לראשונה ולאחר מאבק משפטי ארוך: בית המשפט מכריח את המשטרה לפרסם חומרים מלאים למה הרחיקה מנהלית את פעיל הימין תום ניסני מהר הבית.
בתאריך 23.10.24, שמחת תורה תשפ"ה עלה מנכ"ל עמותת "בידינו למען הר הבית" תום ניסני להר הבית, הניף דגל ישראל ביום השנה לטבח שמחת תורה וקרא לניצחון על האויב. בתגובה הוציאה משטרת ישראל בהליך-בזק ומבלי לפרסם את המידע העומס בבסיס קבלת ההחלטה, הרחקה מנהלית ל-4 חודשים מהר הבית, נגד ניסני.
בשבועות האחרונים מנהל עו"ד אביעד ויסולי המייצג את ניסני מאבק משפטי נגד הרחקה בלתי-חוקית זו, כאשר לראשונה אי-פעם, המשטרה נאלצת במסגרת הליך משפטי לחשוף לדרישת שופט בית-משפט השלום בירושלים גד ארנברג מתאריך 17.12 את כלל החומר הרלוונטי שהוביל להרחקה המנהלית, כולל דו"חות פעולה שנכתבו ע"י השוטרים המעורבים, הזמנה לשימוע, וכל מסמך אחר, ואכן בתאריך 24.12 השיבה המשטרה לדרישה זו וצירפה את כלל המסמכים אותם היא מסרבת באופן עקבי להעביר למורחקים מהר הבית ללא כל הצדקה.

למרות החלטת בית המשפט – המשטרה עדיין לא מפרסמת את כל החומרים
זו הפעם הראשונה בה המשטרה מפרסמת את כלל החומרים, פרט לצילום ויזואלי אותו היא ממשיכה להסתיר, העומדים בבסיס קבלת החלטותיה על הרחקות מנהליות שרירותיות מהר הבית. כעת אומרים בצוות המשפטי של עמותת "בידינו", זה הסטנדרט החדש שיש לעמוד בו ועל כל עולה להר הבית שמאוים בהרחקה, לדרוש את כלל החומרים הללו ולהיעזר בעורך דין.
ההליך המשפטי בעניין ההרחקה עצמה של ניסני, עודו תלוי ועומד ומתנהל בימים אלה בביהמ"ש "השלום" בירושלים.
ניסני: "לא נרפה עד שנשיג את כל מטרותינו"
מנכ"ל "בידינו" תום ניסני אמר בתגובה: "הפעילות המשפטית למען הר הבית משנה סדרי עולם, זו עבודה סיזיפית ואיטית אך היא מביאה תוצאות ומצליחה לנטרל פעם אחר פעם את השיטות האפלות של המשטרה לנסות ולמנוע מעולים יהודים לעלות להר הבית ולממש את זכויותיהם. לא נרפה מזה עד שנשיג את כל מטרותינו."
עו"ד אביעד ויסולי הוסיף: "המשטרה הרחיקה בשנים האחרונות מאות יהודים מהר הבית, תוך שימוש פסול בסעיף 4א לפקודת המשטרה, אשר נחקק לתת לשוטרים סמכויות הרחקת קהל בעת אירוע רב נפגעים. המשטרה הפכה את הסעיף הזה לסמכות-על להרחיק יהודים מההר לתקופות של חודשים רבים, תוך עקיפה וסירוס בתי המשפט מחד והפניה לבג"ץ של עשרות הליכים, מאידך. הגשנו עררים רבים לבתי המשפט ברחבי הארץ כולל לעליון, לביטול השימוש הפסול הזה. בע"ה ההליכים מתחילים לתת פרי. נמשיך במאבק המשפטי עד שנמגר את התופעה הבלתי חוקית והאנטי דמוקרטית הזו."
מה דעתך בנושא?
5 תגובות
1 דיונים
חרדה למדינה
למתנחבלים המשיחיים המטורללים - תסתפקו בכותל !!! בהר הבית יש כבר 1400 שנים שני מבני דת מוסלמים ואין שום סיבה לשנות זאת ; מטרתכם היא ליצור מלחמת דת בלתי פתירה...
למתנחבלים המשיחיים המטורללים - תסתפקו בכותל !!! בהר הבית יש כבר 1400 שנים שני מבני דת מוסלמים ואין שום סיבה לשנות זאת ; מטרתכם היא ליצור מלחמת דת בלתי פתירה ומתמשכת כנגד מיליארד וחצי המוסלמים בעולם, כי אם הסכסוך ישאר סכסוך לאומי בין ישראל והפלסטינים היא יהיה בר-פתרון, לצערכם.
המשך 01:11 17.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עובד ה'
אני חס ושלום לא רוצה לשמוח כשיהודי נעצר אבל מחילה הפעילות שלו היא לא פעילות טובה הוא מתיחס לבית ה' בתור מקום לאומני וזה ממש לא נכון ה' יתברך רוצה...
אני חס ושלום לא רוצה לשמוח כשיהודי נעצר אבל מחילה הפעילות שלו היא לא פעילות טובה הוא מתיחס לבית ה' בתור מקום לאומני וזה ממש לא נכון ה' יתברך רוצה ארגונים שיתייחסו למקום הזה בקדושה אבל יכול להיות שזה עדיף מלא לפעול למען בית ה' בכלל
המשך 12:43 15.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"כאחד ממנו לדעת"
שֵׂכֶל הָאָדָם הוּא פְּרִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרוּךְ הוּא וְזַרְעוֹ - עַל דֶּרֶךְ מָשָׁל, וְהוּא בֶּאֱמֶת בְּנוֹ. וְעַל כֵּן נֶאֱמַר בָּנוּ 'עַם סְגֻלָּתוֹ' (דְּבָרִים י"ד א'): "בָּנִים אַתֶּם לַיְיָ אֱלֹהֵיכֶם", וַאֲנַחְנוּ...
שֵׂכֶל הָאָדָם הוּא פְּרִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרוּךְ הוּא וְזַרְעוֹ - עַל דֶּרֶךְ מָשָׁל, וְהוּא בֶּאֱמֶת בְּנוֹ. וְעַל כֵּן נֶאֱמַר בָּנוּ 'עַם סְגֻלָּתוֹ' (דְּבָרִים י"ד א'): "בָּנִים אַתֶּם לַיְיָ אֱלֹהֵיכֶם", וַאֲנַחְנוּ (תְּהִלִּים ק' ג') "עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ". וְהַכָּתוּב קָרְאֵנוּ 'חֶלְקוֹ וְנַחֲלָתוֹ' בְּאָמְרוֹ (דְּבָרִים ל"ב ט'): "כִּי חֵלֶק יְיָ" (אֵין לָאֵל יִתְבָּרַךְ חֵלֶק בַּמִּין הָאֱנוֹשִׁי/'בְּנֵי אֵל נֵכָר', אֶלָּא בְּעַמּוֹ, וַהֲרֵיהֶם יִשְׂרָאֵל) "יַעֲקֹב" (שֶׁהוּא וּבָנָיו עֲבָדִים לָאֵל יִתְעַלֶּה, וְהֵם) "חֶבֶל נַחֲלָתוֹ" [הַשְּׁלִישִׁי בַּאֲבוֹת, הַמְשֻׁלָּשׁ בְּשָׁלוֹשׁ זְכִיּוֹת: זְכוּת אֲבִי אָבִיו (אַבְרָהָם), וּזְכוּת אָבִיו (יִצְחָק), וּזְכוּתוֹ (יַעֲקֹב) - הֲרֵי שְׁלוֹשָׁה, כַּחֶבֶל הַזֶּה שֶׁהוּא עָשׂוּי בִּשְׁלֹשָׁה גְּדִילִים - וְהוּא וּבָנָיו הָיוּ לוֹ לְנַחֲלָה. אֲבָל בְּאֻמּוֹת הָעוֹלָם אִם יִמָּצֵא בֵּינֵיהֶם אֵיזֶה חָסִיד, לֹא יִמָּשֵׁךְ זֶה לְבָנָיו (לֹא יִשְׁמָעֵאל בֶּן אַבְרָהָם, וְלֹא עֵשָׂו בֵּן שֶׁל יִצְחָק)], וּמִכָּאן מוּבָן שֶׁלּוּלֵא עַמּוֹ שֶׁהָיָה עָתִיד אָז לָצֵאת מֵאוֹתָן הָאֻמּוֹת, הָיָה לוֹ לְאַבְּדָם בְּעִנְיַן הַפַּלָּגָה, כִּי עַם שֶׁקִּבֵּל תּוֹרָה מִפִּיו הוּא לְבַדּוֹ עַמּוֹ וְנַחֲלָתוֹ, וּכְמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר (יוֹאֵל ד' ב'): "עַמִּי וְנַחֲלָתִי יִשְׂרָאֵל". וּמִכָּאן מוּבָן שֶׁבְּהַזְכִּיר שְׁמוֹ, אִם יְבַקֵּשׁ שֵׂכֶל הָאָדָם לְהִדָּבֵק בְּשִׂכְלוֹ כַּאֲשֶׁר בִּקֵּשׁ לְהִדָּבֵק בִּשְׁמוֹ - דָּבָר נָכוֹן הוּא, שֶׁכֵּן תּוֹרָתוֹ אוֹמֶרֶת (דְּבָרִים י' כ'): "אֶת יְיָ אֱלֹהֶיךָ תִּירָא אֹתוֹ תַעֲבֹד וּבוֹ תִדְבָּק וּבִשְׁמוֹ תִּשָּׁבֵעַ" (פירושי הפסוק מדברים ל"ב ט', ע"פ רש"י ורמב"ן).
המשך 13:08 12.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אחד העם
בתגובה ל: "כאחד ממנו לדעת"
צודק. אך אמר הנביא עמוס " הלוא כבני כשיים אתם לי בני ישראל נאום השם הלוא את ישראל העליתי מארץ מצרים פלשתים מכפתור ואת הארם מקיר .." עם ממש מיוחד מאחרים
21:31 16.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ארנולד שוורצנגר
ז
11:01 12.01.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר