רונן שובל: "אנחנו תומכים בברית הזוגיות" - סרוגים

רונן שובל: "אנחנו תומכים בברית הזוגיות"

בשיחה עם תלמידי תיכון אמר המועמד במפלגת 'הבית היהודי', רונן שובל, כי מפלגתו תומכת בנישואים חד מיניים. "אנחנו מאמינים בנוסחה של ברית הזוגיות"

רונן שובל: "אנחנו תומכים בברית הזוגיות"
  פלאש 90

רונן שובל, הממוקם במקום ה – 16 במפלגת 'הבית היהודי', הבהיר היום (ראשון) כי המפלגה תומכת בברית הזוגיות לזוגות חד – מיניים, כך דווח הערב בגל"צ.

על פי הדיווח, בשיחה עם תלמידי תיכון אמר שובל: "אנחנו תומכים בברית הזוגיות ובאפשרות לתת את כל הזכויות הכלכליות, האזרחיות וכל ההטבות שזוגות סטרייטים נהנים מהן במסגרת ברית הזוגיות".

לדבריו: "בחיים הפרטיים אנחנו מאמינים שכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. לגבי החיים הציבוריים אנחנו מאמינים בנוסחה של ברית הזוגיות".

עוד עולה מהדיווח כי שובל טען כי הסרטון שבו הוצגו מועמדי המפלגה מתנגדים לכל שינוי בסטטוס קוו הוצא מהקשרו.

מוקדם יותר פורסם ב'סרוגים' כי בעקבות הצהרתו של בנט הנוגעים לזוגות חד מיניים, לפיהם "הכרה לא, זכויות כן", כתבו עו"ד יצחק קובי ואורי צפורי, חברי התא המשפטי של תנועת 'דרך חיים' בראשות הרב יצחק גינזבורג, מכתב גלוי לחברי הכנסת ומועמדי 'הבית היהודי', כאשר הם מציינים כי מטרתו "להסיר מכשלה מהציבור ולבקש מענה הולם מסיעת הבית היהודי".

במכתב סקרו השניים את החוקים שעברו וקודמו בכנסת האחרונה, והסבירו כי הנוסחה שמציע בנט – "זכויות כן הכרה לא", גורמת להכרה דה פקטו ב"זוגיות חד מינית".

"נכון, אין באף אחת מהצעות החוק שקודמו הכרה ממוסדת ב"נישואים חד מיניים", אך הן מעניקות הכרה דה פקטו בזוגיות חד מינית, הנותנת דה לגיטימציה ומספקת עידוד וסיוע לזוגות חד מיניים", כתבו השניים.

לדבריהם: "הסיסמה 'הכרה לא, זכויות כן' הופכת להיות הצהרה חלולה. אם כמעט בכל תחום מקבלים זכויות כשל משפחות נורמטיביות, מהי המשמעות לכך שאין הכרה פורמלית? בנט הציג עמדה זו כ"פרגמטית", אך לטווח הלא מאד רחוק השלכתה הפרגמטית העיקרית תהיה פירוקו של כל מה שמפלגה ששמה הוא "הבית היהודי" אמורה לייצג".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
זה בסדר, הוא התייעץ על זה עם רבני המפלגה
שבברל | 08-02-2015 17:50
2
אין מה לעשות, תורה גדולה צריכה כוח גדול
משה | 08-02-2015 17:51
וכדי שיהיה כוח גדול חייבים קצת להתגמש.
3
רונן שובל, אתה מרחיק אותי מבית היהודי
אמיר | 08-02-2015 17:54
אני אוכל את עצמי מאז פרשת אוחנה. אני מאוד רוצה להצביע לבית היהודי אך מיום ליום מרגיש שהמפלגה שלי הולכת למקומות אחרים.
4
נראה לי עוד שתי אמירות מהסוג הזה
אור | 08-02-2015 18:48
ובנט יתחיל לראות מספרים חד ספרתיים. רצינו מפלגה גדולה אבל דתית. בשביל ההבלים האלה יש לנו כבר את המטה הדתי של לפיד
5
הזהרו מלקבל לשון הרע
גיל | 08-02-2015 20:02
אני לא מאמין למה ש'הם' אומרים שהוא אמר.
6
ההצהרות הנוראיות הללו הן רק קדימון
מוריה | 08-02-2015 20:17
למה שהמפלגה הזאת הולכת לעולל לנו בקדנציה הקרובה, לאחר שיקבלו את אמונם של אותם פראיירים שבכל זאת ישתכנעו מצקצוקי הלשון של בנט. לא צריך לאיים, אני ועוד רבים כבר מזמן פשוט הודענו שאנחנו לא בוחרים בהם יותר וזהו. הם כבר מזמן לא הבית שלי.
7
הכל כבר ברור.
מומו | 08-02-2015 20:55
ח"כ אורית סטרוק ציינה כי סוגיית ברית הזוגיות עלתה על סדר יומה של סיעת הבית היהודי בכנסת היוצאת, וכי היא ארגנה לסיעה יום עיון בנושא מבחינה אקדמית והלכתית. "הסיעה שמעה שיעורים של הרבנים איגרא, מדן, יעקב אריאל, ודרוקמן – שכולם שללו באופן מוחלט את ההצעה, הן בהיבט ההלכתי והן בהיבט הערכי. הוחלט למנוע כל חקיקה בנושא. וכך אכן נעשה. מכיון שסוכם כבר שהסיעה תמשיך לפעול בהתייעצות עם ועדת הרבנים שהקימה לנושא דת ומדינה, אני משוכנעת שנמשיך להתנגד לנישואין אזרחיים במדינת ישראל".
8
הייתה לנו אונייה נפלאה, בא השודד בנט ומוביל אותה לכיוון
מאוכזב הבית היהודי | 08-02-2015 23:49
הנגדי. וימשיכו הרבנים שקיבלו שוחד ממנו לומר, שזו מפלגה דתית. חחחחחח. פעם שעברה ששקד הצהירה הצהרות אנטי דתיות, אמרו שזה סתם הצהרות, ובסוף ראינו לאיזה כיוון הולכת המפלגה. עכשיו כבר לא ניפול פעם שנייה, הצהרות לא נאמרות בחלל ריק, יש מאחריהן אג'נדה, לחלן את הציבור שלנו. רק יחד - גם ציוניים וגם דתיים.
9
מבהיל ומבחיל! זה מה שקורה כאשר התורה לא קובעת למפלגה
מאיר | 09-02-2015 1:19
אני באמת מתלבט אם למשוך את קולי מהבית שנעשה פחות ופחות יהודי. מצפה יחד עם הרבה אחרים הבהרה נחרצת בעניין!
10
רונן שובל - זה לא אנחנו. זה רק רונן שובל.
דניאל | 09-02-2015 11:13
רונן שובל הוא במקום ה-16. לפניו יכנסו 3 חברי תקומה, שני רבנים (לא מהסוג של שי פירון). מוטי יוגב, שולי מועלם, אבי וורצמן, ניסן סלומיאנסקי - בטח לא יתמכו בזה. וגם אביחי בוארון ממקום ה-17 לא יתמוך. רק להרחיק את שובל מתפקידי מפתח שר או ראש ועדת החוקה. כבר הוכח שבנט לא יכול לעשות במפלגה כל העולה על רוחו. בטח לא רונן שובל.
11
התשובה הכי טובה
דוד | 09-02-2015 11:23
כתבה זו ודברי רונן שובל הם התשובה הכי טובה לדברי הרב ויצמן שמפלגת הבית היהודי שומעת לרבנים...