הרב דרור טוויל על שיר הבחירות של הבית היהודי: "מי שיראת ה' בלבבו צריך להוקיע תופעה של אשה ששרה"

הרב דרור טוויל על שיר הבחירות של הבית היהודי: "מי שיראת ה' בלבבו צריך להוקיע תופעה של אשה ששרה"

רב הגרעין התורני בשדרות הרב דרור טוויל, מוחה על הופתעה של אופיר בן שטרית בשיר הבחירות של הבית היהודי "נזק חמור בהתרגלות של צבור שלם לנורמות פסולות"

"מי שיראת ה' בלבבו צריך להוקיע תופעה של אשה ששרה"
  להוקיע את התופעה. עטיפת הסינגל 'כולנו אחים'

סינגל הבחירות של הבית היהודי ממשיך לעורר סערה.

בשבוע שעבר חשפה המפלגה את השיר 'כולנו אחים' אותו כתב מנהל הקמפיין של המפלגה משה קלוגהפט ובוצע על ידי שני הפיינליסטים הדתיים של התכנית 'דה וויס' – אייל כהן שגם הלחין את השיר ואופיר בן שטרית.

הופעתה של בן-שטרית בסינגל, עוררה זעם בקרב גולשים, שלא אהבו את 'שירת הנשים' המבוצעת בשיר. אתמול פרסמנו בסרוגים את הגרסה "הכשרה" בה נחתכה בן שטרית מן השיר והושאר רק קולו של כהן, אך במפלגה פעלו להסיר את השיר מהרשת בטענה להפרת זכויות יוצרים.

בגזרת הרבנים, גם לא נחסכה ביקורת. הרב דרור טוויל, רב הגרעין התורני בשדרות שיגר לחברי הקהילה מכתב בו הוא מביע "מחאה גדולה על שיר הבחירות של מפלגת "הבית היהודי" שמבוצע ע"י זמר וזמרת ידועים ומוכרים"

במכתב המחאה כותב הרב טוויל, "מהבחינה ההלכתית יש שאסרו משום "קול באשה ערוה" גם בקול המושמע דרך הקלטה ואפילו כשאינו מכיר את הזמרת (חלקת יעקב או"ח ל), ויש שהקלו יותר, והדעה הממוצעת כמו שכתב בשו"ת "יביע אומר" (או"ח ח"א ו) להתיר כשאינו מכיר את תמונת הזמרת וכך פסק להלכה."

"אך ישנו ענין חמור מכך", כותב הרב טוויל "ההתרגלות של צבור שלם לנורמות פסולות ובודאי שרחוקות הן כרחוק מזרח ממערב מנורמות הצניעות שמכוונת אליהם התורה בשביל הממוצע שלה ולא לחסידים בלבד. הרי מי שיראת ה' בלבבו צריך להוקיע תופעה של אשה ששרה באופן חופשי לפני צבור שיש בו אנשים, ולא לנהוג להפך מכך, להרים את מפעלה הפסול על נס." (ההדגשה במקור).

הרב טוויל טוען כי יש בשיר גם בעייה חינוכית: "ובודאי חמור שבעתיים כשהיא רואה עצמה דתיה, שהרי מה יאמרו ילדינו שיזמזמו את השיר המתנגן מאות פעמים בתקופת בחירות, שהנה המפלגה של הדתיים מרימה על נס את האפשרות לשירה כזו, זהו נזק חמור יותר בפגיעה בכלל מושג התורה וההלכה."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
2 עניינים חשובים מאוד שכדאי לכם!לדעת
אוהד | 19-01-2015 13:13
1 - מי שמכיר את הרב טויל יודע שמדובר באחד מצדיקי הדור,נשמע הזוי? שרב של גרעין הוא צדיק אמיתי ו? עובדה. ובמה שטוען הרב טוויל כדאי מאוד שייבחן. 2 - אתהה,איך טרם פרסמו בסרוגים על הר' מוישה הגר שחובר כנראה לאלי ישי..?
2
די לדיכוי נשים
נעמה | 19-01-2015 13:33
3
הרב טאו צדק!!
חבר קהילה משדרות | 19-01-2015 13:55
הדביקות של הבית היהודי לשים דווקא את השיר הזה עם זמרת ואף אחר הניסיון של סרוגין לעשות שישיר רק גבר מוכיח כ אלף עדים את מגמת פניה של הבית היהודי דתי לייט לאומי ליברלי פמיניסטי שהולך ומתרחק מלשקף את הדרך של הציונות הדתית לדורותיה אם הרציה היה פה היה מזדעזע לכתחילה לשים כל אישה???וכל המתמודדים שותקים. תמיד הרב טאו רואה קדימה בכמה שנים . זה יתפוצץ לנו בפנים
4
איפה הייתם ב-84?
| 19-01-2015 14:25
https://www.youtube.com/watch?v=h3IV7fWGfKI&feature=endscreen&NR=1
5
בושה להביא דברי הרב,ללא הסכמתו
שדרותי גאה | 19-01-2015 18:57
כפי שכבר כתבנו עלייך כתב נאלח.שמך הספרותי הולם את יצירותיך.צבי,שיים און יו.ובתרגום חופשי לעברית,תתבייש בעצמך.ולגופו של עניין:אכן,דברי הביקורת של הרב דרור טויל שליט"א נכונים,ראויים ובמקומם.אין כאן שום סקופ,וכי עלה בדעתו של מישהו שהנושא הרגיש,יעבור בשתיקה? הרב מחה,כי כך למד בסוגייה שצריך לעשות.חזרנו לימי הקגב?
6
לא יודע מי ה"חכם" שרץ להוציא מכתב פנימי לתקשורת
דני | 19-01-2015 21:12
קשה לי להאמין שהרב דרור התכוון להוציא את המכתב מעבר לבני הקהילה. בדרכו השקטה הוא הביע את מחאתו כלפי בני קהילתו בלבד ולא רץ לפרסם כרוזים לכל עם ישראל. חבל שמאן דהו בשיתוף עם כתב רודף סנציה רץ לפרסם זאת. אני מניח שאם הרב היה רוצה לפרסם את מחאתו כלפי כל העולם הוא היה מתנסח בהתאם, כלפי בני הקהילה הוא התנסח בדרך המתאימה לקהילה.
7
5, מה עקץ אותך?
מומו | 19-01-2015 21:45
לעצם העניין, מוזר שרק הרב טוויל העלה טענה זו, ציפיתי שהטענה תעלה בעוצמה רבה הרבה יותר. אין ספק שיש כאן אמירה של הבית היהודי, שמכוון למקום יותר ליברלי. עם זאת, קשה לומר שזה ממש נגד ההלכה, כי יש שהתירו זאת. ובפועל, נראה לי שזו הנורמה המקובלת ברוב הציבור הדתי לאומי. האם להעלות את זה על נס? גם לדעתי לא כל כך ראוי.
8
אייל כהן דתי?
שלמה | 20-01-2015 3:55
האמת שאיני מכיר אף לא אחד מהזמרים האלה. אך איני מבין: אם יש פוסקים שהתירו לשמוע קול זמר אשה בהקלטה (כפי שכתב הרב טוויל), איזה היתר מצא לו אייל כהן לשיר אתה? האם אפשר לכנותו "דתי"? אולי דתי לפי דעתי?
9
הרב טויל - אינו שייך לציונות הדתית
יוסף | 20-01-2015 8:13
אמירתו של הרב טויל ואורח חייו הם חרדיים. ימצא מקומו אצל החרדים, ויניח לציונות הדתית השפויה, כפי שהיתה בעבר ולפני החרדליות המאיימת עליה.
10
מי שרץ עם המכתב לתקשורת מתבקש להתנצל
שדרותי נוסף | 20-01-2015 9:46
אפשר דרך המייל הקהילתי, מבטיח לך שאני לא ארוץ לפרסם שזה אתה בתקשורת.
11
מה אתם רוצים מהם?
נפתול | 20-01-2015 11:22
מה אפשר לצפות מאילת שקד וינון מגל? הם לא נאמנים להלכה ולא מתנצלים על זה!
12
להחזיר ציונות דתית ליושנה
גאולה | 02-02-2015 22:34
אין ספק שקול הרב ראוי שיינשא למרחוק. קולו הוא קול רבים בציבור. גם אם יש התרים ודעות שונות הרי שבודאי תשדיר רק בקולו של גבר לא היה מעורר ספקות ושאלות. אך זה כנראה שיטתי ראה עניין אוחנה. כבר הרבה זמן שהציבור הדתי לאומי סובל מכאבי בטן מבית ששוכח את תורתו... הגיע הזמן לטפל בשורש הבעיה .מנהיגות שמעוררת סימני שאלה , ואי הבנות אבדה הדרך ויש להחזירה .
13
הרב טויל...
ליאל אוחנה | 03-02-2015 20:30
אין לכם מושג כמה הרב הזה צדיק.ממש לא חרדי..תורת הרב קוק בפיו.גם אם מבחינה הלכתית הדבר אפשרי ואינו איסור מוחלט,יש גם את רוח ההלכה שזה הרב רואה קדימה עשרה צעדים ואת ההשלכות שהדור הבא יספוג בתודעתו. הרב צודק! חובה הייתה עליו למחות.ואען הרב איש הקובל על הרשעה בדרך כלל תמיד הוא מהמוסיפים צדק.אך פטור בלא כלום אי אפשר.היה חייב להגיב כלפיי עדתו.וזה לא היה מכתב לכל העולם.אך מאת ה' שהמכתב יצא החוצה.קדימה רבנים ראשי ישיבות מדרשות אולפנות ומכינות.התנגדו נא הביעו מחאה! העם צריך לדעת כי הגישה הלאומית של הבית היהודי היא ההזדהות שלנו.ושהציונות הדתית בישיבות ובעולם התורה בכלל. .דורשת מעצמה קצת יותר.אנחנו לא לייט!
14
מהההההההההההההההההההההההההההה
אודליה | 17-02-2015 18:44
כל מי שאומר שהרב טיול לא שייך אז הוא טועה בגדול כי הוא שייך ומה זה שבת תשיר גועל נפש מה היא חשה ממש לא לא אהבתי את הענין והרבנים גם יצאו כל הכבוד לאיל גם הרבנים אמרו שמי ששומע את השירים של אופיר זה עבירה ממש אז תרגעו