פינדרוס: הציונות הדתית משלמת מחיר כבד ביציאה מהדת - סרוגים

פינדרוס: הציונות הדתית משלמת מחיר כבד ביציאה מהדת

ח"כ יצחק פינדרוס נשאל איך הציבור החרדי לא נרתם למאמץ המלחמתי למול הנטל הכבד שנושא הציבור הדתי לאומי במלחמה וענה: "המחיר שהם משלמים ליציאה מהדת זו הסיבה שאני לא נמצא שם"

חדשות סרוגים
פינדרוס: הציונות הדתית משלמת מחיר כבד ביציאה מהדת
  (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה נשאל ח"כ יצחק פינדרוס, ממפלגת דגל התורה, על חוסר ההירתמות של הציבור החרדי למאמץ המלחמתי כפי שנושאים בו הציבור הדתי לאומי.

(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

וכך נשאל: "כשאתה רואה את המחיר העצום הזה שבני הציונות הדתית משלמים, כולל יובל שוהם ז"ל שיבוא היום למנוחות, איך זה לא גורם לחברה שאתה מייצג להירתם ולשאת בנטל הכבד הזה"?

פינדרוס ענה: "אני מסכים איתך, אין לי איך להסתכל להם בעיניים, אבל אני רואה את המחיר שהם משלמים ביציאה מהדת – זו התשובה למה אני לא נמצא שם. אני ראוה את המחיר זהם משלמים וזה יקר מאד זה הבסיס של החינוך החרדי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24: נתניהו בוושינגטון; עסקת חטופים על הפרק

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
60 תגובות - 35 דיונים מיין לפי
1
האמת שהציבורים משלימים...
יעקב ע | 30-12-2024 13:29
האמת שהציבורים משלימים זה את זה מעין יששכר וזבולון .אם כל אחד יעשה את המוטל עליו באהבה .החרדים יחוי בעוני וילמדו תורה .הציונות תחיה יותר בעושר אבל תעשה צבא וכל זה מתוך אמונה ששני הדברים צריכים זה יהיה מושלם למרות התקשורת.
מייסס , לך...
יפתח | 31-12-2024 19:43
מייסס , לך תספר את זה למשפחות השכולות, לנכים, לפוסט טראמתים. זה הרי טמטום ורשעות ושחיתות.
אין פרופציה
בני | 30-12-2024 22:57
איזה יששכר ואיזה זבולון? מכמה לומדי תורה שבן גוריון הסכים זה הפך לאלפים במצב הבטיחוני הקיים זה בלתי אפשרי
החרדים לא משלימים את עם ישראל, אלא מהווים נטל
גידגיד | 30-12-2024 19:31
מי שמשתמט איננו יהודי, אלא ערב רב ועכו"ם - וודאי שאין לו זכות לבוא בקהל ישראל!
מוטל? מי מטיל?...
שירי מנתניה | 30-12-2024 16:50
מוטל? מי מטיל? הממשלה מטילה? ממשלה שמפלה בין דם לדם, גונבת מיליארדים היא מטילה? איזו סמכות מוסרית ערכית יש לה בכלל?
ממש לא, דרוש...
חבקוק | 30-12-2024 15:39
ממש לא, דרוש שוויון: או שמגייסים את כולם או שמבטלים את גיוס החובה ומבטלים את כל הקיצבאות למי שאינם רוצים לעבוד
2
הציונות הדתית עוד...
אדרבה | 30-12-2024 13:53
הציונות הדתית עוד דוגלת בשילוב. חרדים לא יכולים להכיל את השילוב
מחיר כבד ? מתי החרדים יעזבו את הארנק שלי ?
הרב שיילוק,הי"ו | 31-12-2024 12:46
כבר 70 שנה שהפרזיטים חולבים אותי.
3
פינ דרוס ...
אילן | 30-12-2024 14:16
פינ דרוס אתה פשוט חלאה...
למה ? אמר...
רפי | 30-12-2024 15:57
למה ? אמר מה שהוא חושב. אני מניח שאהבתך המופלגת לחרדים לא נולדה בגלל פינדרוס
4
הוא צודק מאוד אין מה להסתיר מלא מורידים כיפות
tovi | 30-12-2024 14:30
א
מי שמוריד כיפה בגלל גיוס
בני | 30-12-2024 22:54
כנראה אף פעם לא היה שלם להיות דתי
5
הסוגים פותחים את...
יפ | 30-12-2024 15:17
הסוגים פותחים את הרגליים והחרדים נכנסים בכל הכוח
6
כל כך עלוב...
איזו מין אמונה זו , שחשיפה מוגבלת של מספר חודשים , לתרבות/ סגנון חיים / דעות אחרות , גורם לאילו שחונכו מגיל 0 לאמונה ודרך תורה , לנטוש אותה בכזו קלות .... המסקנה עגומה זו לא אמונה זו שטיפת מח שלא מחזיקה מים | 30-12-2024 16:02
כל כך עלוב ... עצוב ...
הוא יותר חזק...
כך נברא היצר הרע | 30-12-2024 23:58
הוא יותר חזק וגם "ליצנות אחת דוחה אלף תוכחות".
7
הציבור החרדי הפך...
מושחתים נמאסתם | 30-12-2024 17:34
הציבור החרדי הפך לטפיל של המפעל הציוני. עסקנים שעיקרם כסף וכבוד, שאין בינם לבין יהדות כלום, מובילים ציבור שלם להיות טפיל. הרב יוסף הבטיח שיעבור לחו״ל, אז שילך. אחרת הוא שקרן ובתורה כתוב לא לשקר.
8
פינדרוס, השבבניקים שעדיין...
אזרח ותיק | 30-12-2024 17:42
פינדרוס, השבבניקים שעדיין עוטים בגדי "חרדים", זה מהדיכוי והתנהגותו של החברה למול הורי השבבניקים , הדשא אצל השכן בצבע שונה.
9
בושה וחרפה שככה...
יוסי | 30-12-2024 17:53
בושה וחרפה שככה מתנהג אדון פידרוס שתיקה שווה זהב פוליטקה זולה תסתובב בבי ברק ובירושלים ותראה "חרדים " עם ציציות בחוץ וסיגריות אלקטרוניות.בושה שאתה חבר כנסת
מנדטים, שביבי אוהב...
שירי מנתניה | 30-12-2024 18:08
מנדטים, שביבי אוהב לקנות מהחרדיות, שווים מיליארדים, שזה הרבה יותר מזהב.
10
כולם יודעים כמה...
אחות | 30-12-2024 18:41
כולם יודעים כמה חרדים לשעבר היו בנובה בשביעי באוקטובר. מה גרם להם לצאת בשאלה?
נכון 50 מנרצחי הנובה יצאו מהחברה החרדית
אריק | 31-12-2024 11:59
והרבה יותר יצאו בחיים פצועים או שלמים אך נכים נפשית לכל ימיהם
11
בושה אפילו להעלות...
אסתר | 30-12-2024 19:00
בושה אפילו להעלות ראיון כזה יצחק פינדרוס ביזיון
12
אדם שהוא בזיון...
א.ב.צ.ק | 30-12-2024 19:22
אדם שהוא בזיון לעם ישראל, לא פלא שהגיע לכנסת כול מי שיש לו חוש בקורת מינימלי, מתעניין בפילוסופיה ומדעים צריך לנטוש מיד את הממסד הדתי. הממסד הזה מקדם דת לכסילים הוא בעיית המהות של ישראל והיהדות בכלל.
עצור
פלוני אלמוני | 30-12-2024 21:20
עצור
הממסד הדתי?
פלוני אלמוני | 30-12-2024 21:18
הממסד הדתי או החרדים? הציונות הדתית לדעתי תחלוק על טענות כאלו של פינדרוס
13
פינדרוס? שמדבר כמו...
יאיר 212 | 30-12-2024 19:55
פינדרוס? שמדבר כמו בהמה גסה? שהבן הבריון שלו קורע סידורים בכותל? אם ככה מתנהג אדם דתי, אדם שיחזרו בשאלה.
14
מצחיק שהם חושבים...
אלעד | 30-12-2024 20:11
מצחיק שהם חושבים שלחיות כמו שהם חיים נחשב דתי..כת שמזמן איבדה קשר ליהדות
העיקר להגיע ליום...
מבחן התוצאה קובע! | 30-12-2024 23:55
העיקר להגיע ליום המוות עם שמירת מצוות נרחבת ועם מקסימום מצוות שמוקפדות בין דאורייתא בין דרבנן.
15
חלק ניכר מהחרדים...
יוסף גבעול | 30-12-2024 20:31
חלק ניכר מהחרדים כלומר לא יראי שמיים. בתוך הבית פנימה פריצות נוראית ועריות. ובתוך הראש חוסר אמונה מוחלט. אמא זיכרונה לברכה הייתה אומרת צלם קופ.
16
יש לך נתונים...
עידן | 30-12-2024 20:37
יש לך נתונים מר פינדרוס כמה דתיים יוצאים בשאלה או נחלשים ובמקביל כמה דווקא מתחזקים או חוזרים בתשובה? אין לו נתונים אז אפשר לחרטט. מי שכל כך חושש להתקלקל בצבא או בכללי חושש להתקלקל מחוץ לישיבה סימן שהחינוך שקיבל הוא לא חזק מה שמוכיח ומראה שהחינוך החרדי לא ברמה גבוהה.
גם של מכון...
יש סקרים | 30-12-2024 23:52
גם של מכון פיו היוקרתי! "אשרי אדם מפחד תמיד". "ליצנות אחת דוחה אלף תוכחות" היצר הרע נברא יותר חזק מהאדם. ואם אדם מכניס את עצמו בידיים למקום שבשליטה חזקה של היצר הרע האדם לא יקבל סיעתא דשמיא להתמודד ולנצח את היצר הרע.
17
צודק
אנונימוס | 30-12-2024 21:48
מה שנכון נכון לצערנו הוא צודק (זה לא שאלת חרדים אין נשירה אבל אין ספק שאצלנו יש יותר)
18
בהחלט יש לך...
שנה ופירש | 30-12-2024 22:17
בהחלט יש לך במה להתבייש אם אתה חושב שברגע שבניך יצאו מהסינור שלך (בשביל להציל את העם שלך - לא חופשת סקי!) הם מיד יעזבו את הדת, חרדים לדבר הפופיק.
שהיצר הרע יותר...
ככה נבנה העולם | 30-12-2024 23:47
שהיצר הרע יותר חזק מהאדם 1 על 1. ואם הקב"ה אינו מסייעו אינו יכול לו. והקב"ה מסייעו רק אם האדם לא מכניס את עצמו בידיים לאותו נסיון. הצבא זה המקום הכי מסוכן בעולם לירידה מהדת. 10 ליגות מעל (או יותר נכון מתחת) לכל שאר המקומות.
19
אין לממשלה הזו...
יהודה | 30-12-2024 22:29
אין לממשלה הזו זכות קיום ,כנ"ל למי שנושא את שם הציונות הדתית לשווא בוודאי למי שנושא את שם התורה לשווא. ממשלת חורבן לדראון עולם.
20
מה שנכון נכון צריך...
נדב | 30-12-2024 22:43
מה שנכון נכון צריך להודות באמת
21
הוא מנותק מהמציאות....
יעל | 30-12-2024 22:44
הוא מנותק מהמציאות. אין יהדות ראויה יותר משירות בצהל בעת הזו.
22
חוצפה ממדרגה ראשונה! ממש...
א | 31-12-2024 0:00
חוצפה ממדרגה ראשונה! ממש אין לי בעיה שילמדו ושלא התגייסו,אבל להגיד בלי למצמץ במצח נחושה כזו שטות.בפוזה של רואה חשבון של הקב"ה.במילה אחד: חוצפה!!!שהתבייש!!
23
אתר סרוגים ,הפרסומות...
ב | 31-12-2024 0:02
אתר סרוגים ,הפרסומות המנגנות כל 30 שניות הם בלתי נסבלות.כנראה שאשתדל לא להיכנס לכתבות שלעכם.מעצבן.
24
תקשיבו טוב כולם:
epic | 31-12-2024 0:16
ההבדל בין ה"חרדים" ולבין ה"מזרחנקים", זה שהחרדים מדברים מהראש (השכל הבריא), והמזרחניקים מדברים מהרגש. זה אומר שתכלס' (ותהיו כנים), רשמית אתם מאמינים ומקיימים את כל התורה, והרי בתורה כתוב כל מיני ציווים כגון "ולא תתורו..."תלמוד תורה כנגד כולם" וכו'... ולכן אין לכם זכות לבוא ולומר שבחור ישיבה שלומר תורה (מבלי להתייחס אפילו לעניני הצניעות בצבא) צריך להתגייס.. ולגבי זה שאנחנו ב"מלחמת מצווה", - והרי: "אלף למטה וכו'..." בקיצור אני אומר לכם שכל החרדים מעריכים מאוד את כל הלוחמים, ואת כל הנופלים, אבל אני אומר לכם בתור חרדי גאה: אני מעדיף למות כאדם ש"חרד לדבר השם", מאשר לחיות כחילוני!!! ואני גם מעדיף שהילדים שיהיו לי בעז"ה יחיו אך ורק חרדים לדבר השם!
אתה חסר דרך...
יפתח | 31-12-2024 19:17
אתה חסר דרך ארץ, הערכה לנופלים זה מס שפתיים. אנשים מסכנים את חייהם ואתה מתפלפל. אם אתה כזה חזק למה אתה לא מעמיד את עצמך בניסיון ומתגייס לצבא?
תורה אתה לא...
יוסף גבעול | 31-12-2024 0:25
תורה אתה לא יודע חרדי שבבניק
25
יותר צודק מצודק - אני ציוני דתי
משה בן יעקב | 31-12-2024 1:32
אנחנו מוכרים את האמונה שלנו לטובת הלאומיות
26
וואו פינדרס הלכתה...
יפתח | 31-12-2024 4:49
וואו פינדרס הלכתה לאיבוד ואתה לקח איך עדה! , להיות ביחד, חלק מעם ישראל קודם רמת אדיקות, אחרת החילוני והדתי אינם בני אותו עם. התפצלנו?
27
זאת האמת ולצערי...
מני | 31-12-2024 7:07
זאת האמת ולצערי הוא צודק
28
פינדרוס צודק חתונות...
אחירם | 31-12-2024 7:08
פינדרוס צודק חתונות מעורבות אין כיסוי ראש ועוד
מה הבעיה עם...
יפתח | 31-12-2024 19:13
מה הבעיה עם חתונות מעורבות? החרדים ירדו מהפסים, הצניעות האמיתית היא לא בהסתרה אלה בדרך ארץ, החרדים מחשש לכשלון מדכאים את הצעירים שלהם, זה המודל היהודי?, אני מעדיף את בועז ורות, דוד ומיכל .
תלמד היסטוריה של...
זאב | 31-12-2024 9:00
תלמד היסטוריה של ישיבות ליטא
29
תשובה מטומטמת של פין - דרוס
ד"ר זיגמונד פרוייד | 31-12-2024 8:33
וכי בעולם החרדי, אין בחורים שמסירים את הכיפה. מה הקשר של פינדרוס. שימשיך להתבייש להסתכל לנו בעיניים, אבל צריך למנוע מהמשתמטים קבלת כסף מהמדינה. יש הרבה דרכים לתרום לחברה.
30
אז מדוע הוא...
זאב | 31-12-2024 9:00
אז מדוע הוא לא חשב להתגייס בגיל מבוגר?
31
הסדרניקים ובחורי ישיבות שמתגייסים יש קרוב ...
חיים | 31-12-2024 12:23
לאפס חילון , תפסיקו למצא תירוצים תתגייסו במסגרות חרדיות .... הקימו כעת את החטיבה החרדית חשמונאים ובינתיים ממאות רבות שהיו אמורים להגיע הגיעו בקושי מאה ...כמה עליבות
32
המגזר החרדי התגלה השנה בשיא כיעורו וניתוקו ..
עירא | 31-12-2024 12:25
נזכור ולא נשכח
33
שטויות! תתגייסו כבר....
מיקי | 31-12-2024 13:25
שטויות! תתגייסו כבר. נמאס
פינ דרוס זה...
עובדה | 31-12-2024 18:57
פינ דרוס זה "נבל ברשות התורה "
34
יחדים: זה מה...
אחד שזוכר | 31-12-2024 18:56
יחדים: זה מה שנקרא " נבל ברשות הצורה " מזרע עמלקי
35
רק לומר שהיה...
אברהם ישעיהו | 01-01-2025 10:52
רק לומר שהיה בצה"ל שנתים