ההשלכות הנוספות של התפטרות שרי עוצמה יהודית: חברי הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית ויצחק קרויזר מעוצמה יהודית צפויים לסיים את דרכם בכנסת ישראל ב-48 שעות הקרובות.

חבר הכנסת צבי סוכות נזכיר, נכנס לכנסת במסגרת החוק הנוורגי (מקום 16) ולאחר שיו"ר מפלגתו השר בצלאל סמוטריץ' התפטר מהכנסת בשביל לפנות לו מקום, גם חבר הכנסת יצחק קרויזר (15) נכנס במסגרת החוק הנוורגי בעקבות התפטרותו של חבר מפלגתו השר עמיחי אליהו.

כעת לאחר התפטרות השר אליהו הראשון שיפנה את מקומו הוא ח"כ סוכות, בעקבות זאת השר סמוטריץ' צפוי להתפטר גם הוא על מנת להוציא את ח"כ קרוייזר ולהישאר ביתרון של ח"כים על עוצמה יהודית. גורמים בקואליציה אמרו כי בחרו בהתפטרות של סמוטריץ' ולא באפשרות של התפטרות שר נוסף, כדי שעוצמה יהודית תיפגע מההתפטרות.

צבי סוכות (צילום: דוברות)

מהלך סיבובי: ההסבר המלא לעזיבת הח"כים

נסביר, עוצמה יהודית, הציונות הדתית ומפלגת נעם, רצו כזכור בבחירות האחרונות תחת אותה רשימה (רשימת ט') כאשר הח"כים היו מסודרים ברשימה מדורגת. לאחר ש-14 חברי הכנסת של שלושת המפלגות נכנסו לכנסת, הבא בתור היה חבר הכנסת מעוצמה יהודית יצחק קרויזר, אחריו  ואחרון ברשימה היה סוכות.

חבר הכנסת קרויזר (צילום: יונתן זינדל /פלאש 90)

בעקבות זאת ההתפטרות כעת של עמיחי אליהו מוציאה קודם כל את ח"כ סוכות (שהיה אחרי קרויזר ברשימה), בציונות הדתית וסמוטריץ' לא צפויים להשאיר את המצב כפי שהוא והשר סמוטריץ' ככל הנראה יחזור גם הוא לכנסת על מנת להוציא את ח"כ קרויזר מהכנסת ולהישאר ביתרון מנדטים בכנסת על עוצמה יהודית.

בתוך כך חשוב להדגיש כי למרות שחבר הכנסת אלמוג כהן רץ ברשימת עוצמה יהודית, בחודש האחרון הוא מנודה מהמפלגה בעקבות הצבעותיו עם הקואליציה למרות חרם ההצבעות של סיעתו. נכון לכרגע אלמוג כהן מתנהל עצמאית בכנסת והוא אינו מחויב לעוצמה יהודית מה שמוריד את מספר האצבעות של עוצמה ל-5 בלבד.

יש לציין כי לאחר ששר אשר התפטר במסגרת החוק הנורווגי וחזר לכנסת הוא לא יכול להתפטר שוב במסגרת אותו חוק. המשמעות של זה תהיה אם וכאשר חברי עוצמה יהודית יחזרו בסופו של דבר לממשלה, השרים סמוטריץ' ואליהו לא יוכלו להתפטר שוב מהכנסת ואחד מהשרים האחרים במפלגה יצטרכו לפנות את מקומם בשביל להחזיר את סוכות וקרויזר.

עוד נפגעים מההתפטרות הם יועצי הח"כים והשרים. אנשי הלשכה של חברי הכנסת יאבדו את מקום עבודתם מיידית. בגזרת השרים, שני עובדים ייפלטו (לשר יש 5 עוזרים, מול 3 של ח"כ) ואלה שיישארו ייפגעו כלכלית מהמהלך, משום שיועץ שר מרוויח יותר מאשר יועץ ח"כ.