חדשות

לאחר שחיזבאללה פגע בבלון: בצה"ל שוקלים את הצעד הבא

צה"ל שוקל לסגור את הפרוייקט "טל שמיים" - מערכת גילוי אווירי שהייתה ממקומת בצומת גולני אשר נפגעה לפני מספר חודשים מכטב"מ של חיזבאללה

לאחר שחיזבאללה פגע בבלון: בצה"ל שוקלים את הצעד הבא
צילום: (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

לאחר שחיזבאללה פגע בבלון "טל שמיים" בצפון הארץ, משרד הביטחון וצה"ל שוקלים לבטל את הפרויקט.

הכיוון הוא לא לתקן את המערכת ולסגור את היחידה הייעודית שהוקמה לטובת הפעלת הבלון, החלטה בנושא תתקבל ככל הנראה בימים הקרובים.

מערכת הגילוי האווירי "טל שמיים" הייתה ממוקמת בצומת גולני. המערכת נפגעה מכטב"מ נפץ לפני מספר חודשים, פגיעה שבוצעה בעומק חריג של כ-30 ק"מ מהגבול.

לפני המלחמה היתה המערכת מושבתת במשך חודשים ארוכים לאחר שנפגעה כתוצאה ממזג אוויר סוער.

המערכת מורכבת בתוך "בועה" ייעודית בחלקו התחתון של בלון אווירודינמי, עגון בכבל למתקן קרקעי, המרחף בגובה רב, ומסייעת למערך הבקרה של חיל האוויר לגבש תמונה מדויקת ורחבה של המרחב האווירי של ישראל וסביבתה, בין היתר בטווחים רחוקים ובגבהים נמוכים יחסית, שבהם פועלים טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

67
53
רוני
28.08.24

לצה"ל לא היה ברור שבמלחמה יפגעו בבלוני התצפית? מדוע הבלון היה מחובר רק לכבל אחד?