פאדיחה של לפיד בפייסבוק: מהי אבולוציה? - סרוגים

פאדיחה של לפיד בפייסבוק: מהי אבולוציה?

שר האוצר לשעבר ניהל היום התכתבות עם אחד הגולשים בדף הפייסבוק שלו אודות תמיכת מפלגת יש עתיד בלימודי האבולוציה. את התשובה שקיבל, לפיד בוודאי ירצה לשכוח

author-image
פאדיחה של לפיד בפייסבוק: מהי אבולוציה?
  פלאש 90

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חבר הכנסת יאיר לפיד, ניהל היום (ראשון) התכתבות עם הגולשים בדף הפייסבוק שלו בנושא האבולוציה, ונראה שהוא ירצה לשכוח ממנה כמה שיותר מהר.

אחד הגולשים פנה ללפיד וביקש ממנו להסביר מה עומד מאחורי תמיכתו של שר המדע לשעבר, יעקב פרי, בלימודי האבולוציה ואף הבהיר כי ככל הנראה הוא יסיר את תמיכתו מהמפלגה בגלל תמיכתה בלימודי האבולוציה.

"באמת התלבטתי מר לפיד", כתה הגולש. "תמכתי בך בבחירות הקודמות, אמרתי אולי, ניתן צ'אנס, שיננתי לעצמי מנטרות של "עוד לא הספיק" ו"בעיות קואליציוניות" וניסיתי להתעלם משי פירון שהוכיח שאת הכיפה לא מורידים כשאתה שר החינוך. אבל התשובה של שר המדע שלנו פרי לשאלת הארץ האם יתמוך בלמידת תורת האבולוציה בבתי הספר הייתה כל כך מדהימה שאני פשוט לא מרגיש שאוכל לעשות את זה הפעם. בהצלחה".

לפיד מיהר להשיב לאותו גולש, תשובה שבוודאי הוא ירצה לשכוח. "יש עתיד תומכת בלימודי אבולוציה מלאים בבתי הספר כיוון שזו התיאוריה המדעית התקפה היחידה על היווצרות העולם. אין בנושא הזה אפילו התלבטות", כתב לפיד.

גולש נוסף שעינו קלטה את טעותו של לפיד השיב לשר האוצר לשעבר: "הבורות שלך לא יודעת גבולות. תיאוריית האבולוציה מתארת את התהליך שהביא למגוון המדהים שאנו רואים בעולם החי. היווצרות העולם היא תנאי מקדים לתיאוריה ולא כלולה בתוכה. המגוון כל כך מדהים, ד"א, שהוא כולל בתוכו גם שר אוצר (במיל') שלא מבין בכלכלה".

1

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ירושלים
אלי | 22-02-2015 20:08
בקטנה, לא כזאת בורות, הוא התכוון להיווצרות עולם החי. זה גם לא ממש מדויק אבל די סביר.
2
בורות, לאו דוקא...
אלף | 22-02-2015 21:22
איבולוציה בלטינית משמעותה שינוי בהדרגה, לעומת רבולוציה שמשמעותה מהפכה, שינוי כוחני מיידי. דארווין אימץ את המילה הלטינית כשם לתיאוריה שלו. על פי הדת שלנו הכל נברא במאמר כאן ועכשיו היקום והחיים – "ויאמר... ויהי...”, שזוהי רבולוציה, על פי דעתו של מר לפיד זה אינו כך והכל איבולוציה. אז לפני שמחים לאידו של אדם בשל כביכול בורותו בוחנים את דעותיו ואת משמעות המילים שעשה בהם שימוש וגם אם אין מסכימים לא פוגעים בכבודו. כל ההגות היהודית מבוססת פלוגתות בדגש על הגמרא ולא קם איש שהלבין פני חברו בשל הויכוח, אלא נאמר "זה אומר כך וזה אומר כך והלכה כ...”.
3
לא הבנתי מה הבעיה בדבריו של לפיד?
מוטי | 22-02-2015 21:22
4
זאת פאדיחה?
באמת? | 24-02-2015 20:29
לחשוב שהעולם ניברא בשיבעה ימים לפני פחות מששת אלפיים שנה והיה גם נחש מדבר זה פחות גרוע?
5
והוא מנהל לנו את המדינה
רובי | 02-03-2015 22:24
אוי לאותה בושה וכלימה