‫"לא תכנס להצביע, בלי הדיל שלנו"‬‬ - סרוגים

‫"לא תכנס להצביע, בלי הדיל שלנו"‬‬

בכניסה לקלפי בקריית אתא לא מספיק רק להציג תעודת זהות ושההתפקדות תהיה בתוקף אלא צריך גם לקבל את הדיל שנסגר שם בין המועמדים השונים.

author-image
‫"לא תכנס להצביע, בלי הדיל שלנו"‬‬
  רשימת המומלצים והניקוד שיש להעניק לכל מועמד (באדיבות המצלם)

בכל הקלפיות בארץ התנאי היחיד להכנס לאתר ההצבעה ולהצביע הוא הצגת תעודת זהות ובדיקה מהירה כי ההתפקדות בתוקף, אלא שבקריית אתא נראה שיש קריטריון נוסף.

בכניסה לקלפי בקריית אתא, בה נמצא הסניף השלישי בגודלו, אחרי ירושלים ופתח תקווה, של מפלגת הבית היהודי, בטרם הכניסה לממש את זכות ההצבעה, חייבים לקבל מהסדרן דף ובו שמות של מועמדים עם מספר הנקודות שיש להעניק לכל מועמד.

ראוי לציין, כי שיטת ההצבעה עובדת באופן כזה שצריך להעניק לשלושה מועמדים 2 נקודות, ולארבעה מועמדים אחרים רק נקודה אחת.

על פי רשימת המומלצים בדיל בקריית אתא יש להעניק שתי נקודות לחברי הכנסת איילת שקד, אבי וורצמן והרב אלי בן דהן. בנוסף, המועמדים שמומלץ לתת להם נקודה אחת הם חברי הכנסת שולי מועלם וניסן סלומינסקי, והמועמדים החדשים ענת רוט והרב דר' דורון דנינו.

מוקדם יותר פורסם ב'סרוגים' כי הדילים הגדולים המסתמנים כרגע בתוך הפריימריז בבית היהודי הם בין אבי וורצמן, ניסן סלומינסקי ורונן שובל. כל אחד מהם נחשב חזק וקבלן קולות, ושיתוף הפעולה אמור לספק את הסחורה לשלושתם.

מי שבינתיים מפצלים את הכח הוא המחנה התורני-אמוני-חרד"לי. מספר רשימות מומלצים שהגיעו לידי סרוגים מעלים רשימות כפולות ולא חופפות.

ברשימת מומלצים שמקורה בבית אל, ממליצים "למתפקד התורני…. לאחר התיעצות עם ראשי ישיבה, ח"כים, ופעילים, על הרשימה הבאה:"

בשלוש נקודות לזכות הרב אלי בן דהן וניסן סלומינסקי שיחסית מתאימים לצביון הישיבתי, אבל מי שמפתיעה היא ענת רוט שגם לה מומלץ לתת שתי נקודות. בנקודה אחת זוכים: מוטי יוגב, יוסי פוקס, שרה אליאש ויגאל דילמוני/אביחי בוארון. לרשימה התווספה הערה לפיה "יש להתחלק במשפחה שאחד מבני המשפחה יצביע עבור איילת שקד".

לעומת הרשימה מבית אל, מפרסם "המטה התורני בבית היהודי" רשימה משלו בה ל-2 נקודות זוכים: מוטי יוגב, ניסן סלומינסקי ושרה אליאש, ולנקודה אחת: אביחי בוארון, יהודית שילת, הרב אלי בן דהן והרב אביחי רונצקי.

עצם הפיצול בין שתי הרשימות וחוסר החפיפה הבולט, מלמד על פיצול במחנה החרד"לי שככל הנראה לא יזכה להישגים בבחירות האלה וספק אם יכניס מועמד אחד לעשיריה הראשונה.

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו