אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

דעה: ארור אברום בורג הבוגד בעם ישראל ובמורשתו

ביום שישי התפרסם בNRG מאמרו השבועי של אברום בורג על פרשת השבוע, בו נכתב "ארורים שמעון ולוי וכל צאצאיהם האלימים מאז ועד מאיר כהנא וממשיכי דרכו הבאושים." איך הבוגד הלאומי, מעז להטיף מוסר לשני אחים, שפעלו בשם כבוד לאומי, מושג שבורג שכח אותו מזמן, אם בכלל הכיר אותו?! תגובה.

דעה: ארור אברום בורג הבוגד בעם ישראל ובמורשתו
  אברום בורג (פלאש90)

ביום שישי האחרון התפרסם באתר NRG מאמרו השבועי של אברום בורג בנושא פרשת השבוע. המאמר הוא חלק מספרו "בלשון בני אדם" בו מצמיד בורג את הזיותיו השמאלניות לפרשת השבוע.

השבוע לא התבייש לכתוב בורג, בהתייחסו לפסוק, "עֲכַרְתֶּם אֹתִי לְהַבְאִישֵׁנִי בְּישֵׁב הָאָרֶץ", דברי יעקב לשמעון ולוי אחרי שהרגו את אנשי שכם, את הפסקה הבאה:

"האף הוא איבר ההרחה, וצחנת המוות היא חלק מן הריח שדבק במלחמתם של שמעון ולוי וכל הלוחמים במלחמות הלא צודקות לדורותיהם. על כן ארורים הם וארורים כל צאצאיהם האלימים מאז ועד מאיר כהנא הכוהן בן לוי, וממשיכי דרכו הבאושים."

מבלי להתייחס לשטות שבדבריו הנסתרים מתוך התורה עצמה, שהרי הקב"ה בעצמו בוחר את הלווים להיות במעמד קדוש יותר מאשר עם ישראל, צריך להזכיר לבורג כמה דברים שהוא שכח.

אפשר לשאול איך הבוגד הסדרתי אברום בורג, שבגד במורשת אבותיו (שהיו כולם מדקדקים במצוות), בכך שהצהיר כי איננו מאמין באלוהים, מעיז לקלל שניים מאבות האומה?!

איך הבוגד הלאומי, שהעז לבקש אזרחות ממדינה זרה (לא לשכוח שמדובר במי שהיה יו"ר הכנסת. אין בעולם תקדים לכך שראש פרלמנט יבצע מהלך מסוג זה), יטיף מוסר לשני אחים, שפעלו בשם כבוד לאומי, מושג שבורג שכח אותו מזמן, אם בכלל הכיר אותו?!

איך, האיש הצבוע שמצד אחד הצהיר על עצמו כי הוא צמחוני מטעמי מצפון, אבל מאידך הינו בעלים של חברת פיטום תרנגולים, יטיף מוסר ליעקב אבינו או לבניו?!

איך אדם שבמאמר שהתפרסם בעיתונות העולמית הצדיק את פיגועי התופת ואת המתאבדים בבתי הקפה במרכז תל אביב, בכלל מעז לדבר על אלימות ארורה?!

אינני מתלמידיו של הרב מאיר כהנא הי"ד אבל אם אצטרך לבחור בינו שפעל להגנת עם ישראל ולחיזוק המדינה היהודית, לבין מי שקרא לביטול של מדינת ישראל כמדינה יהודית, הבחירה לא כזו קשה.

בתור צאצא לשבט לוי, אני אומר ארור אתה אברום בורג וארורה משנתך. אני מביע רחמים על אביך, שמן הסתם מתהפך בקברו כשהוא רואה אותך מחרף ומגדף את אבות האומה, אותם כל כך העריץ.

 

ומילה אחת לעורך מדור יהדות באתר NRG. בכל שבוע אתה מפרסם את מאמריו של בורג על פרשת השבוע. מה הקשר בינם לבין יהדות? האם מקומם אינו מתאים יותר במדור פסיכולוגיה בתת-מדור העוסק במחלות נפש?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
29 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
יעקב אבינו ביקר את שמעון ולוי בחריפות
יונתן | 21-11-2010 11:22
"כלי חמס מכורותיהם.. בסודם על תבוא נפשי, בקהלם אל תחד כבודי" גם הרמב"ן מסביר ששמעון ולוי חטאו אז לגופו של עניין אברום בורג צודק. או לפחות יש לו "בית אב" בסיס ואיתן לטענה שלו ובמקום להתייחס באופן ענייני לגופו של עניין אתה יורד לפסים אישיים לא רלוונטים.
2
התגובה של הכותב נכתבה מתוך אי יכולת להביט במראה
שפת אמת | 21-11-2010 11:44
ומתוך עמוק הידיעה שהדברים שכותב אברום בורג אלו דברי טעם ורייח ובגלל זאת הם קשים לעיכול ולקריאה. אני מציע לכותב לשתות כוס מים לפני שהוא כותב בפעם הבאה.
3
ארור אפם כי עז ואברתם כי קשתה
למען ציון לא אחשה | 21-11-2010 11:50
וצודק בורג שהארור של יעקב חל על מחללי שם ישראל ככהנא ותלמידיו הרצחניים. ואני כותב זאת בתור אוהב עמו וארצו שעושה כל שביכולתו(בנתיים אני מתפלל) להצלת ההתיישבות המבורכת ביו"ש. הסכנה הגדולה לקשר בין עם ישראל לארצו היא שהלאומיות הישראלית הופכת להיות ככל העמים, (ואצל כהנא כגרועים שבעמים.) הפעילות למען עם ישראל איננה אוטומטית מעשה חיובי ישנה לאומיות ארורה ומפלצתית שעל כל אוהב ישראל להלחם בה. וכפי שלימדנו רואה האורות.
4
הרב כהנא בחברה טובה!
ארץ ישראל | 21-11-2010 12:01
מי שמעז לדבר בשמעון ולוי בני יעקב אבינו ע"ה, שבטי י"ה, יכול גם לבזות תלמידי חכמים הי"ד שמסרו נפשם על קדושת השם כדי להרים קרן ישראל בין האומות עובדי עכו"ם! דבריו נמשכים ממקור בלתי טהור
5
כל מילה בסלע
| 21-11-2010 12:25
6
זה בסדר - גפ אבא שלו היה חרא של בן אדם
יוני | 21-11-2010 12:29
תשאל את כל מי שנפגע ממנו אבא שלו היה מפטר מידית כל מי שהיה חשוד שלא מצביע למפלגתו או למפא"יי
7
באיזו קלות אתה משתמש במלה הזו, בוגד. תתבייש
אדום | 21-11-2010 12:32
8
הכתבה - פטתית. הכל לצרכי רייטינג של האתר
יובל | 21-11-2010 12:52
עשו טובה.
9
מאמר יפה ואמיתי
אלעד | 21-11-2010 13:52
ישר כוייח!
10
יעקב אבינו מעולם לא אמר ארור על שמעון ולוי
לומד | 21-11-2010 14:10
הוא אמר ארור על כעסם ולא עליהם. כל המגיבים שלא יודעים לקרוא מתבקשים לחזור לכיתה א.
11
מילים כדורבנות
מתי | 21-11-2010 18:17
12
אני מציע למגיב 2 לארוז את הפקלאות ולחזור לאירופה
הדרכון הצרפתי | 21-11-2010 20:04
13
אברום בורג- חומץ בן חומץ
אלון | 21-11-2010 20:32
14
מה הקשר בין מעשה מעשה שמעון ולוי וה"כהניסטים"?
יפתח | 22-11-2010 8:10
אף אחד! במדינה לא חושב ובטח לא זומם ובטח שלא יבצע את מה שבצעו שמעון ולוי - דבר שאולי אולי היה נכון לזמנו. אברום, עשב שוטה בגינת בורג, זרק מילים בעתון נופל ונפול וכך יש להתיחס לדבריו ולבית שהוא מתיחס אליו - שמאל רפורמי. אביו ז"ל היה אדם גדול ודגול לבנו אין קשר אליו מלבד שם משפחתו.
15
ל: "1" אתה אדיוט
שמואל | 22-11-2010 10:59
בלי לרדת לפסים אישיים לא רלוונטיים. ובהתייחסות עניינית, אתה אדיוט וגם טיפש דרך אגב
16
ל-15
1 | 22-11-2010 15:30
תודה. כל מילה בסלע.
17
דברי אבלום בולג - פסיכופאתיה
אהבלום (חסר) בורג | 23-11-2010 12:30
ארור אברום ארורה זרש
18
יותר משנה ממה שאמר יעקב משנה מה חושב אלוהים
י. בן בוזי | 23-11-2010 16:49
שבט לוי קיבל כהונה. אם זה לא היה צודק אלוהים לא היה נותן לשבט לוי להיות הנבחר להשרת שכינה בעולם. מציע לכולם לראות את הסברו של המלבי"ם כמה מוסרי ונכון היה מעשה שני האחים הצדיקים. בורג תתחפף לנו מהעיניים. לך לצרפת ותחייה שם עם כל הגויים החברים שלך.
19
תגובה
יפה מזרחי | 23-11-2010 19:04
ניכר כי בזיון אבותינו נגע מאד ללבך ומקומם כל בן תורה שיודע את מדרגת אבותינו,ומה אנחנו לעומתם. יישר כח בת כהן,ואשת כהן.
20
בורג
בוזי | 23-11-2010 19:59
הוא התנצר והפך לאפיקורוס ימח שמו.
21
בטח אברהם בורג הזה ספרדי
אבנר בן נר | 23-11-2010 22:41
בטח אברהם בורג הזה ספרדי למה אנחנו האשכנזים אומרים בסליחות של ימים נוראים עננו כמו שענית לשמעון ולוי אחי דינה.
22
ל-1,2,7: אפשר לחשוב שזו היתה ההתבטאות הראשונה של בורג.ה
| 24-11-2010 10:28
23
ל-1,2,7: אפשר לחשוב שזו היתה ההתבטאות הראשונה של בורג.ה
| 24-11-2010 10:29
24
ל כ ל מי ש ד ב ר על הרב כהנא:קראו נא בויקיפדיה ותבינו
שהרבה ממה שנאמר עליו | 24-11-2010 10:32
ותבינו שהתשקרת ניפחה פי אלף את דעותיו .ובכלל את דמותו.he.wikipedia.org/wiki/מאיר_כהנא - 99k
25
מצחיק לראות איך במקום להתייחס לגופם של דברים מתייחסים
האזרח הקטן | 24-11-2010 18:43
לגופם של אנשים. אברום בורג טעה? אתה בטוח שאתה צודק? אז אתה לא צריך להשתמש בפרובקציות זולות ולקרוא לו בוגד. אדם שמשתמש בדמגוגיות זולות מראה שתוכן דבריו אינו חזק מספיק. אני חושב שדעותיו של אברום בורג אינם דעתי. אך להגיד שהוא טעה ושהוא בוגד? הרמבן והרבה ראשונים אמרו שמעשיהם של שמעון ולוי היו רעים. וזה לא הפעם הראשונה ... הם מכרו את אחיהם שקרו על אביהם. אני מסכים שאין להסתכל על הפשט כפשוטו אבל לפחות צריך להסתכל על כל הפרשנים...
26
התחרפן אברום
| 24-11-2010 18:52
אברום בורג יימח שמו ,נהיה ככל הגויים ויש להתייחס לדבריו כדברי גוי גמור
27
אברום בורג דמגוג עלוב, קטן ונאלח, חומץ בן יין
יוסלביץ | 27-11-2010 22:33
28
מי אמר שיש טאבו על המילה בוגד
שם בדוי | 27-05-2011 19:12
אברהם בורג בהחלט בוגד בוגדים היו בכול ההסטוריה. מי שקורא למדינות אירופה להכיר במדינה פלאסטינית כאשר יש דרישה לזכות השיבה שמשמעותה חיסול העם היהודי ומעדיף 5 מליון ערבים כפליטים הוא בוגד. מספיק לערב את יצחק רבין בכול ויכוח אברהם בורג הוא קשקשן קטן ומפונק לעומת רבין שסחב על גבו ילדים כאשר פרץ למחנות בעתלית! רבין טעה בגלל אנשים כמו אבהרם בורג שמעדיפים אנשים שקוראים לעצמם עם כאשר יש להם 22 מדינות ענקיות בקיצור בוגד
29
יוסי שריד לא היה מנסח את זה טוב יותר!
אוראור | 24-06-2019 11:58
והמבין יבין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! נו - ואם לחדש את משחק המילים הישן : כרגיל נפל לאברום בורג ! [פ]חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח!