בשבוע שעבר התכנסו בשורש בבית פרטי ראשי המחאה, על הפרק עלתה השאלה איך להפיל את הממשלה ואיך המחאה תתארגן פוליטית, במסמך שחשף עמית סגל מצויינים הצעדים הבאים:
המטרה העיקרית במסמך שהופץ בין מארגני הקבוצה היא להחליף את בני גנץ בגדי איזנקוט: "לקיים פגישה עם גדי איזנקוט, תוך מיצוי האופציה הנראית כנכונה להפעיל לחץ על גנץ לפנות לו את המקום".
בנוסף בחרו במסמך להדגיש כי נצרכת פעולת התארגנות ממוקדת למען עסקת החטופים בטענה כי "זהו נושא שיש בו רעידת אדמה אפשרית לממשלה הנוכחית".
עוד נכתב במטרות המסמך: "להעלות את אחוזי ההצבעה בציבור בדגש חזק על הציבור הערבי, כל זה בכדי להבטיח שלא תהיה אפשרות להקים ממשלה שאינה חורטת על דגלה חזה למתווה הליברלי הדמוקרטי".
גנץ: "נמצא פתרונות שהממשלה לא תיפול עד החזרת החטוף האחרון"
ולבסוף נכתב: "הגברת המרי האזרחי על כל האפשרויות שצריכות להיות מונחות ע"י קבוצה מובילה , תוך הדגשת "תודעת הבהילות" לרבות חשיבה על עקרונות של עיצוב דעת קהל לאמור: "חכמת ההמונים".
תגובות
"מדובר על ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, ואין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל, כי קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי ולא בלתי מבוסס שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי … " "ראש הממשלה, אתה היית צריך לבדוק את מוכנות הצבא, הפעלת הצבא, הגנת העורף. גלגול כזה של אחריות לא ראיתי מימיי. כשהכישלון כל כך רחב, הצעד המתבקש הוא החלפת ראש הממשלה שכשל" למי שלא זוכר ... הכל מילה במילה נאומי נתניהו בכנסת ישראל ... מענין אם הוא זוכר ...