חדשות בעולם

אחרי מעל לשנה: החות'ים שחררו את צוות הספינה "הישראלית" שחטפו

ספינת הגלקסי לידר, לה קשרים רופפים לאיש עסקים ישראלי, נחטפה לפני מעל לשנה על ידי המורדים בתימן, כעת הודיעו החות'ים על שחרור צוות הספינה אל עומאן

אחרי מעל לשנה: החות'ים שחררו את צוות הספינה "הישראלית" שחטפו
צילום: חטיפת הספינה (צילום מסך, מתוך סרטון)

יותר משנה לאחר שביצעו השתלטות עוינת על ספינת ה"גלקסי לידר" בים האדום, וחטפו את צוות המלחים והעובדים, המורדים החות'ים הודיעו על שחרורו של צוות הספינה.

הספינה שטה בים האדום במהלך חודש נובמבר, שבועות לאחר מתקפת השבעה באוקטובר של חמאס. ב-19 בנובמבר כאשר ביצעה עבודות תחזוקה ועגנה סמוך לתימן, פלשו אליה החות'ים בעזרת סירות מהירות ואפילו מסוק.

הצוות נחטף באיומי נשק והספינה נלקחה להחזקה בנמל חודיידה בשליטת המורדים. לאחר ההשתלטות טענו המורדים כי מדובר בספינה "ישראלית". והודיעו כי חטפו את הספינה על מנת "להביע סולידריות עם תושבי עזה".

שגרירת ארה"ב המיועדת: " לישראל זכות תנ"כית על יהודה ושומרון"

צוות הספינה הועבר במהלך הימים האחרונים אל עומאן, ושוחרר היום סופית בתגובה להפסקת האש ברצועה.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות