קלמן ליבסקינד: המדינה מחולקת היום לשני מגזרים בלבד - סרוגים

קלמן ליבסקינד: המדינה מחולקת היום לשני מגזרים בלבד

בטורו השבועי בעיתון 'מעריב' כותב קלמן ליבסקינד כי המלחמה שינתה את החלוקה שהייתה מקובלת מאז הקמת המדינה, וכי היום קיימים בה שני מגזרים בלבד

חדשות סרוגים
קלמן ליבסקינד: המדינה מחולקת היום לשני מגזרים בלבד
  (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)

העיתונאי ואיש התקשורת קלמן ליבסקינד, מקדיש חלק מטורו השבועי לסוגיית גיוס החרדים, ואומר כי לפני המלחמה מדינת ישראל הייתה מחולקת למספר מגזרים אך כעת, כשנה וקצת אחרי תחילת המלחמה המדינה מחולקת לשני מגזרים בלבד.

בטורו השבועי בעיתון 'מעריב' כתב ליבסקינד בין היתר: "אם בעבר היינו חצויים בין ימין לשמאל או בין דתיים לחילונים, היום חוצים את החברה הישראלית קווי הפרדה אחרים לגמרי. יש את מגזר ה"לתת" מול מגזר ה"לקחת", את מגזר הישנים שינה מתוקה מול מגזר הלא נרדמים בלילה".

הוא הזכיר: "בשבוע שעבר, בתוך יומיים, מסרו את נפשם על הגנת המדינה שני בני קיבוץ שמרת. סמל עידו בן צבי, בן 21, ורס"ב (במיל') גיא עידן, אב לשתי בנות, בן 51. פעם, כשניסיתי למפות את המקום של הציונות הדתית על הסקאלה הישראלית, חשבתי שאנחנו נמצאים באמצע. הציונות החילונית מהצד האחד שלנו, והיהדות החרדית מהצד השני. אלה קרובים אלינו יותר ביחסם אל צה"ל ואל הממלכה, ואלה ביחסם אל התורה ואל זהותה היהודית של המדינה".

עוד באותו נושא

קלמן ליבסקינד הודיע: לא אלך יותר להפגנות לשחרור חטופים


33

כעת טוען ליבסקינד כי החלוקה השתנתה לגמרי: "שנה לתוך המלחמה, נוכח התנהגותם של הציבור החרדי ושל מנהיגיו באחד הרגעים הקשים בחייה של מדינת היהודים, הופר האיזון. כי כשאנחנו בצרה, ויורים עלינו, וטובחים בנו, ומאיימים להשמיד אותנו, והקיבוצניק החילוני נלחם איתנו כתף לכתף, הוא בשבילנו ואנחנו בשבילו, בעוד החרדי מתרץ בק"ן טעמים למה הוא לא יכול לעזור עכשיו, הכל הופך בהיר הרבה יותר".

"תארו לעצמכם", סיים ליבסקינד, "שבניין הקומות שאתם מתגוררים בו עולה באש. שכן אחד מביא מטף, שכן שני רץ עם דלי, שכנה שלישית מתיזה מים עם צינור, ורק השכן מדירה 13 בקומה 4 יושב בצד ומסביר שלצערו הוא לא יוכל לסייע כי השכנה עם הצינור לא לבושה בצניעות והשכן עם הדלי לא מקפיד על הפרדה של שלוש שעות בין בשר לחלב. מישהו מכם היה רוצה להיות שכן של האיש הזה, שכשהבית בוער והכל נשרף והעשן חונק והלהבות חורכות הוא יושב ומתרץ תירוצים?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
60 תגובות - 38 דיונים מיין לפי
1
סע סע הבייתה...
גד | 01-11-2024 10:40
סע סע הבייתה טוב שיש עמוס שוקן להזכיר לך איך רואים אותך בצד השני
המגזר שדורש שניתן
קלמן צודק | 02-11-2024 18:04
ציבור שחי על חשבוננו ועוד דורש מאתנו לתת
2
כיפור עבר ואתה...
ניסים | 01-11-2024 10:58
כיפור עבר ואתה עדיין נשארת אותו דבר...אדיוט שימושי.
אתה הוכחה שקלמן צודק
אפרת | 02-11-2024 19:42
אחרי כל התרומה שלו אתה מזלזל בו? ממה שמו הח"כ החרדי הטיפש
3
קלמן צודק לחלוטין,...
חרדי | 01-11-2024 11:04
קלמן צודק לחלוטין, בתור אדם חרדי נמאס לי מהקיצוניות בעיקר של הפוליטיקאים החרדים וחוסר הרגישות שלהם לגודל השעה ולא ישים יותר פתק של מפלגה חרדית שלא רוצים לשלב את הציבור בחברה הישראלית
4
שכחת לציין שהשכן...
הוגה דעות | 01-11-2024 11:06
שכחת לציין שהשכן ההוא טוען שהוא מתפלל להצלחת שאר השכנים.... וכי בזכות תפילותיו הם יצליחו לכבות את השריפה .או שלא...
מזל שאדיוט כמוך...
אליהו לוי | 01-11-2024 13:27
מזל שאדיוט כמוך מתפלל אחרת מה היינו עושים פשוט נבלה בעטיפת צילופן
5
איך אני מפחד...
פיני מ | 01-11-2024 11:23
איך אני מפחד מאנשים שחושבים שהם חכמים והכל שחור לבן .איזה טור בושה.
6
תבא יום אחד...
שאול גב | 01-11-2024 11:28
תבא יום אחד תלמד שלושה סדרים מלאים עד 11 בלילה ותבין שיש פה מסירות נפש.ואני לא מדבר על הלא לומדים.אז כנראה טוב מראה עיניים האמונה במה שלא רואים נחלשה.
איזו מסירות?????
קלמן צודק | 02-11-2024 18:06
הכאבת לי בני בשירות קרבי אני לא ישנה בלילות חולה מדאגה אתה יושב בחדר מוגן והם?
איזה מסירות נפש??...
דתי לאומי | 01-11-2024 15:04
איזה מסירות נפש?? אף אחד לא מת מלימוד תורה(בימינו, ולא בימים כמו הרומאים). אבל ממלחמה כן מתים, זו מסירות נפש!!
7
יש אנשים מאבדים...
רון | 01-11-2024 11:33
יש אנשים מאבדים עולמם בשעה אחת לנצח.מצפה ממנו לתשובה.למרות שזה קשה לחכמים
קלמן צודק. מה לעשות
שמואל | 02-11-2024 19:43
תקרא את המאמר המלא שלו ותבין
8
אני חושב בדיוק...
חרדי גאה | 01-11-2024 11:46
אני חושב בדיוק הפוך ממך ולכן אני חרדי ולא מעניין כמה תתן דוגמאות על שריפות רק המציאות מוכיחה שבדיוק בפיגועים ובשריפות כל החרדים רצים ראשונים
יורים אלפי טילים על הצפון. ואיפה החרדים?
מה? | 02-11-2024 19:45
אלפי טילים יורים על הצפון והדרום והמרכז. ואיפה החרדים עוזרים להציל?
9
מאמר שטחי
אני | 01-11-2024 12:20
מר קלמן מאמרך שטחי אני אמנם לא מהמגזר החרדי , בניי משרתים במילואים והם היו גם בעזה וגם בצפון אך להגיד שיש שני מגזרים לתת /לקחת זה שטחי ! מומלץ לך ללמוד לעומק את הסוגיות חבל לדבר בשטחיות
10
כשהציבור החילוני התל...
מני | 01-11-2024 12:40
כשהציבור החילוני התל אביבי יתנדב כמו החרדים נגיד שאין שוויון בנטל.זה היום מאוזן למרות שאנחנו במצב מלחמה ועכשיו זה מורגש לטובת הצד השני.שלא נדבר שהרבה תל אביבים לא מתגייסים.
הציבור החילוני לא מכריח אותי לשלם לו מעונות ו
קלמן צודק | 02-11-2024 18:09
חקיקה שנשלם לו קובע לנו שנתגייס ונלחם עבורו דייייי נמאסתם
11
מדבר שטויות ומסית...
יבגני | 01-11-2024 13:13
מדבר שטויות ומסית יש הרבה חרדים עובדים שמשרתים בצהל הרבה יש מהשמאלנים וקיבוצים ובטח יותר מערבים אז למה להסית ולשקר ?
בגלל זה הוא...
לקרוא הכל | 01-11-2024 15:02
בגלל זה הוא לא הפריד בין דתיים לחילונים, הוא הפריד בין נותנים(שחלק מהם הם גם חרדים) לבין הלוקחים(שחלק מהם הם שמאלנים)
12
בנושא הזה אני...
אילן | 01-11-2024 13:50
בנושא הזה אני שואל את עצמי מה מרוויח בחור להיות אברך?קריירה אין לו כסף?מעט שבמעט בא נגיד לביסקיננד מרוויח פי שלושים מברך בערך.להתחמק ממות ?כל בחור יכול לבחור שירות אזרחי.אז למה הם עושים זאת ? התשובה פשוטה זה האמונה שהעבירו להם גדולי ישראל מדורי דורות ואם הרב עובדיה היה קיים היה גם כותב פסק מנומק שמצדיק את הדרך.
נורא פשוט.הוא עובד...
מישהו | 08-11-2024 0:15
נורא פשוט.הוא עובד בשחור. תשאל כל חרדי. מאיפה יש להם כסף לקנות דירות בירושלים ופאות שעולות עשרות אלפי שקלים. לא מקיצבת האברך וגם לא מגמחי"ם.
13
. ...
הלוואי והחלוקה שלו היתה נכונה ... ישראל מפולגת כמו שלא היתה מאז הוסדה ... ויש דתיים וחילוניים יש ימין ושמאל ויש דגל תור ויש ש"ס ויש ... הבנתם , לא ? | 01-11-2024 13:53
.
14
המשל שהבאת בסוף...
מפונה מהעוטף | 01-11-2024 14:54
המשל שהבאת בסוף ממחיש לחלוטין את המצב.
15
אידיוט חסר תקנה אתה .. תוריד את הכיפה שעל ראש
א.ב הפקות | 01-11-2024 17:29
ותנגב איתה את ישבנך לומדי התורה הם הצבא הרוחני של עם ישראל ובלעדיהם אין לנו קיום הם הם הנושאים האמיתיים בנטל ! ואתה יודע את זה מסית לאומי שכמוך עלוב נפש חילוני במסווה של דתי ששכח את מה שכתוב בתורה
אתה אמיתי ......
יוסי | 02-11-2024 12:57
אתה אמיתי ... או סתם בוט
16
קלמן שייך לזבולונים...
ארמו | 02-11-2024 11:36
קלמן שייך לזבולונים . כת מגלגלי עיניים. לא ידידים שלנו הש סמולנים. מנהיגי העם בעיני עצמם. אל דאגה.שרה בק כמשל עוד תבוא חשבון עם רבני היודו נאצים. תומכי בן גביר את סמרטוטיביץ. בכי לך שרה בק .
17
קלמן צודק לגמרי. נוקב ונכון מאוד.
יהודה נאמן | 02-11-2024 18:06
אמת לאמתה כתב קלמן. החרדים עוברים על מצוות רבות בתורה, אין צורך לפרט.
18
יפה אמרת. ...
ראובן | 02-11-2024 18:54
יפה אמרת.
19
תשלמו מחיר יקר חנפני החילונים....
ישי | 02-11-2024 19:16
הגירוש קרה אחרי עוד פעם בחנפנות לאלו שלא סופרים אתכם ולא מקדמים אתכם ואתם סה"כ הדיוטים שימושיים
20
הוא חי בסרט....
שמואל | 02-11-2024 19:29
הוא חי בסרט. עדיין לא מבין את המציאות החברתית. את השמאל לא מעניין שום חלל דתי לאומי. אדרבה ההקרבה הזאת דווקא מרגיזה אותם. הרי הם עדיין חושבים שזו המדינה שלהם. כלום לא השתנה. שימשיך לספר לעצמו סיפורים ויראה איך השמאל שוב לא סופר את המגזר הדתי לאומי ו קים ממשלה עם חרדים והערבים ומפנה את יישובי יו"ש כאילו כלום לא קרה.
21
מתי הציונים הדתיים יבינו שהשמאל רוצה אחדות
גיא | 02-11-2024 20:03
איתם כמו שהעזתים רוצים שלום עם היהודים...כמו השמאל לא התפכח מאמונתו ההזויה ככה גם הציבור הציוני דתי חושב שהמאל מתישהוןא יספור אותם בגלל כל החללים הרבים מהציבור הזה. הגיעו הזמן שיתפכןו. השמאל שונא אותנו (או יותר גרוע לא סופר אותנו. אני בעצמי דתי לאומי) כמו שהפלשתינאים שונאים יהודים. עובדה עדיין שהם נלחמים ברפורמה כלשהיא בבתי המפט ולא אכפת להם להקיב חיי חיילים יהודים בשביל להציל חיי אזרחי מדינות אוייב. אם הוא לא יבין את זה לבד הוא יחטוף פעם אחר פעם עוד ועוד מכות כמו שהשמאל ימשיך לחטוף מכות אם ימשיך להאמין בפלשתינאים שהם לא רוצים להשמידנו ולגרש את כולנו משם
22
אדיוט שימושי
יוסף מדם | 02-11-2024 20:45
די יה טמבל ... מספיק להיות אידיוט שימושי של השמאל ... גם אני שירתתי בצה"ל ומבין את הענין ... אבל זה לא הענין ... כח קפלן וברק רוצים להפריד ואז........כמובן למשול
23
אם עושים רצונו- אין מלחמות
עובד ה' | 02-11-2024 22:31
ואם הוא השכן היחיד שלא משחק באש? גם היית אומר שהוא משמט?? בכל הדורות כשעם ישראל לא עשה את רצון ה' היו מלחמות, וכשעשו רצונו היה שקט ורווחה ליהודים. אולי השכן הזה הוא שהכי קרוב לרצון ה' באמת??
רואים שאתה לא...
ימני חילוני ליבראל | 03-11-2024 7:12
רואים שאתה לא יודע היסטוריה של העם היהודי... מתי ליהודים היה שקט בהיסטוריה? מתי לא טבחו בהם? חוץ מתקופת דוד אולי שנלחם כמלך והחזיק צבא חזק, אין עוד תקופת שקט אמיתית ליהודים. ואם החרדים חושבים שהם עושים את רצון אלוהים ובגלל זה הם מוגנים אז שלא יבקשו שום הגנה מהצבא או מהמשטרה, שלא יקחו שום נשק, שלא יציבו שום מאבטח בכניסה לבתי כנסת ולישיבות ונראה אם אלוהים באמת ישמור עליהם ולא יהיו להם פיגועים
24
קלמן, מבלי להבחין...
שולי רוטמן | 03-11-2024 4:08
קלמן, מבלי להבחין הפכת ללהיות חלק מהסיפור קמצא ובר קמצא, , היזהר, עוד תהיה אחראי למשהו שחא תוכל להתמודד עם זה לפני הקדוש ברוך הוא
25
משל נחמד אבל...
פנחס | 03-11-2024 7:43
משל נחמד אבל לא מדוייק... השכנים כולם מביאים אמצעי כיבוי קוראים לשכן להצטרף אליהם אחרי שקשרו לו את הידיים. השכן לעומתם קורא: "שחררו את ידי ובואו יחד ללחוץ על כפתור הכיבוי האוטומטי" השכנים שלא מבינים כלום בטכנולוגיה , ממשיכים עם המטף והדלי, והשכן רואה ועיניו כלות.... מנסה עם ידיים קשורות ללחוץ על הכפתור, לפעמים מצליח ולפעמים פחות.
26
להזכירך, אין כמו הציבור...
אזרחית מודאגת | 03-11-2024 8:31
להזכירך, אין כמו הציבור החרדי שתורם במגוון רחב של תחומים בהתנדבות עבור העם במהלך כל ימות השנה. לימוד התורה והתפילות חשובות לניצחון במלחמה לא פחות.הם חיים בתנאים כלכליים קשים בשל כך. כדי שחרדים יתגייסו צהל צריך לדאוג שיהיו להם התנאים המתאימים. יש רבים מהם שמתגייסים לצבא. בכוח לא יתגייסו.מה לא ברור בזה. הטענות נגדם יכולים לקדם הפלת הממשלה. זה מה שאתה רוצה? רק שנאת חינם עולה מהדברים שלך.חבל!!
הוא אשר נאמר:...
המעיר | 05-11-2024 11:55
הוא אשר נאמר: תירוצים בק"ן טעמים..
27
קלמן כתבה נחמדה...
.סולי | 03-11-2024 11:30
קלמן כתבה נחמדה אבל ממש לא מדויקת בלשון זהירה אולי אתה מתכוון לחרדים האשכנזים מכל מני חסידויות וגם שם אני יכול להתווכח איתך בטח אחד כמוך עם עיפרון שיכול לכתוב מה שבא לו ילך ויבדוק כמה מתגייסים מהחרדים המזרחיים וכמה מהאשכנזים ילך כבודו לבדוק מה תפקידם של זק"א יד שרה וכאלה שאף אחד לא מעוניין לבצע את העבודה הזו יבדוק כבודו את מספר המשתמטים מאזורי הנוחות בדרך כלל מחזיק ממך הפעם לא
28
קשקשן ...
מיכאל | 03-11-2024 12:44
קשקשן
29
קלמן המגעיל!!! לתת...
אביהו | 03-11-2024 15:29
קלמן המגעיל!!! לתת או לקחת תלוי רק אם היית בצבא או לא??? טמבל ! יש בצבא גם כאלה שרק לוקחים !!! ויש באזרחות כאלה שלא מפסיקים לתת !!! סתם דוגמא : אני מכיר אחד שעשה מהצבא קרדום לעבודה העיתונאית שלו באזרחות. לא תרם בצבא לחיילינו הגיבורים אך לקח הרבה לעצמו.... סתם דוגמא....
30
קלמן צודק אבל השיירה של סמוטריץ עוברת
תהילה | 03-11-2024 16:32
אם אי השיוויון החד הזה באמת מפריע לציבור הציוני דתי אז איפה הוא? השתיקה הרועמת היא זאת שמאפשרת לקבע את אי השיוויון בעת מלחמה. הציונות היהודית כשרוצה יודעת לארגן עשרות אלפי מפגינים למען מטרה חשובה לה. איפה היא עכשיו? זו לא מטרה מסיק חשובה?
תהילה, כי אנחנו...
אבי ים | 05-11-2024 13:43
תהילה, כי אנחנו לא רוצים להצטרף לציבור, ששונא אותנו בתקופות רגילות, ועכשיו אולי אוהב אותנו בגלל שאנחנו מתים במלחמה, ומטיפים לחרדים, כמו שהסונים והשיעים מתאחדים כדי לנסות להשמיד אותנו.
הציבור הדתי עייף...
יהודה | 03-11-2024 19:46
הציבור הדתי עייף מהפגנות. אנחנו פועלים מספיק במישורים אחרים כמו מילואים לדוגמה.
31
האמת קלמן, ממך...
אלי | 04-11-2024 6:01
האמת קלמן, ממך ציפיתי ליותר. כתבה די שטחית ודמגוגית. וכמובן יש הרבה מה לענות לך אבל כל אדם חכם יודע שהדברים מורכבים בשביל לסכמם בכמה מילים.
לא, הם לא...
טרומפלדור | 04-11-2024 7:09
לא, הם לא מורכבים. הם פשוטים כשמש בצהרי יום. טענותיו נוקבות, מדויקות, וחורכות.
32
בא נסביר באיזה עולם חי קלמן
איקס | 06-11-2024 20:00
קלמן אמר שתי דברים דבר ראשון-הוא בז לחרדים והוציא אותו משייכות כלשהי אליו דברי שני -קלמן שייך את עצמו למגזר החילוני התורם בקשר לחלק הראשון -זה לא חכמה להיות חזק על חלשים ולרדת על החרדים אבל בקשר לחלק השני-קלמן חי בסרט -ראינו איך החילונים הללו מתייחסים אליכם בגירוש בהתנתקות בזעקות שאתם משיחיים וגם שאף אחד לא חשב להכניס את המגזר שהכי תורם במדינה לקבינט המדיני ביטחוני המסקנה-אתם עבדים של השמאל לגבי החרדים-החרדים לא נגד גיוס-יש להם אידואלוגיה והמגזר שהכי שומר על עצמו זה החרדי נראה בעוד 100 שנה אם ישאר דתי לאומי אחד עם אחוזי ההחלנה המטורפים שיש אצלם אני מקווה מאוד שאני טועה אבל מתקשה להאמין
לגמרי מדוייק .לי...
סנשו פנשה . | 08-11-2024 10:33
לגמרי מדוייק .לי יש בני דודים בארה"ב ,שאין להם שום בעייה להתבולל בדור הבא הילדים שלהם ישכחו ,שהיו במשפחתם יהודים .
33
צודק הפעם, דברי...
צדק | 07-11-2024 11:02
צודק הפעם, דברי טעם כתבת אבל מי אחראי לכך???? ההנהגה הציונית הדתית, היא מוכנה להקריב הכל לטובת ימין שקר ימינם ימין שקר . זהו , מזמן זה כך והגיע הזמן שהכיפה הסרוגה תתעורר מתרדמת 67
34
שקרן מסיט.מה עם...
אזרח | 07-11-2024 12:40
שקרן מסיט.מה עם השמואלנים שלא מתגייסים?מה עם הערבים.ויש עוד שני סוגים.אלה שמכירים ביהדות.ואלה שמתכחשים לה וניקראים ישראלים חילוניים
מה אמרת כאן???...
נימ | 08-11-2024 1:40
מה אמרת כאן??? א. ישנם מעטים מאוד שמשתמטים על רקע אידאולוגי (כמה עשרות בשנה). ב. הוא אומר, אותם "מתכשים ליהדות" כשלונך נלחמים איתו כתף אל כתף, בזמן ש"מכרי היהדות" מפקירים אותו. איך אתה יכול להצדיק מצב כזה?
35
עובדי השם, והכופרים...
יש שני מגזרים בלבד | 08-11-2024 2:57
עובדי השם, והכופרים בהשם
36
קלמן כ אחד...
בוזגלו | 08-11-2024 7:48
קלמן כ אחד שיודע לדבר אין לך שום ביקורת על ראש הממשלה שעטוף בחבורת עברינים ששומרים עלו. !! מעניין !!!!
37
ברור ,שאין לסרוגין...
סנשו פנשה . | 08-11-2024 10:30
ברור ,שאין לסרוגין אומץ לפרסם את התגובות שלי .האמת כואבת .
38
בדרך כלל אני...
פנסיונרית | 08-11-2024 18:53
בדרך כלל אני חולקת על רבים מדבריך הפעם כתבת דברים נכוחים שמתארין בדיוק את המצב הבלתי נסבל והחצוף שאליו הדרדרנו. את צודק יש את הנותנים במגוון צורות ואופנים כשמריכים אותם ויש שלוקחים כמה שיותר מהקערה בפרזיטיות ובאטימות שאי אפשר לקבל אותה יותר. תודה לך.