נתון מרשים בשוק הספרים הישראלי: ספר ההדרכה הכלכלית "פלוס מינוס " מאת היועץ פישל רוזנפלד שבר את כל התחזיות כשהפך לספר הנמכר ביותר בפלטפורמת 'בוקפוד', עם מספר שיא של עותקים שנמכרו מבין למעלה מ-700 ספרים בפלטפורמה. ההצלחה המטאורית של הספר מסמנת מגמה חדשה בשוק: צימאון הולך וגובר של הציבור הישראלי לידע פיננסי נגיש ומעשי.
מאחורי ההצלחה המסחררת עומד רוזנפלד, יועץ כלכלי למשפחות בעל ניסיון עשיר, שזיהה פער משמעותי בשוק הספרים הכלכליים. "במהלך שנות עבודתי עם משפחות, הבנתי שיש המון ספרים על השקעות מתקדמות והון גדול, אבל כמעט ואין מדריכים פרקטיים שמלמדים את הבסיס – איך בכלל מגיעים למצב שיש לנו כסף להשקיע", הוא מסביר בראיון מיוחד.
הספר, שיצא לאור בהוצאת ספרי ניב, מציע חמישה עשר פרקים מדויקים ותמציתיים, כשכל אחד מהם מתמקד בהיבט אחר של התנהלות פיננסית נבונה. בשפה קולחת ונגישה, חולק רוזנפלד עם הקוראים למעלה ממאה טיפים כלכליים מעשיים, שכל אחד מהם נולד מתוך ניסיון אמיתי בשטח. "כל טיפ בספר הוא לקח שנלמד בדרך הקשה, אם על ידי או על ידי לקוחותיי", הוא מדגיש.
אחד החידושים המשמעותיים בספר הוא ההתמודדות עם מיתוסים כלכליים נפוצים. רוזנפלד מנפץ מושגים מקובעים כמו "איזון כלכלי" ו"מעמד ביניים", ומציע במקומם תפיסת עולם מפוכחת ומעשית להתנהלות פיננסית בריאה. "הגיע הזמן להפסיק לספר לעצמנו סיפורים ולהתחיל להתמודד עם המציאות הכלכלית כפי שהיא", הוא קובע.
החדשנות של רוזנפלד לא מסתכמת רק בספר עצמו. במקביל להוצאת הספר, הוא פיתח משחק קלפים ייחודי המדמה מצבים פיננסיים מהחיים האמיתיים. המשחק, שזוכה אף הוא להצלחה רבה, משלב את העקרונות המרכזיים מהספר בצורה חווייתית ומהנה. "למדתי שאנשים קולטים מסרים הרבה יותר טוב כשהם נהנים", מסביר רוזנפלד את הרעיון מאחורי המשחק.
ההצלחה חסרת התקדים של הספר בפלטפורמת בוקפוד, המתמחה בהדפסה לפי דרישה (POD – Print On Demand), הפתיעה גם את המחבר עצמו. הפלטפורמה החדשנית, המאפשרת הדפסת ספרים בודדים באוטומציה מלאה משלב ההזמנה ועד לאספקה לבית הלקוח, מייצגת מהפכה של ממש בשוק הספרים המסורתי. "היתרון הגדול הוא שאין צורך במלאי ובאחסון, מה שמאפשר למחברים ולמוציאים לאור להתמקד בתוכן ובהפצה ללא סיכונים מיותרים", מסביר רוזנפלד.
לאור ההצלחה המסחררת בזירה המקוונת, החליט רוזנפלד לקחת את ספרו צעד משמעותי קדימה ולהפיץ אותו גם ברשתות הספרים הגדולות. בימים אלה נערכות רשתות סטימצקי וצומת ספרים להשקת הספר על מדפיהן, צעד שצפוי להגדיל משמעותית את החשיפה והנגישות של הספר לקהל הרחב.
"ההצלחה של 'פלוס מינוס' מוכיחה שיש ציבור גדול שמחפש הדרכה כלכלית אמיתית ומעשית", מסכם רוזנפלד. "אני מאמין שזו רק ההתחלה של מהפכה בתחום החינוך הפיננסי בישראל".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים