פרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת ההסדר בנהריה - סרוגים

פרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת ההסדר בנהריה

לטובת השמיניסטים שמתחילים לחפש מקום לשנה הבאה אנו פותחים בפרוייקט הישיבות של "סרוגים". בשבועות הקרובים נכיר לכם בכל שבוע ישיבה אחת, מתוך אוסף הגדול והמגוון של הישיבות השונות. שבוע השני: ישיבת "נהר דעה" בנהריה, המקרינה אור תורני על כל הגליל המערבי.

פרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת ההסדר בנהריה
  בית המדרש ב"נהר דעה", נהריה

ישיבת ההסדר "נהר דעה" בנהריה

ישיבת ההסדר "נהר דעה" נוסדה בחודש אלול תשנ"ה בעיר נהריה. הישיבה משמשת כמרכז של תורה, ממנו יוצאת השפעה רוחנית לגליל המערבי כולו. בישיבה אנו מדגישים את ראיית התורה כ"תורת חיים", המחוברת ומשפיעה הלכה למעשה על החיים כולם. אנו מאמינים בחשיבות אחדותה של האומה בארצה ולכן גישתנו היא להשפיע מבפנים על מהלך גאולתם של ישראל.

ראש הישיבה ורב העיר נהריה הרב ישעיהו מייטליס

מה מייחד את ישיבתנו משאר ישיבות ההסדר?

המקום הוא נעים ומשפחתי ומעודד לימוד מתוך שמחה ואהבה. צוות הרבנים שם דגש על לימוד עמוק,מקיף ויסודי, המקנה לתלמידים ידע בכל תחומי התורה ומעצב את עולמם הרוחני. במקביל, הישיבה מחנכת לחיזוק אהבת הארץ והעם. הישיבה שמה דגש מיוחד על לימוד אמונה מתוך רוחב הדעת ע"פ דרכו של מרן הרב קוק זצ"ל תוך מתן התייחסות נאותה לגישותיהם של גדולי ישראל וכיווניהם השונים. הישיבה מתאפיינת בקשר המיוחד שבין הרבנים והתלמידים ובין בתלמידים מהשיעורים השונים – "נהר דעה- משפחה של ישיבה".

אנו מאמינים שכל אדם הוא עולם קטן ושבכל אחד מאיתנו טמונים כוחות מיוחדים. תפקידנו הוא לזהות כוחות אלו,לפתח ולהצמיח אותם תוך נתינת מענה לימודי לכל תלמיד.

ישיבת ההסדר "נהר דעה" שבנהריה, מתייחדת מאז ראשית דרכה בקשר ההדוק שלה עם העיר ובעשייה הרבה למען הקהילה. תלמידי הישיבה מתחנכים לערכי נתינה וחסד, ומיישמים זאת הלכה למעשה בפעולות חינוך, הנחלת המורשת היהודית וסיוע לאוכלוסיות נזקקות. הישיבה יזמה מהלך של הקמת גרעין תורני, אשר מורכב מבוגרי הישיבה שקבעו בנהריה את ביתם, והם ממשיכים ביוזמות ופעולות לטובת החברה והקהילה.

ראש הישיבה הרב אליהו בלום

המסגרת המיוחדת מעודדת את התלמידים לשלב בין לימוד תורה לשרות צבאי, לרוב ביחידות מובחרות. לקראת השירות הצבאי אנו מכינים את תלמידנו הכנה כוללת שעוסקת גם בהבנת תפקידו של צה"ל כצבא האומה וצבא ה', ובהיותו כור היתוך חשוב מאין כמותו לאחדותו של העם. כל זאת מתוך אהבת ישראל שורשית.

מסלולי הכשרה לתלמידים בוגרים

לתלמידים הבוגרים ישנה אפשרות להמשיך בלימודי הסמכה לרבנות וגם בלימודי דיינות. כמו כן ניתן לשלב לימוד במכון הוראה במסלול B.Ed – בשיתוף עם מכללת "שאנן" הנמצא בקרית שמואל (חיפה), כחלק מתוכנית להכשרת מורים ובוגרי ישיבות.

בימים אלו הולכת ונשלמת בנייתו של הקמפוס החדש של הישיבה. כיום כבר קיימת ועומדת פנימייה חדשה, חדר אוכל חדש, כיתות וספריה. ביהמ"ד החדש עדיין בבנייה. המבנים הנאים והחדשים מוסיפים רבות לרווחתם של תלמידנו מתוך אמונה ש "דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם".

חדר בפנימייה החדשה 

ישיבת "נהר דעה" נהריה

ראשי הישיבה: הרב אליהו בלום, הרב ישעיהו מייטליס רב העיר נהריה. 

כתובת הישיבה: רח' יפה נוף 44 ב' שכונת אוסישקין.

מפת הגעה מתחנת הרכבת A לישיבה B

טלפון בישיבה: 04-9522615 

אימייל: ndeiah@barak.net.il

אתר הישיבה – www.nahariya.co.il.

==

עוד בפרוייקט הישיבות של סרוגים: ישיבת קרית שמונה, המדריך לשבו"ש המתחיל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אוליי גם אני אהיה שם
שי | 16-11-2010 14:54
2
ביקרתי שם לא מזמן
דוד | 09-12-2010 20:00
ואני ממליץ בחום ללכת ולבדוק! הייחוד של הישיבה הוא באווירה המשפחתית החמה ובסביבה התומכת כמובן מצד התלמידים ובעיקר מהרבנים.
3
הייתי שם - ממש נהנתי והתרשמתי
אליעד | 15-12-2010 21:26
יצא לי לבדוק עוד 3 ישיבות אחרות, אבל מנהריה התלהבתי - באמת אווירה משפחתית, רואים שאכפת מכל אחד - גם מבחינה רוחנית שתתקדם וגם מבחינה חברית. אני שם שנה הבאה בעז"ה.
4
ישיבה לא מומלצת בעליל
אלחנן | 25-01-2011 1:13
5
ישיבה מטורפת!
משה | 12-01-2013 20:28
אני שם בע"ה שנה הבאה :)