הפרשן הבכיר לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, סבור שהמלחמה הקשה שעוברת על מדינת ישראל היא חלק מתהליך ההתעוררות מהקונספציה: "זה שאנחנו סוף סוף מבינים מי רוצה להרוג אותנו, וזה שאנחנו יודעים מי האוייב, זה חלק מתהליך הניקיון. כל הלכלוך מתחיל לצוף".
יחזקאלי לא חי באשליות ומבהיר: "מה שהיה הוא שיהיה. מלחמות היו ומלחמות יהיו. אין כאן דקה של שקט, ואף פעם לא היה ליהודים שקט. מצד שני, צריך לזכור את נבואת הנחמה של רבני עקיבא; כמו שהנבואה של השועלים שמהלכים בבית המקדש התגשמה, כך גם נבואת הבניין תתגשם".
(מתוך ערוץ היוטיוב של ערוץ הידברות)
תגובות
כל הרטוריקה של 'אל תתפלאו' לא נכונה לגבי רוב העם. כי כשאני משתמש במושג 'מדינה דמוקרטית' אני בהכרח מתייחס למי שקיים כאן. ואין מה לעשות שהמיעוט הגדול ביותר ששותף לשיח הדמוקרטיה הוא הציבור הערבי. אז מה שנגיד, מה שנעשה, מה שנסמל, הכל זה בקשר בל ינתק עם הסמל הערבי. אז מה שצף בעבר הוא שיצוף. לא משהו חדש.