הרב מאזוז: "אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל" - סרוגים

הרב מאזוז: "אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל"

ארבעת הרוגי הטבח בצרפת יובאו היום למנוחות בירושלים. בהספד בישיבת כסא רחמים אמר הרב מאיר מאזוז: "הטרור מגיע לכל מקום. לנו נותר להגיע ארצה ולהתאחד"

הרב מאזוז: "אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל"
  רק בארץ ישראל. הרב מאזוז (דוברות יחד)

היום (ג') יובאו למנוחת עולמים ארבעת נרצחי הטבח ב'היפר כשר' בפריז בהר המנוחות בירושלים, מסע הלוויה החל במספד בישיבת כיסא רחמים בבני ברק. ראש הישיבה הרב מאזוז, המשגיח הרוחני של הישיבה הרב צמח מאזוז ויו"ר מפלגת יחד העם אתנו ח"כ אלי ישי היו בין המספידים לארבעה.

הרב מאיר מאזוז התייחס לדבריו של הרב שטיינמן אתמול לפיו על יהודי צרפת לברוח לארה"ב או לקנדה משום שבארץ ישראל הם יתקלקלו מבחינה רוחנית: "אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל. הטרור מכה באמריקה, אנגליה, אוקראינה ועכשיו גם בצרפת. צריך לגדוע את הטרור באיבו. לנו נותר להתאחד. אנחנו צריכים להתאחד, להפסיק את השנאה והמריבות, להפסיק את הלשון הרע. לעלות כולנו לארץ ישראל ולהתאחד", והוסיף כי, "יש לציין לשבח את המוסלמי שהציל את היהודים בפיגוע. הוא מחסידי אומות העולם, וחסידי אומות העולם יש להם חלק לעולם הבא".

האזינו להספד של הרב מאזוז

מרן ראש הישיבה בהספד להרוגי הפיגוע

הרב מאזוז בהספדים (דוברות יחד)

ח"כ אלי ישי: "מיליוני אנשים במדינת ישראל נכנסו לשבת קודש האחרונה אפופי דאגה וחרדה לגורלכם. ככה זה יהודים. עם אחד, דם אחד, גורל אחד.  הקדושים יואב, פרנסואה,  פיליפ ויוהאן ביקשו ולרכוש אוכל לכבד את השבת. אבל אז בא המחבל הנתעב, טרוריסט שבא לרצוח יהודים באשר הם יהודים. אותו טרור שחווינו על בשרנו בארץ ישראל, מול העם היהודי בארץ ובעולם. במדרש כתוב שלקב"ה יש בגד מיוחד שספוג בדמם של צדיקים שנהרגו על קידוש ה' וביום הדין הוא לובש אותו כדי ללמד זכות על ישראל. אותם קדושי עליון, המדרש אומר, שהם לא רק תחת כיסא הכבוד אלא מול כיסא הכבוד. הכאב עצום, הכאב של המשפחות היקרות. אבל נשמת הקדושים גבוהה כל כך שאי אפשר לתאר. אתם זוכים להיטמן בעפרה של ארץ הקודש אליה השתוקקו אבותינו אלפי שנים. התפללו לאבינו שבשמיים שיאמר לצרותנו די. ".

הרב צמח מאזוז: "היום הקשה הזה מעורר בי רגשות רדומים. מחזיר אותי עשרות שנים אחורה ליום הירצחו של אבי הגאון רבי מצליח מאזוז על ידי בני עוולה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מסע יחצ בזוי על חשבון הנפטרים
יוסי שומרון | 13-01-2015 10:50
2
כאילו שאין נרצחים בא"י ר"ל השם ישמור....
| 13-01-2015 11:08
מה היה אומר מרן הצדיק "הרב שך" גדול דורינו זצוק"ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל' דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל. להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?” תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ"ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”. הרב שך זצוק"ל חולק על הרצל ימ"ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי. הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב). ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”.