
שעות לתוך הפסקת האש, חיזבאללה מספיק לבצע מספר הפרות של ההסכם מול ישראל. בתיעוד מטריד מהצפון, נראים לבנונים מתקרבים לגדר הגבול עם מטולה, מתעדים אותה וצוחקים.

בתיעוד נוסף מטריד לא פחות, ניתן לראות לבנונים מסתובבים בעיירה אל-חיאם בדרום לבנון (כ-5 ק״מ ממטולה), והולכים מטרים ספורים ליד טנק של צה"ל (כפי שניתן לראות בסרטון).

מוקדם יותר היום, ראש המועצה המקומית מטולה, דוד אזולאי דיווח כי כמה שעות אחרי כניסתו לתוקף של הסכם הפסקת האש, שמונה רכבים ואופנוע של חיזבאללה הגיעו לכפר כילא להריסות. כח צה"ל ירה ירי אזהרה להרחיק אותם.
מצה"ל נמסר בתגובה: "בהנחיית הדרג המדיני, הבוקר (רביעי) בשעה 04:00 נכנס לתוקפו הסכם הפסקת האש בלבנון וצה״ל פועל בהתאם. כוחות צה״ל ערוכים בעמדותיהם בדרום לבנון. בשעה האחרונה כוחות צה"ל זיהו מספר רכבים בשטח לבנון עם חשודים במרחב אסור לתנועה.

הכוחות ירו על מנת למנוע את הגעתם למרחב, והחשודים התרחקו. חיל האוויר ערוך לפעול בכל שטח לבנון ומערך ההגנה האווירית נמצא במוכנות גבוהה. נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. צה"ל יפעל נגד כל מי שינסה להפר את הסכם הפסקת האש, ולא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי ישראל".
טעות קולוסאלית- אין מצב שהם מסתובבים סמוך לגדר! ועוד צוחקים ומתגרים בכוחותינו.... כצפוי!היה צריך להמשיך לכתוש אותם - ואין "אזרחים" בכפרים הסמוכים! - הסכם בלי תנאי זה - כבר רואים מה משמעותו ... ועברו רק שעות ספורות - וכבר כצפוי הם מפרים אפילו את מה שסוכם! למה בדיוק ציפה רוהמ כשהכניס אותנו להסכם כניעה שכזה - שהם צוחקים לחיילינו בפרצוף????! מאכזב ביותר! לא היינו צריכים להיכנע ללחצי האמריקאים ולא שום קשקוש אחר....