טיסה יכולה להיות חוויה נעימה, אך עבור לא מעט נוסעים – היא גם יכולה להיות מתסכלת. עבור חברת אל על, שסיימה שנה מוצלחת במונחי הכנסות, מגיעות חדשות פחות משמחות: החברה דורגה כאחת מעשר חברות התעופה הגרועות בעולם לשנת 2024, על פי דו"ח שפרסם פורטל זכויות הנוסעים הבינלאומי "AirHelp".
הדירוג, שהתבסס על ניתוח מקיף של 109 חברות תעופה מרחבי העולם, הציב את אל על במקום החמישי בין החברות הגרועות ביותר. לצדה ברשימה ניצבות חברות מתוניסיה, בולגריה, הודו ויוון.
איך קובעים מי "גרוע" ומי "מצטיין"?
הדירוג של "AirHelp" מבוסס על מספר פרמטרים מרכזיים המשפיעים ישירות על חוויית הנוסע:
- דייקנות הטיסות – עיכובים ונחיתות מאוחרות הם גורם קריטי המשפיע על שביעות הרצון.
- ניהול פיצויים – כמה מהר ובאיזו קלות הנוסעים מקבלים פיצוי במקרים של עיכובים או ביטולים.
- שביעות רצון הנוסעים – חוות הדעת הכללית של נוסעים על חוויית הטיסה.
- איכות השירות – נוחות תא הנוסעים, מגוון המזון וניקיון המטוס.
באמצעות שקלול הציונים בכל קטגוריה, התקבל דירוג כולל לכל אחת מ-109 החברות שנבחנו.
היכן אל על בדירוג העולמי?
אל על הגיעה למקום ה-105 מתוך 109 חברות תעופה. הציון המשוקלל של החברה עמד על 4.6 מתוך 10 – ציון נמוך במיוחד בהשוואה לחברות מובילות כמו קטאר איירווייס ובריסל איירליינס, שדורגו במקומות הראשונים.
על פי הדו"ח, נקודת התורפה הבולטת ביותר של אל על היא העיכובים והדייקנות. עיכובי טיסות חוזרים ונשנים פוגעים בחוויית הנוסעים וגוררים תלונות רבות.
עם זאת, אל על זכתה לציונים טובים יחסית בכל הנוגע לאבטחה – תחום שבו החברה נחשבת למובילה עולמית.
מי עוד נכנס לרשימה השחורה?
אל על אינה היחידה שמצאה את עצמה בתחתית הדירוג. לצד החברה הישראלית, נמצאות חברות תעופה נוספות שהתמודדו עם ביקורות קשות:
- טוניסאייר (תוניסיה) – במקום ה-109 והאחרון, עם ציון 3.63. החברה קיבלה ביקורות שליליות על עיכובים רבים וחוויית טיסה ירודה.
- באז (פולין) – מקום 108 עם ציון 4.45. החברה הפולנית קיבלה ביקורת על איכות השירות בתא הנוסעים והיעדר נוחות לנוסעים.
- נובלייר (תוניסיה) – מקום 107. חברת תעופה נוספת מתוניסיה, עם ציונים שליליים על דיוק הטיסות.
- בולגריה אייר (בולגריה) – מקום 106 עם ציון 4.59. הציוד הישן במטוסים והיעדר שירות איכותי זיכו את החברה בציונים שליליים.
- פגסוס איירליינס (טורקיה) – מקום 104. חוסר נוחות ועיכובים תכופים הפכו אותה לחברת תעופה לא פופולרית.
- אינדיגו (הודו) – מקום 103. חברת התעופה ההודית, שנחשבת לאחת הגדולות במדינה, קיבלה ביקורות קשות על שירות בעייתי ונוחות תא הנוסעים.
- טארום (רומניה) – מקום 102. תלונות רבות התקבלו על עיכובים ממושכים ותהליכי פיצוי איטיים.
- אייר מאוריציוס (מאוריציוס) – מקום 101. החברה נקטה במדיניות קשוחה כלפי פיצויים, וזכתה לביקורות שליליות מצד הנוסעים.
- סקיי אקספרס (יוון) – מקום 100. חוויית הטיסה המינימלית הובילה לכך שהחברה היוונית נכנסה לעשירייה הגרועה.
אז מי דווקא הצטיין השנה?
לא כל חברות התעופה סיימו את הדירוג עם טעם מר. החברות שנחשבות לטובות ביותר לפי הדירוג כוללות את:
- קטאר איירווייס – חברת התעופה הקטרית ידועה באיכות השירות הגבוהה ובדייקנות שלה.
- בריסל איירליינס – חברה אירופית שמדורגת בצמרת בזכות דיוק מרשים ושביעות רצון גבוהה מצד הנוסעים.
ממה נובעים הדירוגים הנמוכים של אל על?
מומחים בתחום התעופה מציינים מספר גורמים עיקריים שמסבירים את דירוגה הנמוך של אל על:
- עיכובי טיסות – אל על מתקשה לשמור על לו"ז טיסות מדויק, ולעיכובים אלו יש השפעה ישירה על שביעות רצון הלקוחות.
- קשיים בניהול פיצויים – נוסעים שטיסותיהם עוכבו או בוטלו מתקשים לקבל פיצוי מהיר ויעיל.
- תחרות גוברת – אל על מתמודדת מול חברות לואו-קוסט בינלאומיות המציעות טיסות זולות יותר, מה שמעלה את ציפיות הנוסעים גם מבחינת השירות.
- מונופול על יעדים מסוימים – באזורים מסוימים, כמו קווים ליעדים עסקיים מסוימים, אל על היא ספקית הטיסות העיקרית, מה שמוביל לתחושת חוסר שביעות רצון בקרב נוסעים שאין להם חלופות אחרות.
מה דעתך בנושא?
10 תגובות
2 דיונים
טלי
מבינה ששם המשחק הוא רווח אבל..... רווח על חשבון אנשים עם צרכים מיוחדים??? אז לצערי התשובה היא כן. מדיניות ההושבה מעדיפה לתת ללקוחות יוקרה ואני מצטטת מהאתר: 'הושבה במושבי Space...
מבינה ששם המשחק הוא רווח אבל..... רווח על חשבון אנשים עם צרכים מיוחדים??? אז לצערי התשובה היא כן. מדיניות ההושבה מעדיפה לתת ללקוחות יוקרה ואני מצטטת מהאתר: 'הושבה במושבי Space ובמושבי Extra Space תינתן ללא תשלום לזכאים בקרב לקוחות היוקרה של מועדון הנוסע המתמיד' ולא לתת מושב מעבר לנכה שזקוק לו בטיסה טראנס אטלנטית
המשך 16:42 18.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלונה קרן
חברה ישראלית שמכרה את נישמתה לחרדים. כל עוד האןכל קשר ןלא טסים בשבת למי אכפת משירות ניקיון רמת אוכל החזרים ביטולים וכל השאר. יש לה קהל שבוי. חר@א חברה
07:09 17.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלכס
חברה שנותנת שירות גרוע איך יכול להיות שהכרטיס טיסה יקר זו חברה זולה שמוכרת כרטיסים יקר
00:50 12.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מגן
לפחות אנחנו מובילים במשהו, אמנם שלילי, אבל בכל זאת אחד המקומות הראשונים ????
16:26 11.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודה
בתגובה ל: מגן
בעזרת השם נשיג את המקום הראשון כחברה הכי גרועה בעולם.
11:31 14.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
צנבסס
אל על תמיד תיהיה הכי גרועה בעולם מסיבות אישיות צריך לסגור את החברה מיידית כול העולם אומר אבל הכסף שמחזיקה אל על הכסף של הים ורק...
אל על תמיד תיהיה הכי גרועה בעולם מסיבות אישיות צריך לסגור את החברה מיידית כול העולם אומר אבל הכסף שמחזיקה אל על הכסף של הים ורק החרידים טסים כי כמעט הכרטיסים לטיסה חינם והיתר מרמים אל על בושה וחרפה מגעילה ברמות כולם אומרים לעביר הלאה
המשך 14:26 11.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רון
עוד לפני שנכנסנו לכתבה ידענו ישר שזאת אל על אני לא אתפלא עם שנה הבאה הם יקחו מקום ראשון!!!
11:43 11.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אורי הבא
אל על הכי גרוע בעולם. ניצלו את תקופת המלחמה וגבו מחירים יקרים והזויים אם אל על חברה לאומית צריך להלאים אותה ולהיטל עליה קנסות וסנקציות
10:55 11.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חגית
חברה חזירית עם שרות ממש בינוני ביחס למחיר. אין הצדקה וחבל שאין פיקוח.
09:59 11.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלעדד
בתגובה ל: חגית
לא מסכים. השרות לא בינוני. הוא פשוט גרוע. הנוסעים לא מעניינים אותם כלל. אלא רק כמקור כספי.
11:33 14.12.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר