התפללו לרפואתו: מנהיג הציבור הליטאי אושפז בבית החולים - סרוגים

התפללו לרפואתו: מנהיג הציבור הליטאי אושפז בבית החולים

מנהיג הציבור הליטאי, הרב משה הלל הירש, אושפז בבית החולים 'איכילוב' בעקבות דלקת ריאות חריפה. שמו המלא לתפילה: הרב משה הלל בן מינדל

חדשות סרוגים
התפללו לרפואתו: מנהיג הציבור הליטאי אושפז בבית החולים
  (צילום: חיים גולדברג / פלאש90)

מנהיג הציבור הליטאי, הרב משה הלל הירש, אושפז בבית החולים 'איכילוב' בעקבות דלקת ריאות חריפה. הרב הירש חש בצהריים ברע ופונה לבית החולים, שם אובחן כי הוא סובל מדלקת ריאות חריפה. שמו המלא לתפילה הרב משה הלל בן מינדל.

מזמור ו'

לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית, מִזְמוֹר לְדָוִד.

יְיָ אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי, וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. חָנֵּנִי יְיָ, כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְיָ כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד, וְאַתָּה יְיָ, עַד מָתָי. שׁוּבָה יְיָ, חַלְּצָה נַפְשִׁי, הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ, בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי, אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי, עַרְשִׂי אַמְסֶה. עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי, עָתְקָה, בְּכָל צוֹרְרָי. סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן, כִּי שָׁמַע יְיָ קוֹל בִּכְיִי. שָׁמַע יְיָ תְּחִנָּתִי, יְיָ תְּפִלָּתִי יִקָּח. יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי, יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

מזמור כ'

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד.

יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה, יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב. יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ, וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶיךָ, וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה.

יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ, וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ, וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל, יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. עַתָּה יָדַעְתִּי, כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ, יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ, בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. אֵלֶּה בָרֶכֶב, וְאֵלֶּה בַסּוּסִים, וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר. הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ, וַאֲנַחְנוּ קַמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. יְיָ הוֹשִׁיעָה, הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

עוד באותו נושא

הרב שטרן הוציא מסכת: הרבנים הגיעו לברך


3

מזמור קכ"א

שִׁיר לַמַּעֲלוֹת, אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים, מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי. עֶזְרִי מֵעִם יְיָ, עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ. אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ, אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ. הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן, שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל. יְיָ שֹׁמְרֶךָ, יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ. יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה, וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה. יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע, יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ. יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ, מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.

 

מזמור ק"ל

שִׁיר הַמַּעֲלוֹת, מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְיָ. יְיָ שִׁמְעָה בְקוֹלִי, תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת, לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ, יְיָ מִי יַעֲמֹד. כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה, לְמַעַן תִּוָּרֵא. קִוִּיתִי יְיָ קִוְּתָה נַפְשִׁי, וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. נַפְשִׁי לַיְיָ, מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ, כִּי עִם יְיָ הַחֶסֶד, וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל, מִכֹּל עֲוֹנוֹתָיו.

מזמור קמ"ב

מַשְׂכִּיל לְדָוִד, בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה.

קוֹלִי אֶל יְיָ אֶזְעָק, קוֹלִי אֶל יְיָ אֶתְחַנָּן. אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי, צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד. בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי, וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי, בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי. הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר, אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי, אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי. זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְיָ, אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי, חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים. הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד, הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי. הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי, לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ, בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי.

==

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב משֶׁה וְאַהֲרֹן דָּוִד וּשְׁלֹמֹה הוּא יְבָרֵךְ אֶת הַחוֹלֶה הרב משה הלל בן מינדל. בַּעֲבוּר שאנו מתפללים בַּעֲבוּרוֹ, בִּשְׂכַר זֶה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יְמַלֵּא רַחֲמִים עָלָיו לְהַחֲלִימו וּלְרַפְּאֹתו וּלְהַחֲזִיקו וּלְהַחֲיוֹתו, וְיִשְׁלַח לו מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם לְרַמַ"ח אֵבָרָיו וּשְׁסָ"ה גִּידָיו בְּתוֹךְ שְׁאָר חוֹלֵי יִשְׂרָאֵל, רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ וּרְפוּאַת הַגּוּף, הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב. וְנֹאמַר אָמֵן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
רפואת הנפש ורפואת...
יו | 27-02-2025 19:15
רפואת הנפש ורפואת הנפש, ושיזכה לתלמידים חכמים המתגייסים למען עמם ואינם פרזיטים דוחים
הקב"ה מעניש על הרשעות ושנאת החיילים הקדושים
קצינה דתית | 11-03-2025 13:54
נתפלל שהליטאים יעשו תשובה וישובו מדרכם הרעה
2
אני לא אתפלל...
יעקב | 27-02-2025 22:28
אני לא אתפלל לשלומו כי הוא אינו רוצה בשלומי! ליטאים = חמס!
שאלה קטנה: אז...
חיים | 28-02-2025 16:02
שאלה קטנה: אז מה ההבדל בניכם? והאם זו מורשת הרב קוק... אהבת ישראל החילוני עד החרדי.... חח עלוב נפש
3
בכל מצב התפילה...
הצהח | 28-02-2025 16:03
בכל מצב התפילה שלך לא מתקבלת.... אל תתפלל לך תתגייס
4
'עוֹקֵד וְהַנֶּעֱקָד'
"וְהַמִּזְבֵּחַ" | 03-03-2025 4:28
"פַּלְגֵי מַיִם לֶב מֶלֶךְ בְּיַד יְיָ, עַל כָּל אֲשֶׁר יַחְפֹּץ יַטֶּנּוּ"/ ('עֲקֵדַת יִצְחָק' שַׁעַר ס' עַמּוּד ס"ב) - [בְּכַוָּנַת אוֹמְרָם] (ב"ב עד/ב) "סֵירַס אֶת הַזָּכָר, וְהָרַג הַנְּקֵבָה וּמְלָחָהּ לַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד לָבֹא", הוֹרוּ [רז"ל] כִּי הַסְּעוּדָה הַמְּתֻקֶּנֶת לַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד, הִיא נַעֲשֵׂית מִסֵּרוּס קְצָת הַתַּאֲווֹת וַהֲרִיגַת קְצָתָן. כִּי לְפִי הַנִּרְאֶה עִנְיַן לִוְיָתָן בְּמַאֲמָר זֶה לָהֶם, הוּא חִבּוּר הַשֵּׂכֶל וְהַחֹמֶר ["כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים" (משלי כ"ז י"ט)] בִּבְרִיאַת הָאָדָם, וְהֵם הַנִּבְרָאִים ["כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם" (משלי שם)] זָכָר וּנְקֵבָה; "כִּי לִוְיַת חֵן" (משלי א' ט') - הָיוּ לְיוֹצְרָם, שֶׁנֶּאֱמָר (בראשית ה' ב'): "זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם, וַיִּקְרָא אֶת שְׁמָם אָדָם". וְאֶפְשָׁר כִּי לָזֶה כִּוֵּן הַמְּשׁוֹרֵר בְּאָמְרוֹ (תהלים ק"ד כ"ו): "לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ" - "כִּי קָרוֹב הוּא" (שמות י"ג י"ז) - [שֶׁמַּשְׁגִּיחַ הקב"ה בּוֹ]. וְאָמְרוּ, שֶׁרָאָה שֶׁאִם הָיוּ נִזְקָקִין זֶה לָזֶה הָיוּ מַחֲרִיבִין אֶת הָעוֹלָם, וְזֶה מְבֹאָר שֶׁאִם יִזָּקֵק הַכֹּחַ הַשִּׂכְלִי לְגַמְרֵי לְהַשְׁלִים [יֵעָנֶה לְ]תַּאֲוַת הַכֹּחַ הַמִּתְעוֹרֵר - הִנֵּה יִפָּסֵד הָעִנְיָן הַשִּׂכְלִי [כֹּחַ הֲבָנָתוֹ] וְיִתְבַּטֵּל לְגַמְרֵי [תִּשְׁתַּכֵּח תּוֹרָתוֹ]. וְכֵן אִם יֻזְקַק הַכֹּחַ הַמִּתְעוֹרֵר [לְתַאֲבָה] אֶל עֲבוֹדוֹת הַשֵּׂכֶל [הַחָכְמָה] לְגַמְרֵי - יִתְבַּטֵּל הָעִנְיָן הַגַּשְׁמִי וְהַזְּמַנִּי [הַתַּאֲוָה] בְּהֶחְלֵט. וּבְכָל אֶחָד מִשְּׁנֵי אֵלּוּ הָעִנְיָנִים [עֵקֶב כָּךְ], לֹא יִתְקַיֵּם [יִמָּנַע] רְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ בְּעִנְיַן בְּרִיאַת הָאָדָם עַל אֹפֶן בְּרִיאָתוֹ [שֶׁיִּפְרֶהָ וְיִרְבֶּה]. לָזֶה רָאֲתָה חָכְמָתוֹ שֶׁיִּהְיֶה זֶה הַחִבּוּר בְּעִנְיָן שֶׁיִּתְקַיְּמוּ שְׁנֵיהֶם ["טוֹב אֲשֶׁר תֶּאֱחֹז בָּזֶה"], וּבְמָה שֶׁיִּמָּצֵא אֶצְלוֹ מֵהֶם יֻשְׁלַם עִנְיָנוֹ ["וְגַם מִזֶּה אַל תַּנַּח אֶת יָדֶךָ"]. וְזֶה בְּמָה שֶׁנָּתַן כֹּחַ אֶת הַשֵּׂכֶל לִכְבֹּשׁ אֶת הַכֹּחַ הַתַּאֲוָנִי [בְּחִינַת (קהלת ז' י"ח) "כִּי יְרֵא אֱלֹהִים יֵצֵא אֶת כֻּלָּם"], כְּמוֹ שֶׁאָמַר (בראשית ד' ז'): "וְאֵלֶיךָ תְּשׁוּקָתוֹ וְאַתָּה תִּמְשָׁל בּוֹ" - עַד שֶׁמָּה שֶׁיִּמְנַע בַּעֲבוּרוֹ [לְטוֹבָתוֹ] מִפְּעֻלּוֹת הַשֵּׂכֶל [הַמִּתְבּוֹנֵן וְהַשּׁוֹמֵר], לֹא יִהְיֶה בִּטּוּל גָּמוּר [שֶׁל הִנָּזְרוּת], רַק עַכָּבָה לְבַד [שֶׁכּוֹבֵשׁ יִצְרוֹ בְּמִדָּה לִשְׁמָהּ], וְהִנֵּה עִם זֶה יְקַבֵּל שֵׁרוּת מִמֶּנּוּ [בְּהֵעָנוּת בַּעֲשִׂיָּה לִשְׁמָהּ] - וְיִטֹּל שָׂכָר עַל כְּבִישָׁתוֹ [שֶׁמִּתְאַמֵּץ הוּא לְהַעֲבִיר עַל מִדּוֹתָיו]. וְזֶהוּ יֹפִי מְלִיצָתָם בְּאָמְרָם "סֵרַס אֶת הַזָּכָר [בְּרִסּוּן תַּאֲוָתוֹ לַכֹּחַ הַמִּתְעוֹרֵר], וְהָרַג אֶת הַנְּקֵבָה [הַכֹּחַ הַמִּתְעוֹרֵר, הַתָּאֵב] וּמְלָחָהּ [שְׁמָרָהּ] לַצַּדִּיקִים" [לְכָבְשָׁהּ בְּחָכְמַת יִרְאָתָם בִּתְבוּנָתָהּ]. וְזֶה מָה שֶׁאָמְרוּ (ב"ב שָׁם) בִּבְהֵמוֹת בְּהַרְרֵי אֶלֶף שֶׁנִּבְרְאוּ זָכָר וּנְקֵבָה, וְסֵרַס אֶת הַזָּכָר וְצִנֵּן אֶת הַנְּקֵבָה [וּשְׁמָרָהּ לַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד לָבֹא], כִּי הָעִנְיָנִים קְרוֹבִים יִהְיוּ לַאֲחָדִים [דְּבֵקִים מְאֻחִים, כֵּיוָן שֶׁמְּמֻזָּגִים זֶה בְּאֶפְשָׁרוּתוֹ שֶׁל זֶה, מִלְּשׁוֹן (בראשית ב' כ"ד): "וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד" מִתּוֹךְ שֶׁקִּיֵּם "וְדָּבַק בְּאִשְׁתּוֹ"]. [אוֹ] לְהַגִּיד כִּי אִם בַּחִבּוּר הַזֶּה עַצְמוֹ סֵרַס אֶת הַשֵּׂכֶל מֵהֱיוֹתוֹ שָׁלֵם, וְשָׂכַל בְּפֹעַל [הַיְנוּ; נִשְׁתַּמֵּשׁ בְּשִׂכְלוֹ] כְּאֶחָד הַשְּׂכָלִים הַנִּבְדָּלִים [בְּמִקְרֶה שֶׁנִסְתָּרֵס הַשֵּׂכֶל אַךְ לֹא נִצְטַנְּנָה הַנְּקֵבָה (הַכֹּחַ הַמִּתְעוֹרֵר)], הִנֵּה גַּם כֵּן חִבּוּרוֹ זֶה [הָאַף בְּמַצָּב זֶה] יַסְפִּיק לַהֲרֹג אֶת הַנְּקֵבָה, כְּלוֹמַר לְהִתְקוֹמֵם עָלֶיהָ לְכָבְשָׁהּ לְרִדְתָּהּ עַד שֶׁלֹּא יִשָּׁאֵר דָּבָר [עִכּוּב] שֶׁלֹּא יוֹעִיל לַחֵלֶק הַשִּׂכְלִי [לְהַזִּיקוֹ], כְּמוֹ שֶׁאָמַר הַמְּשׁוֹרֵר (תהלים ק"ט כ"ב): "וְלִבִּי חָלַל בְּקִרְבִּי", אוֹ [לְחִלּוּפִין] לְצַנְּנָהּ בְּמָקוֹם שֶׁיַּסְפִּיק הַצִּנּוּן [בְּמִקּוּד - דֵּיי הוֹתֵר]. וְהִנֵּה הַכִּבּוּשׁ וְהָרִדּוּי הַזֶּה הוּא הַשָּׁמוּר לַצַּדִּיקִים לֶעָתִיד לָבֹא (בבמדבר י"ח י"ט) "בְּרִית מֶלַח עוֹלָם" שֶׁלֹּא יִפָּסֵד [כֹּחָם וְחֶלְקָם בְּאֶרֶץ הַחַיִּים] כְּלָל, הָוֵי (משלי כ"ז י"ח): "נֹצֵר תְּאֵנָה [שְׂכַר הַמְּשַׁמְּרָהּ - שֶׁמְשַׁמֶּרֶת כֹּחוֹ, שֶׁנֶּאֱמָר (איוב מ' ט"ז): "הִנֵּה נָא כֹחוֹ בְמָתְנָיו"- זֶה זָכָר. שֶׁכֵּן (משלי שם)] יֹאכַל פִּרְיָהּ", [שֶׁנֶּאֱמָר (איוב שם): "וְאוֹנוֹ בִּשְׁרִירֵי בִטְנוֹ" - זוֹ נְקֵבָה (שֶׁלֹּא הִשְׁתַּמְּשׁוּ בְּאֶבְרֵיהֶם לְשֵׁם רְבִיָּה)].