בחסות המסיק: אחרי שערבים שהוכנסו אתמול והיום לבית"ר עילית לטובת קטיף הזיתים תיעדו את נהלי השמירה בעיר, מצאו הבוקר (שלישי) לוחמי מג"ב שקית עם 4 סכינים שהוחבאה בין עצי הזית.
למרות אזהרות התושבים שהמסיק מנוצל לטרור ואיסוף מידע, גם היום נכון לשעה זו צה"ל עדיין מאפשר את הגעת הערבים סמוך לבתי העיר.

כפי שניתן לראות בסרטונים, הפלסטינים נכנסים לעיר לטובת המסיק, ללא אבטחה של צה"ל או גורמים אחרים.
תושב העיר יהוידע כהן מספר כי למרות שהתריע בפני ראש העיר, הרשב"צ וגורמים נוספים, על אבטחת הפלסטינים, כולם התעלמו משאלותיו.

"הערבים הסתובבו סמוך לבסיס ולתחנת משטרה. אין כאן אבטחה. הבנתי שיש כאן הפקרות של החיים", אומר כהן. "בסביבות 9:00 בבוקר, אחד החבר'ה ניסה לחסום את הערבים בגופו והם בתגובה איימו עליו וניסו לתקוף אותו, רק אחרי שעה הגיע לכאן הצבא".

יהוידע מספר שלאחר מכן, לוחמי מג"ב הלכו במקרה לבדוק את עצי הזית ומצאו שם שקית עם מסור, מצ'טה ועוד סכינים. תושבים בעיר זועמים על האבטחה ומזהירים: "זה לא מסיק, זה תכנון הטבח הבא. על מה אנחנו משלמים אגרת שמירה?"
תושב נוסף טוען כי "הערבים שנכנסים לעיר, לא עוברים שום בידוק ביטחוני. זה מפחיד את התושבים". לדבריו, "זה נראה שאין כאן מספיק כוחות צבא שיתמודדו מולם, הם מצלמים הכל, יש להם תמונות של העיר בפלאפון, אם הם מחליטים להתהפך עלינו, קורה כאן טבח נוסף".
התושב מוסיף כי אם זה כל כך חשוב לצבא, הם מוזמנים לשכור חברת כוח אדם פרטית שתטפל בהם. "בכל פעם שהמשטרה הולכת, הערבים חוזרים. שיקחו מישהו שיהיה אחראי על זה".






תגובות
מזעזע ומלחיץ. התושבים במדינה מופקרים בכל כך הרבה חזיתות - בעצם בכולן.... באמת צריך יותר כוחות ביטחון - בכל מקום! ולכן צריך להקים בכל ישוב כוח לחימה (כיתת כוננות משודרגת) וצריך יותר מג"בניקים וכולי....
אני מוכן להתגייס ל-1000 יום ולהגן על הפרזיטים כך הם יוכלו לאכול הרינג בבטחון מלא.
באופן עקרוני צבא שומר על גבולות המדינה, בטירלול הישראלי הצבא מאבטח 24/7/365 את אזרחי המדינה שחיים בגדה מחוץ לגבולותיה בסדר גודל של כ-50% מכוחות היבשה שלו. הזוי ובזוי.
בכל הישובים מסביבכם במטה יהודה ובגוש עציון, יצרו התושבים עיבוי אבטחה ע"י תושבים שלא נקראו למילואים. והם מבצעים אבטחה יישובית - סיורים ואבטחה בשער מידי יום 24/7 בשנה האחרונה. זה מתאפשר כי כל תושבי הישוב שירתו בצהל ויודעים לאחוז בנשק ולבצע אבט"ש. זה אפשרי כי הם מוכנים לוותר על ימי עבודה כדי להכנס לסבב שמירות או לשמור בלילות אחרי יום עבודה. זה הבית שלהם, המשפחות שלהם והם מורידים עומס מצה"ל ושומרים על עצמם. מציעה לכם להקים גם את כוח שמירה עירוני מתוך ייצאי הצבא שלכם. אה...
יש אירגון בשם משמר שעושה מעל ומעבר וכבר הגבתי לעיל אי אפשר לקחת את החוק לידיים
תיקון: טרור מתנחבלי בחסות המסיק כי הפלסטינים "מעיזים" לצאת ולמסוק את עצי הזית שלהם.