בעמוד הראשון של העיתון החרדי 'יתד נאמן' התפרסמה היום פסקה בה נכתב כי לפי ההלכה אסור ליהודים להר הבית. אלא שהעורכים לא הסתפקו בכתיבת הטקסט בעברית והצמידו לו גם תרגום לערבית.
הדבר לא נעשה כדי שגם "הגוי של שבת" בביתר עלית, ידע, אלא בעיקר כדי להלשין למוסלמים, שאנחנו "היהדות הנאמנה" כמו שהם מגדירים את עצמם, אין לנו נגיעה בהר הבית, וזה גם מעוגן בהלכה של "כל פוסקי ההלכה היהודית לדורותיהם".

בפרובוקציה הטיפשית הזו אין חידוש, כבר עשה אותה עורך עיתון משפחה אריה ארליך, לפני כעשר שנים, בזמן גל פיגועי הדקירה – כשפרסם פסקה בעיתון שלו בה הוא מזכיר לערבים, שהחרדים לא עולים להר הבית ולכן אין מה לדקור אותם. לאחר זמן קצר התנצלו בעיתון.

בגמרא קוראים לפסקה ביתד נאמן קשר רשעים
במסכת סנהדרין, דווקא בפרקים שכן לומדים בישיבות החרדיות – מתארת הגמרא את הפסקה שפורסמה ביתד נאמן כ"קשר רשעים", על המתואר בספר מלכים ב' (שאותו לא לומדים בישיבות החרדיות), כשסנחריב מלך אשור צר על ירושלים והמצב היה על סף אבדון.
וכך מתאר התלמוד: "מאי קשר רשעים – שבנא הוה דריש בתליסר רבוותא חזקיה הוה דריש בחד סר רבוותא (לשבנא הסופר היו 13,000 מאזינים מול 11,000 של חזקיה)" – כלומר המפלגה של שבנא – יועץ המלך הייתה גדולה יותר מאשר של חזקיה.
"כי אתא (כשבא) סנחריב וצר עלה דירושלים כתב שבנא פתקא שדא בגירא (כתב שבנא פתק ושלח בחץ) שבנא וסיעתו השלימו חזקיה וסיעתו לא השלימו" – באמצע המלחמה, שבנא שולח מסר לגויים הצרים על ירושלים – אנחנו רוצים שלום, אלה הקיצוניים בשלטון שרוצים מלחמה.
כשפונים לגויים בזמן מלחמה – זה קשר רשעים
ואת העברת המסר הזו לגוים בזמן מלחמה מתאר התלמוד בתור "קשר רשעים" ובסוף גם מוסיף חוות דעת נוספת, לפיו שבנא היה "בעל הנאה". ורש"י פירש – כפשוטו, כלומר אגואיסט ונהנתן, ובפירוש שני הוסיף "בעל משכב זכור".
התלמוד מלמד אותנו, כי ויכוחים פנימיים בתוך עם ישראל, הם צרה, אבל כשיוצאים לגוים כדי שיתערבו או שולחים להם מסרים, המחנה שלנו איתכם, והמחנה השני הוא זה שנגדכם, זה כבר "קשר רשעים שאינו מן המניין".
אפשר ללמד זכות על עורכי יתד נאמן, שהם חיים במגזר שאינו לומד תנ"ך ולא לומד אגדות חז"ל ולכן יצאו להם דעות חילוניות שכאלה. רחמנות עליהם. תינוקות שנשבו.
מה דעתך בנושא?
19 תגובות
3 דיונים
יאיר
דתיים לא יודעים ללמוד גמרא , צריכים תרגום ,בושה!
20:57 28.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אודי
לא אוהב את המאמר של יתד, אבל המאמר שלך מכוער הרבה יותר, עם כל העקיצות על לימוד התנ"ך, האגדה הזאת שחרדים לא יודעים תנ"ך היא עלילה לשמה. עד כמה...
לא אוהב את המאמר של יתד, אבל המאמר שלך מכוער הרבה יותר, עם כל העקיצות על לימוד התנ"ך, האגדה הזאת שחרדים לא יודעים תנ"ך היא עלילה לשמה. עד כמה שאני מכיר את הציבור החרדי הם מכניסים אותך ושכמותך הכיס הקטן בידיעת תנ"ך אלא שהם לא לומדים את זה "בגובה העיניים"…
המשך 08:40 28.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חרדי לדבר ה'
אסור להתגרות ברוצחים הערבים זה מסכן יהודים בארץ הקודש ובחול.וכבר ראינו איך הגנו ושמרו בשמחת תורה הצבא החזק ביותר במזרח התיכון...
19:24 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
א א
מהדמיון שלך בין מה שנכתב בעיתון לגמרא..ניכר שאתה עם הארץ גמור....אז או שתפסיק ללמוד תנך...או שתיקח מורה פרטי
13:25 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סיגל
בתגובה ל: א א
לא הבנתי איפה אתה רואה פה פירוש שגוי לתנך. זה ברור למדי
15:55 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
האיסלם צריך לדעת שהיהדות אינה נגד האיסלאם
מדובר בפרובוקציות של כוכבני סרטונים ועבריינים, המנוגדות ליהדות
11:46 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שי
עם אובססיה להלכות צניעות וחשיבה כיתתית צרה.
11:24 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חנטריש
כחרדי למהדרין אני אומר לך עזוב את הזבלים האלו כתבי יתד זה אלו שהיו המיץ של הזבל בישיבה מפגרים עם קוצים בתחת שלא עשו כלום חוץ מלהסתובב כמו פורפרות ומרגישים גדולים על המיזרוחניקעס הם...
כחרדי למהדרין אני אומר לך עזוב את הזבלים האלו כתבי יתד זה אלו שהיו המיץ של הזבל בישיבה מפגרים עם קוצים בתחת שלא עשו כלום חוץ מלהסתובב כמו פורפרות ומרגישים גדולים על המיזרוחניקעס הם לא שווים יחס ולמרבה הצער נכנסו לגדר של רודפים ומלשינים ומוסרים
המשך 11:20 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חרדי לדבר ה'
בתגובה ל: חנטריש
סגנון כתיבתך ממש חרדי למהדרין...
18:37 27.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אבי בן חמו
מרוב פלפולים בתלמוד. לפעמים משתבשת דעתם של עורכי יתד נאמן הפלפולים שלהם מוציאים את הפשט לגמרי מהפירוש הפשוט וכך גם נפגע בוחן המציאות של עורכי יתד נאמן...
מרוב פלפולים בתלמוד. לפעמים משתבשת דעתם של עורכי יתד נאמן הפלפולים שלהם מוציאים את הפשט לגמרי מהפירוש הפשוט וכך גם נפגע בוחן המציאות של עורכי יתד נאמן מסכנים
המשך 13:37 27.03.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
(עמוס ה' ה')
הַמְסַפֵּר לָשׁוֹן הָרַע הוֹרֵג שְׁלֹשָׁה, הָאוֹמְרוֹ וְהַנֶּאֱמָר עָלָיו וְהַמְּקַבְּלוֹ. שֶׁהֲרֵי דּוֹאֵג אָמַר לָשׁוֹן הָרַע לַאֲחִימֶלֶךְ, וְנִכְרַת הוּא וְנֶהֱרַג אֲחִימֶלֶךְ וְנֶהֱרַג שָׁאוּל, שֶׁנֶּאֱמַר (שְׁמוּאֵל-ב א' ט'): "כִּי אֲחָזַנִי הַשָּׁבָץ" (מְנוֹרַת הַמָּאוֹר...
הַמְסַפֵּר לָשׁוֹן הָרַע הוֹרֵג שְׁלֹשָׁה, הָאוֹמְרוֹ וְהַנֶּאֱמָר עָלָיו וְהַמְּקַבְּלוֹ. שֶׁהֲרֵי דּוֹאֵג אָמַר לָשׁוֹן הָרַע לַאֲחִימֶלֶךְ, וְנִכְרַת הוּא וְנֶהֱרַג אֲחִימֶלֶךְ וְנֶהֱרַג שָׁאוּל, שֶׁנֶּאֱמַר (שְׁמוּאֵל-ב א' ט'): "כִּי אֲחָזַנִי הַשָּׁבָץ" (מְנוֹרַת הַמָּאוֹר י"ח; פֶּרֶק לָשׁוֹן הָרַע), וּבְמִקְרֶה זֶה הָרַג אַרְבָּעָה: דּוֹאֵג שֶׁאֲמָרוֹ, שָׁאוּל שֶׁקִּבְּלוֹ, אֲחִימֶלֶךְ שֶׁנֶּאֱמַר עָלָיו וְאַבְנֵר. וְגַם דָּוִד לֹא יָצָא נָקִי מֵעִנְיַן 'לְשׁוֹן הָרַע' (עַיֵּן שְׁמוּאֵל-ב ט"ז, א'-ד') - בַּגְּמָרָא יוֹמָא (כב/ב) אָמְנָם נֶחְלְקוּ רַב וּשְׁמוּאֵל אִם דָּוִד קִבֵּל אוֹ לֹא קִבֵּל לָשׁוֹן הָרַע [עַל מְפִבֹשֶׁת בֶּן יְהוֹנָתָן מִפִּי צִיבָא, שֶׁחֲשָׁדוֹ שֶׁשָּׂמַח בְּמַפַּלְתּוֹ (וְאִם כֵּן חָטָא דָּוִד בְּכָךְ!)] - אַךְ בַּגְּמָרָא שַׁבָּת (נו/ב) הַדְּבָרִים חַד-מַשְׁמָעִיִּים: "אָמַר רַב יְהוּדָה אָמַר רַב: אִלְמָלֵי לֹא קִבֵּל דָּוִד לָשׁוֹן הָרָע לֹא נֶחְלְקָה מַלְכוּת בֵּית דָּוִד, וְלֹא עָבְדוּ יִשְׂרָאֵל עֲבוֹדָה זָרָה, וְלֹא גָּלִינוּ מֵאַרְצֵנוּ".
המשך 13:58 01.09.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דתי שאוהב חרדים
אתה באמת לא יודע הבנת הנקרא?? גם לא תנ"ך וגם לא גמרא- מה נשאר לך??? בושה. והשאלה מהגמ' לא מתחילה כי החילוק פשוט לכל דרדק, שם מדובר על א. לשון הרע ב. הם...
אתה באמת לא יודע הבנת הנקרא?? גם לא תנ"ך וגם לא גמרא- מה נשאר לך??? בושה. והשאלה מהגמ' לא מתחילה כי החילוק פשוט לכל דרדק, שם מדובר על א. לשון הרע ב. הם אמרו שהם רוצים להיכנע - כאן אנו כבר כנועים! ובן גביר רוצה לשנות! ובמיוחד שאז הקב"ה מסר לחזקיה שכן ילחם, וכעתאין ציווי כזה!!! תפסיק בשנאתך העיוורת לדבר על החרדים!!!
המשך 11:25 30.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר