צפו: הרב תמיר גרנות במסר לתלמידי הישיבות החרדיות - סרוגים

צפו: הרב תמיר גרנות במסר לתלמידי הישיבות החרדיות

ראש ישיבת "אורות שאול", הרב תמיר גרנות, פנה במסר לבני הישיבות החרדיות לקראת זמן החורף: "אל תתחילו את הזמן לפני שתעשו מעשה. אתם יכולים עוד להציל את רבבות ישראל הנאנקים". צפו

חדשות סרוגים
צפו: הרב תמיר גרנות במסר לתלמידי הישיבות החרדיות
  הרב תמיר גרנות (צילום: יונתן קדמא)

הרב תמיר גרנות, ראש ישיבת "אורות שאול" בתל אביב ואביו של סרן אמתי גרנות הי"ד שנפל במלחמה בצפון, פנה במסר לבני הישיבות החרדיות על רקע הסוגייה הציבורית סביב גיוס חרדים. בדבריו קרא לבני הישיבות שלא להתחיל את זמן החורף בשבוע הבא – ולעשות מעשה לטובת עם ישראל הנלחם בקרבות.

"אחיי ורעיי בני הישיבות הקדושות הליטאיות והחסידיות, הספרדיות והאשכנזיות, אברכים יקרים, רבני וראשי הישיבות ותלמידי החכמים שבכל אתר ואתר, ברצוני לומר לכם דברים לקראת זמן חורף הבא עלינו לטובה" אמר הרב. "אינני מבקש שתקשיבו לי מחמת שאני ראש ישיבה או רב, אלא הקשיבו ללב מורתח, לעניים דומעות, מכוח בני הקדוש – בן הישיבה אמתי צבי – שמסר נפשו על קידוש ה' והשבוע יחול היארצייט שלו. ואנא קבלו האמת ממה שאמרה, אפילו קטן שבקטנים, ולא תגורו מפני איש, והעבירו את דבריי איש לרעהו".

"בעז"ה יחזרו הישיבות בעוד שבוע, ואין העולם מתקיים אלא בשביל הבל פיהם של תינוקות של בית רבן, וכולנו יודעים כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה. והעבודה של כולנו היא להקים את דברי התורה הזו, ועל ידה לקיים את שארית ישראל" הוסיף. "ודווקא בגלל שכולנו שותפים בכך, אני רוצה לספר לכם מה המציאות אצלנו: אצלי בישיבה לומדים עכשיו רק שיעורים א ו-ב, שאר התלמידים, שזה חמישים אחוז מהם, נלחמים עכשיו בלבנון ובעזה, ומוסרים נפשם וגופם ממש כפשוטו על כלל ישראל. ככה הוא המצב בכל הישיבות".

הרב גרנות הבהיר כי "אם הם לא היו נלחמים, לא היה צבא. לא היה מי שיחסום את החיזבאללה והחמאס. בלבנון יותר מחמישים אחוז מההרוגים בם בני ישיבות ואברכים עכשיו או לשעבר. בני אהובי אמתי היה צריך להתחיל בעוד שבוע ללמוד בישיבה, להמשיך את לימודיו, אבל הוא לא יעשה זאת, מפני שנהרג על קדושת השם, כדי שכולנו נוכל ללמוד תורה ולגדל את ילדינו, ולחיות את חיינו כאן בארץ הקודש. כמוהו יש עוד כמאתיים בחורי ישיבות ואברכים".

עוד פנה לבני הישיבות החרדיות: "אם אתם בלהכות שמיטה ויובל אתם לא בפרשה, זו לא הסוגיה. מי שיש לו שכל ישר יודע שגם בזמנים רגילים אי אפשר לסמוך על דברים שאינם מפורשים ואמרם הרמב"ם כדברי אגדה, על כך שכל אדם יכול להיות עובד ה' ומשרת ה' ויזכה בנחלה. והרי אתם יודעים שכל הפטורים מהמלחמה כללם הרמב"ם בהלכות מלכים שלו ולא הזכיר שום פטור אלא שלושת הידועים והירא ורך הלבב במלחמת הרשות ולא במלחמת המצווה, ואתם יודעים האמת שפלפול דחוק כזה ברמב"ם לא היה עובר לא אצל החזון אי"ש ולא אצל ר' חיים בריסקער או ר' מאיר שמחה זכר צדיקים לברכה".

עוד באותו נושא

הרב שמואל אליהו לחרדים: "אל תעמדו מהצד, תתגייסו"


46

"אבל אפילו אם מישהו מתעקש שככה שמע מרבותיו, לא זה הדרך ולא זה העיר וזו לא הסוגיה. ומי שמצטט עכשיו הלכות שמיטה ויובל הוא מה שקוראים: 'חלק מהקונספציה'" הבהיר הרב. "כי זו סוגיה שלפני שנה ויותר, שחשבנו כולנו שאין לנו אויבים אמיתיים, ואין סכנה לעם ישראל, וגם הצבא חשב שהוא יכול להסתדר בלי לגייס את בני הישיבות, ויהיה צבא 'קטן וחכם' ואז בוודאי יש על מה לדבר שעילויים ומי שתורתם אומנותם לא יפסיקו מלימודם. אבל עכשיו אנחנו יודעים שקמו עלינו לכלותינו כגדולי הצוררים בכל הדורות".

"אחיי ורעיי, אנחנו עכשיו בפקוח נפש והצלת העם הכי גדול שיש מאז השואה הנוראה. זה כל יום הרוגים, ופיגועים, ואויבים שרוצים להשמידנו. בזמן כזה אם צריכים להיות הראשונים לצאת להציל, כמה שצריך להציל, הראשונים להילחם, כמה שצריך להילחם. ולא רק התלמידים, גם הרבנים, הרבנים של הישיבות שלנו לוחמים" קרא. "אל תחמיצו את השעה. אני יודע שיש המון פחד, לצערי גם הגדולים מפחדים, קשה לעשות שינוי. אבל אומר לכן מה שאמר לי אחד הגדולים בעולם התורה לפני פחות משנה, ואני לא יכול להזכיר את שמו: הכל יתמוטט, אם אנחנו לא נשתנה, כל העולם שלנו יתמוטט, זה לא יחזיק, זו חברה שעומדת על שקר, ולשקר אין רגליים".

"בני הישיבות, אברכים, רבנים, תלמידי חכמים יקרים, אל תתחילו את הזמן לפני שתעשו מעשה" סיכם. "זו אזעקת אמת, זו זעקה מלב נשבר הרואה בצרת עמו, אתם יכולים עוד להציל את רבבות ישראל הנאנקים, אתם יכולים עוד להציל את כבודה של תורת ישראל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 31 דיונים מיין לפי
1
מה אתה אומר...
אין העולם מתקיים אלא.... | 29-10-2024 11:26
מה אתה אומר
נראה לכם שזה ישפיע על הרשעים המשתמטים ?
חבויניק | 29-10-2024 12:01
רק הגיהנום יעיל מול המנוולים האלה.
2
עם כל הכבוד...
משה | 29-10-2024 11:31
עם כל הכבוד לרב גרנות, אבי גיבור ישראל הי"ד, הינו תמים בפנייתו למצייתים לרבנים ואדמור"ים (בורים ועמי-ארצות !!!), כמו תוכים, מתוך בורות ופחד . רק עצירת האהוה ביותר עליהם, הכסף שליט"א, תחלץ אותם מההשתמטות.
הכסף נעצר לפני...
אריק | 30-10-2024 11:09
הכסף נעצר לפני כחצי שנה - לא עשה כלום ושום דבר! אין אברך אחד שהתגייס בגלל זה!! אז אולי תבין שאנשים שבחרו לחיות עם מילגה של אלפיים שקל בחודש יש להם ערכים קצת יותר מכסף
3
"תִּקַּנְתֶּם קְבָרִים לְעַצְמְכֶם?"
"זֹאת עֲשוּ וִחְיוּ" | 29-10-2024 11:54
מַה בֵּין 'תָּמִיר גְּרָנוֹת' לְ'שְׁמוּאֵל אֵלִיָּהוּ'? "לֹא מִפְּנֵי שֶׁזֶּה גָּדוֹל מִזֶּה, אֶלָּא שֶׁזֶּה מַעֲבִיר עַל מִדּוֹתָיו - וְזֶה אֵינוֹ מַעֲבִיר עַל מִדּוֹתָיו" (עַיֵּן תַּעֲנִית כה/ב). "אִם כֵּן אֵפוֹא זֹאת עֲשׂוּ קְחוּ - עִמָּכֶם דְּבָרִים וְשׁוּבוּ אֶל יְיָ, אִמְרוּ אֵלָיו; כָּל תִּשָּׂא עָוֹן (אַתָּה הַנּוֹשֵׂא עָוֹן וְחֵטְא וָפֶשַׁע) וְקַח טוֹב (מְעַט מַעֲשִׂים טוֹבִים שֶׁבְּיָדֵינוּ קַח בְּיָדְךָ) וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ (נְשַׁלֵּם וְנַשְׁלִים תְּשׁוּבָתֵנוּ בְּרִצּוּי דִּבְרֵי שְׂפָתֵינוּ/בִּתְפִלָּה).
4
???? ...
שקשוקה הגריזי | 29-10-2024 12:08
????
5
איזה נאיביות ...
יוסי | 29-10-2024 12:23
איזה נאיביות
6
צודק. זו מלחמת...
נורית האמיתית | 29-10-2024 13:08
צודק. זו מלחמת מצווה. כולם חייבים להתגייס, כדי שעם ישראל יחיה לעד
7
מבין אותך אבל...
יעקב | 29-10-2024 13:12
מבין אותך אבל ברור לי כשמש שאם היית נפגש עם החזון איש או מישהו בעל שיעור קומה היה לך יותר כלים לדעת מה הכמויות שצריכים לשבת וללמוד .
אבל החזון איש...
רפי | 29-10-2024 16:07
אבל החזון איש איננו היום. שיבואו הגדוילים של היום ויוכיחו שהוא טועה.
8
איזה דביל, אלוקים....
יצחק | 29-10-2024 13:24
איזה דביל, אלוקים.
חלןל שם שמיים...
יעקב כהן | 29-10-2024 14:26
חלןל שם שמיים כפוי טובה
חד משמעית ...
איזה דביל אלוקים | 29-10-2024 13:42
חד משמעית
9
בטלה בשם ה'...
טובלים ושרץ | 29-10-2024 13:43
בטלה בשם ה' היא העוון הגדול ביותר ומרחיקה יהודים מהדת
10
מקריבים חיילים בשביל...
עמנואל | 29-10-2024 13:50
מקריבים חיילים בשביל לחוס על חיי אזרחי לבנון ועזה ורוצים שיהודים יתגייסו. למה לא.
11
אני עובד ולא...
קודם שיגיסו תחילונים המטיילים בחול | 29-10-2024 14:15
אני עובד ולא אברך ולא לומד תורה ואני רוצה ללכת המילואים למה לא שולחים אותי אם חסר חיילים
המטיילים החילונים שרובם...
סבב רביעי במילואים | 29-10-2024 16:33
המטיילים החילונים שרובם עשו 3 שנים צבא והמון מילואים הם הבעיה? לא אנשים שלא הניחו מדים אפילו פעם אחת בחיים וצועקים שהם מעדיפים למות מלהתגייס?
12
קשקושיאדה.
רם | 29-10-2024 16:37
;...
13
כרגיל הציונות הדתית...
יהודה. | 29-10-2024 17:56
כרגיל הציונות הדתית נאיבית ולא מבינה את הסיבה האמיתית שחרדים לא מתגייסים. כואב הלב על הנאיביות
נאיבי? הם? האנשים...
ניסים | 31-10-2024 7:34
נאיבי? הם? האנשים האלו הם אחים שלי , כן אני חילוני.אבל אנחנו נבנה את ישראל! חרדים יודעים לגנוב את העם שלהם זה בטוח...סע לאפרת ואז לבני ברק ותבין מה ההבדל, לא החילוניים הורסים לכם ,אתם האויב הגרוע של עצמכם. מסרתם את המוח שלכם בידי רבנים ,אתם לא רוצים לחשוב. תגיד מתי פעם אחרונה פתחת ספר מלכים? בלי פילפול של רשי ? פשוט לקרא את המלים של הספרים שלנו? מתי חזרת על ספר איוב ? אתם לא יהודים בכלל. אתם כל יום באים לפסל , הקבר הזה בצפת ,והקבר הזה באומן , והרבי רנטגן מנתיבות , והרבי והרבי אתם לא יהודים.מעין יש לכם את האומץ לדבר בשם של ה' בכלל. למדנו תורה ואז נמנע אסון גדול יותר?? תגידו אתם בסדר ? מאיפה אתה יודע שזה לא בגלל החברים שלי שמסרו את חייהם , חצי מהסיירות הלכו , משטרה , לוחמי גבולות , הגולנציק הגיבור בקצה , מי אתה שתגנוב את גבורותם?? מי אתה בכלל ?? אפס
14
מציע להרגע כי...
יעקב | 29-10-2024 18:29
מציע להרגע כי יש לחרדים דרך מבוססת שמי שרוצה יחלוק אבל מבוססת על רבנים שיודעים דבר אחד אושניים.יש קיים שמנצל את המצב הכוכב לשנות דרך וזה לא ילך .
15
למה נראה לכם שהוא צודק?
מיינסטרים | 29-10-2024 19:35
כבוד הרב שליט"א ראיתי את הסרטון בו קראת לבחורי הישיבות ואברכים החרדים להתגייס קריאה שהיא מעל ראשי המנהיגים קריאה אל העם ממש. ואכן מאוד נגע בליבי, ונצרבה נשמתי אל מול סיפורי הכאב והשכול. של עם ישראל שרבים מהם הם בני הציונות הדתית, אולם ישנם משפטים שאמרת כנראה מתוך סערת רגשות אך לא התכוונת או לא ירדת לסוף דעתך "זה יהודי אמיתי זו יהדות אמיתית זו עבודת ה' אמיתית" זה דעתך האישית ואני בהחלט מכבד אותה, רק כדאי לדעת שישנם אחרים שחושבים אחרת... (גם רפורמים והקונסרבטיבים משוכנעים בצידקת דרכם...) אם תפתח כך דיון כשתפסול את דעתו של השני הוא לא יקבל ממך או יקשיב לך, תמוה לי מאוד שראש ישיבה עם ניסיון כמו שלך 'מוחק' חלקים מהיהדות או מהעם ומפלג ואומר "אלה אמיתיים אלה מזוייפים". "להתחלק בדמעות, להתחלק בכאב" וכי כבוד הרב לא מאמין שלכל כדור יש כתובת? הרי אם נגזר על אדם למות זה יקרה בכל דרך שהיא, גם אם כל הצבא יהיו חרדים זה לא יעזור לו.... כמו שאמרו חז"לינו אין אדם נוגע במוכן לחבירו כמלוא נימא. אין מקרה כלל והכל מכוחו יתברך. "וגם אם אתאמץ בעצות ותחבולות וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולסמוך נפשי..." ועוד עשרות רבות של מאמרי חז"ל. לחברה החרדית שישם צרות רבות ואסונות משלהם (הקב"ה לא מקפח שום מגזר, כל אחד ויעודו הוא) "על תורה כזאת אין שכר חלילה" איני יודע מהם המקורות של כבוד (בטוחני שישנם) אך לא הייתי ממליץ להבטיח הבטחות שאין מאחוריהם אבא ואמא... "זו חברה שעומדת על שקר ולשקר אין רגליים" זו התבטאות חריפה מאוד וחבל מאוד שלא אמרת את שמו של אותו רב, שהאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם. מלבד זה אני לא הייתי ממליץ לך לפתוח תחרות של שקרים בין המגזר הדתי לאומי אל מול הציבור החרדי, שהרי המגזר הדתי אינו טלית של תכלת, ובטוחני שינצח בתחרות... "יש המון יתומים ואלמנות, המון, למה? כי אין מספיק לוחמים צעירים בחורים. אז יש הרבה בעלי משפחות בני שלושים וארבעים מילואימניקים שנהרגים ונפצעים". כבוד הרב במחילה מכבודך אל תחרטט אותנו, אני מכיר אישית לוחמים בגילאים האלו וכמעט כולם נידבו את עצמם... בגלל צורך נפשי של נתינה, וכל מיני הצדיקויות כאלה שאינם במקומם. וחבל שהלכו לסכן את עצמם כשיש להם בבית 8 ילדים. אל תציג לנו מצג של אין ברירה, כי יש ברירה! "אם לא תבואו לעזור לנשים שהן אלמנות חיות" אני עוד לא הצלחתי להבין איך משפט כזה מאיים על הציבור החרדי, כאשר התורה מדברת במפורש לא לענות יתום ואלמנה, וכי החרדים עינו אותם??!! מה זה הגיבובים האלה? מידת הדין מתוחה בגלל החרדים?! בגלל עוברי עבירה היא מתוחה, "על אשר עזבו את תורתי". על תערובות של בנים ובנות בבני עקיבא, על חילולי שבת ש'המפקד אמר שזה פיקוח נפש', על ליבוי שנאת חינם נגד לומדי תורה שלא חושבים כמו דעתך הנחשבת. "תגידו לרבנים שלכם תלחמו בשבילינו אבל את המלחמה הנכונה" המגזר החרדי בניגוד למגזר הדתי לאומי לא מכתיב לרבנים את תוואי הדרך, אלא הם מורים לנו את הדרך. כיון שהם גבוהים וגדולים מאיתנו ומה שלא רואים מכאן רואים משם... "רק אז יתנו תקציבים לאלה שישארו בישיבות" בעצם אתה מעודד התניה של תקציבים, שיתקצבו רק לישיבות הסדר, וזה בסדר גמור שתדאג למגזר שאליו אתה משתייך אל אל תחבל ברגל גסה לישיבות חרדיות. אתה מביא לפירוקם של ישיבות רק בגלל שהם חושבות אחרת ממך. הם הרי לא ייתגייסו כי הציבור החרדי הולך בקול רבותיו ב100% האחוזים, אז מה הועלת בכך שסגרת עוד ישיבה? שהעלו למשפחות ברוכות ילדים את שכר הלימוד בישיבה כשגם ככה לא גומרים חודש? זה שהם לא מקיימים מצווה מסויימת (של עזרת ישראל מיד צר) לא אומר שמצוות אחרות שלהם לא שוות יותר כלום, השנאה שלך מעבירה אותך על דעתך, אוי לך ואבוי לנפשך אם תסגר ישיבה כזו בגללך (כבר זכיתי לראות ולשמוע את הפנינים שלך בוועדה בכנסת, מוריד לחרדים רק כדי לשווק את הדתיים כגירסה יותר טובה ליהדות) "ומה שאמר הנביא "ואבדה חוכמת חכמיו ובינת נבניו תסתתר" וכמה פעמים ראינו בדורות האחרונים שעיני העדה חשכו מלראות אז גשו ותגידו להם" אני שמח ומאושר שיש לך מספיק ביטחון עצמי לדבר כך על גדולי ישראל החרדיים שחשכו עינייהם, אבל עזוב שטויות מדוע שהחרדיים לא יחשבו שפסוק זה נאמר על המגזר שלכם?! אולי הוא באמת נאמר עליכם? "אתם יכולים עוד להציל את כבודה של תורת ישראל". כבודה של תורת ישראל היא לימודה ושמירתה בכל דור ובכול מחיר שאין אומתינו אומה אלא בתורתה, המושג חילול השם אינו בא לפרש שיש להיזהר מה יגיד החילוני או הגוי כשיראה את זה אלא חילול מלשון חלל ריקנות מקום כביכול שה' לא נמצא בו ואם כן אין אנו מתחשבים ב'מה יאמרו החופשיים או התדיים לאומיים אלא מה הקב"ה דורש מאיתנו.
16
הגיע הזמן להגיד...
אוי מה היה לנו | 29-10-2024 20:06
הגיע הזמן להגיד את האמת, החרדים שלא מתגייסים הם לא אחים שלנו . ממש לא! אח שלי לא יעמוד מנגד והם פרזיטים, עלוקות שרוקדים על הדם שלנו. רק לקחת ולא לתת כלום. הם לא יהודים , הם המציאו דת חדשה שנשענת על היהדות. אלה לא האחים שלי
17
להוריד הגנה מהדתיים שישמרו...
משלי | 29-10-2024 22:22
להוריד הגנה מהדתיים שישמרו על עצמם לבד יש להם אמונה להוריד כיפת ברזל מהם חוק אחד לכולם
18
כבוד הרב שרתי...
יוסף חיים | 29-10-2024 22:52
כבוד הרב שרתי בצהל וגם בקבע ונלחמתי במלחמות קודמות. אחי נרצח ע'י מחבלים ארורים ובן אחותי נהרג בצהל. אבא של קיבל דום לב ומת בגלל הרוע של המחבלים. תודה רבה לה' על האירוע בשמחת תורה. ה' הציל את עם ישראל הילדים האהובים שלו משואה. בזכות הרוע חמס נמחק. חיזבלה נמחק ואירן נמחקה לשנים רבות. עם ישראל ניצח את האויבים זה נס גלוי בזכות לימוד התורה של החרדים. החילונים ובג'ץ בראשם מעודדים נשואי תועבה. כפירה בתורת ישראל. ה' שומר על עם ישראל רק בזכות החרדים שלומדים תורה. אני מציע לרב להסתכל קדימה ולא לתת לדמיון לגרור אותך להסתכל אחורה. לכן התורה התחילה באות ב כדי שנסתכל קדימה רק דברים טובים ולימוד התורה הקדושה. שכל עם ישראל ינוחמו מהשמיים. אמן.
19
נו אז ששיעורים...
Zeev | 30-10-2024 0:33
נו אז ששיעורים א וב גם יתגייסו וגם הישיבות הגבוהות הציוניות יתגייסו כמו מרכז והר המור
20
מבלי להתייחס לזעקה,...
יניב | 30-10-2024 0:50
מבלי להתייחס לזעקה, דברים שבחור חילוני שאני מכיר כתב(לא לבעלי לב חלש): "אל תהיו דוסים שימושיים. תלמדו ממה שבנט עשה לכם... אל תהיו אידיוטים שימושיים. כי הנושא הוא לא הסוגיה של גיוס החרדים.... בלִי נאיביות מול כל מיני נדב איל, בן כספית.. בלי תמימות מול יאיר לפיד או יאיר גולן.'. כי צריך להתייחס לסוגיה האמיתית.. סוגיית הגיוס מורכבת וברור שיש כאן עוול היסטורי וברור שיש צורך בשינוי אבל...וזה ה-אבל - למה זה פתאום עלה לכם בראש? למה פתאום זה ממלא את גלי האתר ומסכי הסמראטפון? כן כן...אני מבין...אתם מתגייסים ואתם מסתכנים וזה נכון ולא ראוי...אבל מי העלה את זה לשיח הציבורי במקום מאה ואחת סוגיות אחרות שיכלו לעלות..... יש מדרג...יש את הבן כספיתים ואחרים - הם יוזמי 'נקודות הדיון'. ואז יש כל מיני שרקי ונוביק, דאום וכדומה...הם מחדירים את נקודות הדיון למגזר. זה התפקיד שלהם - של העבדים הללו לגרום לכם לדבר על מה שהאדונים שלהם רוצים שתדברו. כי נוביק ושרקי לא יכולים...באמת...לדבר על מה שאתם רוצים. וכאן המדרג...אם אתה מוצא לנכון להגיב על סוגיית גיוס החרדים בהקשר הפוליטי ובתזמון הפוליטי שעיתונאות השמאל מתייחסת. כשהפוליטיקיאים מהשמאל מתייחסים, כשאושיות השנאה מהרשת המתחזות למובילי דעה מתייחסות. אז אתה טועה. לא כי עמדתך לא חשובה או שגויה. לא מכיוון שלא צריך לגייס חרדים. חחחח דוס חביב...לא הבנת בתמימותך המאחדת שזה לא הנושא אלא הפלטפורמה והקדוש ביותר הוא להגיע לשלטון ולכוח. הקדוש ביותר לשמאל הישראלי הוא הפלת הממשלה כי רק אחרי נצחון על 'כוחות החושך' יכולה לבוא גאולה. אתה משרת בה את הצד שישתמש בסוגייה המורכבת והרגישה באופן ציני ונלוז, במטרה להפיל את הממשלה ואז לתקוף את הציבור הדתי לאומי שהוא-הוא באמת מפחיד אותו. לעולם אל תשכחו אנשי ימין יקרים... עם דגש על אנשי מגזר יקרים - החרדי הוא אחר שקל לשנוא אבל הוא לא מאיים על ההגמון הצרכני-גלובליסטי-פרוגרסיבי שחולם על אוסלו ד' ו-ה וז' סופית. חחח...חביבוש...זה אתה עם כיפה קטנה... אתה מפחיד אותו - אתה המשיחי לדידו המסוכן, אתה הגזען או הנאצ*, אתה 'אוכל המוות' ו'תומך ה*טלר'...שאלו את שקמה ברסלרוש... אתה האיום...החרדי הוא הכלי. ולא להיפך. אז...אל תהיו אידיוטים שימושיים. אל תהיו דוסים שימושיים. תלמדו ממה שבנט עשה לכם...
21
חוצפן עז פנים...
טיו | 30-10-2024 2:11
חוצפן עז פנים
22
קצת כבוד לתורה ולומדיה
נעמה | 30-10-2024 7:51
אני אשת אברך שמוסרת נפש למען התורה בעלי לומד שלושה סדרים אני מפרנסת יחידה שקמה כל יום ב6:00 כדי להצליח לשחרר את בעלי ב4:00 לסדר ב׳ בעלי יוצא כל ערב לסדר ג׳ זה אומר שאין יציאות ובילויים בערב ואם יש תינוקות בוכים (ויש!!) אני נשארת איתם לבד לוקחת את כל עול הבית והפרנסה על צווארי כדי לאפשר לבעלי ללמוד ברוגע את זה אני עושה כבר 15 שנה כל יום כל היום ובעזר״ה אעשה עוד הרבה שנים אנחנו חיים בפשטות ובצניעות כדי לאפשר קיום עם משכורת אחת אין לנו רכב ולא הייתי מעולם בחול ואני לא היחידה כמוני יש עוד עשרות אלפי אברכים ואברכיות שחיים חיים של מסירות נפש למען התורה הם עושות את זה בשמחה ובאהבה מתוך אמונה גדולה שהתורה הזאת מגינה ומצילה את עמ״י אז בזמן הזה שהציבור הדתי לאומי מוסר נפש במלחמה צריך להזכיר את הציבור החרדי, שלקח על עצמו את עול לימוד התורה שגם אתם מסכימים שהוא לא פחות חשוב והוא עושה את זה בשקט, נכון, בגדול, באהבה, בשמחה ובדבקות כבר 50 שנה בזמן שהציבור הדתי לאומי עושה את זה פחות נכון ופחות גדול ופחות עקבי אז אנא, קצת כבוד לתורה הנזק של הכתבה הזו הוא גדול מאוד והולך לשרת היטב את המחנה השמאלי במדינה
בעלך עובד עלייך...
ברוך | 31-10-2024 7:20
בעלך עובד עלייך ,את עובדת סתם כי הוא עצלן. הרי לפני 100 שנים נשים היו עושות עבודות בית וגברים עובדים, גם בחברה החרדית. אבל אופסי קיבלתם כסף מבגין וזה נגמר. עובדים עליכם בעיניים ,אתם בכת ,כמו שביבי פעם אמר "שכחו מה זה להיות יהודים"
הצעת חוק יסוד...
ישראלי=רק מי שההורים של שני הוריו מזרע ישראל אבינו | 30-10-2024 11:44
הצעת חוק יסוד לעם בני ישראל במדינת ישראל: מדינת ישראל והצבא מחוייבים להתנהל כ-יהודים לפי מצוות התורה וההלכה. כל בני ישראל מחוייבים לקיים אורח חיים לפי מצוות התורה וההלכה, לרבות לימוד תורה והלכה, ובהתאם, כל בני ישראל הזכרים מחוייבים לשרת בצבא ולעבוד. ראשית כל ולפני שבאים בדרישות ותביעות מהחרדים, על כל עם בני ישראל לקיים אורח חיים לפי מצוות התורה וההלכה. כל עם בני ישראל. אין יותר בעם בני ישראל דבר כזה שנקרא: " ח י ל ו נ י ם " החרדים, כמו ראש הממשלה הזמני/מעבר, מהעבר הלא רחוק, ישרתו כעיתונאים בעיתון הצבאי במחנה. חוק גיוס עם ישראל: כל בני ישראל מחוייבים לקיים אורח חיים לפי מצוות התורה וההלכה, ובהתאם, כל בני ישראל הזכרים מחוייבים לשרת בצבא. מדינת ישראל והצבא מחוייבים להתנהל כ-יהודים לפי מצוות התורה וההלכה
23
עלמא דשיקרא
נתי שפע | 30-10-2024 8:44
האיש יודע שהוא יגע אפילו בבחור ישיבה אחד, הכל ,כל הדיבורים הם רק כדי לעשות רושם על המגזר שלו , הוא חושב שלדבריו יש משקל כל שהוא אל מול קריאת גדול הדור ודברו רבי דב לנדא? או אל מול מועצת גדולי התורה? נאיביות מזרחיסטית- סרוגה - קלאסית של הבנה ברמת גן ילדים.
24
הצעת חוק יסוד...
ישראלי=רק מי שההורים של שני הוריו מזרע ישראל אבינו | 30-10-2024 11:44
הצעת חוק יסוד לעם בני ישראל במדינת ישראל: מדינת ישראל והצבא מחוייבים להתנהל כ-יהודים לפי מצוות התורה וההלכה. כל בני ישראל מחוייבים לקיים אורח חיים לפי מצוות התורה וההלכה, לרבות לימוד תורה והלכה, ובהתאם, כל בני ישראל הזכרים מחוייבים לשרת בצבא ולעבוד. ראשית כל ולפני שבאים בדרישות ותביעות מהחרדים, על כל עם בני ישראל לקיים אורח חיים לפי מצוות התורה וההלכה. כל עם בני ישראל. אין יותר בעם בני ישראל דבר כזה שנקרא: " ח י ל ו נ י ם " החרדים, כמו ראש הממשלה הזמני/מעבר, מהעבר הלא רחוק, ישרתו כעיתונאים בעיתון הצבאי במחנה. חוק גיוס עם ישראל: כל בני ישראל מחוייבים לקיים אורח חיים לפי מצוות התורה וההלכה, ובהתאם, כל בני ישראל הזכרים מחוייבים לשרת בצבא. מדינת ישראל והצבא מחוייבים להתנהל כ-יהודים לפי מצוות התורה וההלכה
אלחם בחיה חולה...
אלכס | 31-10-2024 7:13
אלחם בחיה חולה שאתה מתאר בכל כוחי. לא מאמין באלוהים,תסקול אותי?מי אתה? מה אתה יוצר ?אתה יודע להילחם ? כי אני כן , ונותן למדינה את כל כולי.דחוף את הרעיון שלך למקום ממנו השמש לא זורחת. מוכן למסור לך את ירושליים ובית שמש.תבנה , תכין צבא ,תכין הגנה ,תכין חוקים. תכין את הסנדרין ואז נראה איך כל הערבים ידפקו אותך בשבת. אנחנו בנתיים נבנה מדינה בלי פרזיטים ,מודרנית ,ליבירלית , שבה יש מקום לאנשים כמוך כי אנחנו יודעים להיות סובלניים.
25
תגובות ארוכות ומשכנעות...
שמאלני שהתפכח | 30-10-2024 12:11
תגובות ארוכות ומשכנעות כל הכבוד לעם ישראל על חלקיו השונים כל מגזר והשלחות שלקח על עצמו , ) ( קפלניסטים יקרים , שליחות ההרס והמדון שלקחתם על עצמכם לא כלולה) חבל שאנחנו נסחפים אחרי מהנדסי התודעה שמעלים את הנושא הזה שוב ושוב ומטרתם ליצור סדק באחדות המגזר הדתי לסוגיו . הדיון הזה צריך להתנהל בזמנו ובעיתו ולא כחלק ממסע הפלגנות וההסתה שמהנדסי תודעת הפרוגרס מבצעים על גבנו.
26
מיילא להסביר לחילוני.....
איתי | 30-10-2024 13:19
מיילא להסביר לחילוני.. זה מאוד קשה.. אבל לכיפה סרוגה שיודע שיש מלך לעולם שהוא מנהיג הכל.. לחשוב שמי שינצח זה מי שיש לו רובה ביד..?? זה אפיקורסות,! הכל מלמעלה.. וחייבים שחלק מהעם ישב ללמוד ללא הפסקה כי רק זה מה שיעזור ואם נגזר על בחור ישיבה למות.. הוא ימות גם אם הוא לא בחזית ועל מי שלא נגזר למות ישאר חי גם אם מסביבו יש 200 הרוגים.. כיפות סרוגות.. עד מתי אתם פסחים על שתי הסעפים אם ה' האלהים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו
מרחם עליך ...
בצלאל | 30-10-2024 15:08
מרחם עליך
27
לא להאמין שככה...
יאיר כהן | 30-10-2024 15:42
לא להאמין שככה רב בישראל מדבר. אני בעל בית פשוט ויכול לדחות את כל הראיות שהבאת. אתה בטוח שאתה לומד תורה? תאמין לי אני בספק, עם כזאת הבנה ובקיאות שטחית בדברי חז"ל. איך בכלל תדע תורה אם מה שאתה עושה זה לשכנע אנשים לא ללמוד תורה? כואבים את כאבך על הבן שאיבדתי אבל לצאת ולבטל תורה מעם ישראל? לא יודע איזה תורה אתה לומד ומי מינה אותך להיות ראש ישיבה, אתה פשוט לא ראוי ולא מגיע לקרסולי גדולי ישראל שחושבים אחרת ממך מחילה
28
סומך על ביבי...
יוסף חיים | 30-10-2024 22:23
סומך על ביבי ועל הממשלה שלנו. ה' שומר על חיילי ישראל בזכות לומדי התורה החרדים. ה' הציל את עם ישראל במלחמה. ובזכות לומדי התורה נמנעה שואה בשמחת התורה 7.10.23 ובזכות התורה נצחנו. אחרת אין סיכוי שכבשה תנצח במלחמה נגד 70 זאבים. מאפה אתה שואב את העזות פנים שלך בנט הגנב. עד מתי גנבים יעלוזו? בנט, כהנא, ליבמן מפיץ החזיר בישראל ולפיד החלול גנבו את השלטון של הימין בישראל ביחד עם מוחמד עבס חמס. לעולם לא נשכח איך הבוגדים חברו לחמס כדי לגנוב את השלטון לימין ולחזק את חמס בעשרות מליארדים. אין אמון בחבורת הגנבים. לא תצליחו לעולם ברמאויות שלכם. כל המהות שלכם בעולם היא אנשי שמאל ארורים שמנסים כמו צבועים להצטייר כאנשי ימין כדי לגנוב קולות לימין ולהעביר אותם לשמאל.
29
כששיכלתי את בני...
צבי | 30-10-2024 23:20
כששיכלתי את בני בן ה9, חשבתי שכל עם ישראל חייב להיות אבל יחד אתי. זה מה שאתה רוצה, שעוד הורים יהיו אבלים כמוך...? אז הנה החדשות עבורך - א. הצבא אינו מעוניין בבחורי הישיבות הקדושות מפני סיבות רבות כידוע, אך אחת מהן - רובם אינם מתאימים להיות לוחמים, שהרי לא חונכו כבחורי הסורגים, על כוחי ועוצם ידי. אין להם את היכולות ולא את ה'דרייב' לשפוך דם ערבי כפי שחונהו הסרוגים הלומניים-ציוניים. ב. גם אם יגוייסו כעת, הם חייבים לעבור תחילה טירונות בת 3 חודשים. ג. רק עשירית מהם אולי יהיו עשירים כלוחמים בעלי פרופיל מתאים, שאר ה90 אחוז, כלל אינם רצויים בצבא בגלל דרישות הדת וההלכה . ד. מי שמך להיות זה שמסית את הבחורים 'אוד מוצל מאש', לעזוב את ספסלי הישיבה ולהפנות גב לתורה, רק משום שכך עושים הסרוגים, ואכן רבים מהם עוזבים את דרך התורה ונדחפים לדרכי הגויים והחילוניים. ה. רבנים חשובים וגדולים ממך, הם ורק הם, ראויים להכריע בסוגיית הגיוס. נקודה. ואתה - אשה לך רב ונהג כפי דבריו. כך גם בחורי הישיבות הקדושות חייבים לעשות.
30
כרגיל עוד הומו...
חיים | 31-10-2024 1:28
כרגיל עוד הומו שמחר יתפס על דברים חמורים
31
אם אלו הרבנים של הציונות הדתית שיוצאים מהצבא
עילום שם | 31-10-2024 10:39
אז אסור בשום אופן ללכת לצבא הבנה רדודה וחלולה בדברי הרמב"ם וזלזול מוחלט ברבנים גדולי תורה חרדים לא פלא שהחורים של הכיפה של הסרוגים מתרחבים יותר ויותר עד שהכיפה נעלמת באחוזים ניכרים בצבא אם אלה הרבנים אוי לנו