, בהם פעל לילות כימים למען בטחון מדינת ישראל".
לפני יומיים דווח כי מסמכים מסווגים של צה"ל נמצאו בבניין אזרחי ברמת גן. על פי החשד תא"ל וינר הוציא אותם ואיבד אותם במקום. בנוסף לפני שבועיים דווח על חשדות של חברים בקבינט המדיני-בטחוני, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מגיע לישיבות הקבינט עם מידע על תוכניות מבצעיות של צה"ל ברצועת עזה.
על פי הפרסום, מי שחשוד במסירת המידע לשר סמוטריץ' הוא תת אלוף ארז וינר, שמשרת כמפקד צוות התכנון האופרטיבי בפיקוד הדרום. וינר שימש בעברו כעוזר הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואף נעצר בפרשת הרפז, אך לבסוף התיק נגדו נסגר מחוסר אשמה. וינר גם שימש כמפקד חטיבה 408 (חטיבת עציוני), פיקד על המרכז לאימונים טקטיים בצאלים, שימש כקצין אגף מבצעים באוגדת יהודה ושומרון ומפקד גדוד דוכיפת.





תגובות
טוב עשה האלוף יניב עשור שהדיח את העבריין (בפעם השניה) מצה"ל. נקוה שהפעם לא יחזור מ"הדלת-האחורית" ואולי יקבל דרגת אלוף(במיל').
ולמה לא לוקחים את אותו תאל עם החשדות הנ"ל לכאורה למרתפי השב"כ לחקירות כמו שעשו לרוזנפלד ולכל מי ששייך לצד ימין של המפה...
טמבל. וינר הוא ימני. מרגל של סמוטריץ
עוד שמאלני
הקצינים הדתיים הורידו לגמרי את רמת הצבא תראו כמה דוסים בכירים קשורים לאסון 7.10