חבר הכנסת לשעבר והמומחה למזרח התיכון, ד"ר מיכאל בן ארי, מתייחס למלחמה בעזה שנמצאת כעת תחת הפסקת אש, ואומר כי השמאל צודק בכל הנוגע לשאלה שהוא מציג על "היום שאחרי בעזה".
בן ארי מבהיר כי אמנם הפתרון של השמאל ל"יום שאחרי" הוא שגיאה חמורה, אך הדרישה שלהם להציב שם גורם אחר מחמאס היא נכונה.
מטרתם האמיתית של השואפים להתנחל ברצועה אינה להביא ביטחון, היא שונה בתכלית: לקיים את מצוות כיבוש הארץ ואולי גם להצית מלחמת גוג ומגוג שתביא את הגאולה. הנימוק ה"ביטחוני" משמש אותם כדי להטעות את הציבור החילוני ולשכנעו להמשיך לשאת בנטל הצבאי, הכלכלי, המוסרי והמדיני של הכיבוש למען הגשמת חזונם המשיחי. אומרים שפראיירים לא מתים, אבל חיילים חילונים שיקנו את השקר הזה ימותו לשווא.