יש טוענים ביחס למפלגה החדשה יחד-העם-איתנו: הכל טוב ויפה, אבל אין למפלגה תכנית ופרוגרמה.
ודאי יש תכנית והיא התורה. התורה מדריכה לא רק את הפרט אלא גם את הכלל, וכדברי המהר"ל היא לא רק סדר היחיד אלא גם סדר העולם.
בודאי שכדי לנהל מדינה צריך חכמה. אך קודם כל צריך יראה, כדברי הרמב"ם בהלכות מלכים פרק א.וכל שיראתו קודמת לחכמתו, חכמתו מתקיימת.
לכן קודם כל, אי אפשר להכניס למפלגה לא חילוני ולא אשה. אנו לא יותר חכמים מרבונו של עולם.
במפלגה של יראת שמים, לא המספר קובע, לא גודל האלקטורט, לא כח, לא תקציבים, לא קומבינות ולא טכניקות, לא שליטה ולא עמדות, לא רושם ולא כריזמה, אלא עשיית רצון ד'. ולפני הכל, התורה אומרת לנו לעצור וגם לבטל את גל החקיקה הכבד נגד יהדות המדינה, כלומר נגד רבונו של עולם שבמסתרים תבכה נפשו.
לכן לא משנה אם יש במפלגה ציונים או חרדים, אשכנזים או ספרדים, – הכל אותו דבר, רצון ד'. יש חוששים שלא יהיה כאן שידוך קל בין חרדים ודתיים-לאומיים. אדרבה, בכל מפלגה יש שידוך לא קל, אך זו אהבה שאינה לשם שמים, לכן אין סופה להתקיים, פה זו אהבה לשם שמים, כשל דוד ויונתן, לכן בע"ה היא תתקיים.
בכלל, קשה להבין למה התאחדות דתיים-לאומיים עם חילוניים קלה להם ועם חרדים קשה להם. אין כאן אלא אי הבנה עמוקה שהפכה להרגל מגונה. כאשר הרב משה ד"ר זיידל תלמידו של מרן הרב קוק התלונן לפניו על כך שהחדרים מתנגדים לציונות, הוא השיב: "אותם החרדים תמימי הלב, אשר מעומק טהרת רוחם התנגדו אל הציונות, הם הם אשר צרפוה והסירו חלק גדול מסיגיה, עד אשר הביאוה בפעולתם השלילית אל המדריגה הזאת שתהיה ראויה להתלבש בלבוש מלכות מעשית, ולא תִזָרֶה כולה מרוח בית ישראל" (אגרת תתעא).
כלומר ההתנגדות החרדית לציונות גם פועלת לטובה כדי לזככה ולאפשר קיומה והצלחתה. וב"ה מאז, התקרבו המחנות, הציונים לחרדים וחרדים לציונים. ולכן, קל וחומר שהיום נסתדר, ויתברר שהחרדים הם באמת ציונים והדתיים-הלאומיים הם באמת חרדים. איזה משב אויר צח!
בהחלט יש עוד מפלגות, ואינינו מזלזלים בהן, לכולן יש מעלות, לכולן יש תפקידים, אך אנו חושבים שיראת השם היא המעלה הכי גדולה, לכן אנו אוהבים את מפלגתנו. אינינו באים לתקן אחרים, אלא לתקן את עצמנו. אינינו מלאכים, אך אנו משתדלים לעשות כרצון אבינו שבשמיים. נתאמץ למען מדינה יהודית, נתאמץ למען שמירת כל מלוא רוחב ארצנו, נתאמץ לעזור לעניים בעמנו, וכל זאת יחד עם ניקוי שרידים של שנאת חינם, שלא נהיה עם מפוזר ומפורד.
וכאשר תהיה סתירה, כאשר תהיה מבוכה, נלמד מסילת ישרים ונאמר תהילים. וגם נשאל את רבותינו החכמים. ומי הם רבותינו? – כל רבותינו! גם מרן הרב קוק וגם הרבי מלובביץ, גם הגר"ע יוסף וגם הגרי"ש אלישיב. שהרי התורה אחת היא. אנחנו לא חכמים, אז אנחנו שואלים תלמידי חכמים, ואז אנו מאוד חכמים. ואם תהיה סתירה ביניהם, אשרינו שזו תהיה בעייתנו. אבל באמת, התורה היא של כולם.
כי אינינו מתחכמים, אינינו מסתבכים. אנו מעדיפים פשטות ותמימות. ואל תשיבוני שבגלל יראת ד' נפסיד את הכל. להיפך, אנו נרוויח את הכל. "עתה ידעתי, כי ירא אלהים אתה… כי ברך אברכך, והרבה ארבה את זרעך ככוכבי השמים… וירש זרעך את שער אויביו".
התורה היא לא דבר צדדי בין שאר דברים, היא נשמת הכל ומסביבה אנו מתאגדים. וכבר היו דברים מעולם, אחרי קום המדינה, חזית דתית מאוחדת של כל המפלגות הדתיות. חדש ימינו כקדם.
חבר אני לכל אשר יראוך.
מה דעתך בנושא?
16 תגובות
0 דיונים
מיכה
גרוע בהרבה, כתבתי אני דברים דומים על הרב ואתר זה צנזר אותי..
23:56 16.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
איתמר
הוא או מטורף או רשע
19:40 16.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלעד, ירושלים
לכבוד הרב - שלום, במחילה מכת"ר הנכבד - קשיא מדידיה אדידיה. במהלך הפריימריז הקודמים למפלגת "הבית היהודי" (לפני כשנתיים וחצי בלבד, למי ששכח), הפריימריז בהם זכה מר בנט בראשות המפלגה, הביע כבוד...
לכבוד הרב - שלום, במחילה מכת"ר הנכבד - קשיא מדידיה אדידיה. במהלך הפריימריז הקודמים למפלגת "הבית היהודי" (לפני כשנתיים וחצי בלבד, למי ששכח), הפריימריז בהם זכה מר בנט בראשות המפלגה, הביע כבוד הרב תמיכה מפורשת בבחירה בנפתלי על פני המועמדים האחרים שהיו אז (למשל: אורלב). הנימוק המרכזי שכתב אז הרב באיגרת שפירסם לפני הציבור היה הצורך במימוש האידיאל של המפלגה ("המצע של המזרחי-המפד"ל-הבית היהודי אינו צריך תיקון. הוא צריך ביצוע"), וחוסר היכולת לעשות זאת בגוורדיה הקיימת ("עם כל האידיאל הגדול של הבית היהודי, והאיכות האישית של חברי הכנסת העכשוויים... עינינו רואות שאין באפשרותם לקדם את המפלגה. לכן יש צורך בחילופי גברא"). בקיצור: נימוק פרגמטי. ה'מכונית' אמנם פונה לכיוון הנכון, אבל היא לא יכולה להתקדם רק עם מנוע מיושן של שלושה כוחות-ח"כ. לכן צריך לחפש משהו חזק יותר (או כהגדרה שכתבת: "להפטיר כאשתקד הוא ברכה לבטלה". כל הציטוטים הנ"ל ולהלן - מתוך כתבה שפורסמה באתר זה ביום ט"ו אלול תשע"ב). באשר לשאלה (ההלכתית) כיצד ניתן להביע תמיכה במינוי הגב' שקד לח"כ, שכידוע - איננה איש, וגם איננה דתיה (לפי הידוע בציבור), הרב ממש לא התרגש, ומבלי לפרט יותר מידי, התייחס לעניין כך: "באשר לחבר כנסת אשה וחבר כנסת חילוני, כבר היו דברים מעולם גם בפעם הקודמת". ובזה תם הדיון. והנה, שנתיים וחצי בלבד אחרי פרסום הדברים הנ"ל, משמיע הרב באוזנינו דברים שונים בתכלית. ראשית - נתן את ברכתו למפלגת "יחד". הרי בכך בעצם חוזרים אנו לפרדיגמה הישנה: מפלגה קטנה, מצומקת (אולי 5 מנדטים, וגם זה רק אחרי הצירוף עם מרזל, שלדעתך הוא "טעות חמורה"); מפלגה שנאמנת אמנם לאידאולוגיה ולדרך, אבל די ברור שגם אם בכלל תגיע לכנסת, תסבול מאותו חוסר רלוונטיות שבעטיו המלצת אז להעיף את אורלב-הרשקוביץ ושות'. ואני הקטן שואל: לאן נעלמו השיקולים הפרגמטיים? האם בבחירה ב"יחד" כן נוכל להביא את "המצע של המזרחי-המפד"ל-הבית היהודי" לכלל ביצוע? אם בחירה באורלב אז הייתה בגדר "ברכה לבטלה" - איך נגדיר את הבחירה כיום בישי-שטבון (למרות ההערכה אליהם ולדרכם)? עד כאן שאלה פוליטית; ניתן אולי ליישבה בדוחק. השאלה השניה קשה בעיני הרבה יותר: במאמר כאן כותב הרב בפשטות לאסור, הלכתית, על מינוי חילוני ואשה לח"כ. כדבריו: "אנו לא יותר חכמים מרבונו של עולם". נו, ומה לפני שנתיים וחצי? מדוע אז הרב לא נרתע מלתמוך בגב' שקד, אם זה נגד דעת רבונו של עולם? יבאר לנו כב' הרב את משנתו בעניין.
המשך 17:08 16.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יחד היא כבר עובדה מוגמרת
העיקר לא להשמיץ.
01:56 16.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אני
ואם היית מכיר קצת, היית גם מבין שהוא רחוק ממנה ומדרכיה (של הנהגתה, לאו דווקא מהח"כים שלה) הרבה יותר ממה שהוא רחוק מהבית היבושי.
22:08 15.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיכה
לא הבנתי מה אתה רוצה, הסבר נא לי
17:40 15.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מה הרב אבינר כתב פעם
טוב זה אמנם לחנוכה, אבל את העיקרון אני מקווה שתבינו: מזל שיהודה המכבי לא שאל -הרב שלמה אבינר מזל שיהודה המכבי לא שאל פוליטיקאים, שאז היו אומרים לו שיש להתחשב בלחצים בינלאומיים...
טוב זה אמנם לחנוכה, אבל את העיקרון אני מקווה שתבינו: מזל שיהודה המכבי לא שאל -הרב שלמה אבינר מזל שיהודה המכבי לא שאל פוליטיקאים, שאז היו אומרים לו שיש להתחשב בלחצים בינלאומיים אפשריים בקונסטלציה הכוללת, והוא היה יושב ושוקל ושוקל.. מזל שלא שאל יותר מדי אסטרטגיים ומומחים צבאיים, אחרת היו אומרים לו שאין סיכוי ל”חלשים נגד גיבורים” ושוברים את רוחו… מזל שהוא לא שאל סטטיסטיקאים, כי היו מגלים לו את הסוד שאנו “מעטים מול מרובים”, והיה נבהל מהשד הדמוגרפי. הוא גם לא שאל יותר מדי ראשי ישיבות, כי אז היו אוסרים לגרום ביטול תורה לתלמידי ישיבות העוסקים בתורה, ואז לא היו נמסרים “זדים ביד עוסקי תורתך”. גם רבנים הוא לא שאל יותר מדי, כי אז היו אומרים לו כביכול מפי הגבורה, שאסור להתגרות באומות העולם, ואין סומכים על הנס, בייחוד איפה ששכיחא היזקא וכולי וכולי. אף הומניסטים הוא לא שאל כל כך, כי היו מגלים לו את הסוד שנפש אחת מישראל שווה יותר מקילומטרים ומחירות לאומית. בוודאי שיפי נפש הוא לא שאל, כי היו מקדירים רוחו ומטיפים לו שאין זה יפה כלל להרוג ולהיהרג. הוא לא שאל הוגים עמקנים, שמרוב עמקות היו מבלבלים אותו ומעמידים אותו על סוגיית סדרי עדיפויות, שמא העם קודם, וכולי וכולי. באשר לפציפיסטים, הוא לא שאל כלל, כי היו מאירים עיניו שגדול השלום, ולעולם אין להשתמש באלימות, והרצון הטוב יפתור את הכל. הוא לא שאל יותר מדי שאלות, אלא עשה את חובתו הלאומית והרוחנית, וקפץ מתוך גבורת אריות, במסירות נפש נוראה, לתוך הקרב הגדול שהציל את ישראל. ואז באו כל הפוליטיקאים, כל האסטרטגים וכל הסטטיסטיקאים, כל ראשי הישיבות וכל הרבנים, כל ההומניסטיים וכל יפי הנפש, כל ההוגים וכל הפציפיסטיים, ונעשו כולם חכמים אחרי מעשה, והדליקו נרות חנוכה על הניצחון, ונרות אלה מאירים את חיינו מהימים ההם עד הזמן הזה.
המשך 16:51 15.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי
אני לא
16:22 15.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גדי
זקני וגדוי רבותינו, רבני הציונות הדתית מובילים את הבית היהודי בדרך של תורה ויראת שמים. אין לנו חלק עם המלעיזים. ההתרחבות של המפלגה זה קידוש ה'. אדם ללא כיפה שאומר שמאמין בארץ...
זקני וגדוי רבותינו, רבני הציונות הדתית מובילים את הבית היהודי בדרך של תורה ויראת שמים. אין לנו חלק עם המלעיזים. ההתרחבות של המפלגה זה קידוש ה'. אדם ללא כיפה שאומר שמאמין בארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל זה קידוש ה'. היתר מפיצים שנאת חינם. החרדים משתמשים בכם אך לא מכירים בכם. אלי ישי ניסה לטרפד מינוי של רבנים ממרכז הרב והר המור. היהפוך כושי עורו?
המשך 15:59 15.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלי ישי ושטבון טובים ליהודים וליהדות
אחדות זה לא סותר שכל אחד ישמור על יחודיותו. גם ליטאים וחסידים הצטרפו למלפגה אחת - יהדות התורה. הרי בנושאים של דת ומדינה אין מחלוקת.
15:05 15.02.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר