הסגן של בנט ממגלן מגיב לדרוקר: "גבב של שטויות" - סרוגים

הסגן של בנט ממגלן מגיב לדרוקר: "גבב של שטויות"

סגנו של בנט במבצע 'ענבי זעם' הגיב הבוקר על טענת רביב דרוקר לפיה בנט היה אחראי לטבח בכפר כנא. קצין אחר ביחידה דוד זוננשיין התייחס גם הוא: "כל עניין אי הדיווח אחורה מופרך"

הסגן של בנט ממגלן מגיב לדרוקר:  "גבב של שטויות"
  דיווחים לא נכונים. בנט (פלאש90)

המפקדים שלחמו עם נפתלי בנט במבצע ענבי זעם הפריכו הבוקר (ב') את הטענה של העיתונאי רביב דרוקר, לפיה "איש צבא בכיר שמתמצא היטב בתחקיר כפר כנא מ- 96' אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לא מעט לתקלה הנוראית".

הטענה מתייחסת לכך שבעת שבנט פיקד על פלוגה במבצע ענבי זעם הוא הביא לטבח בכפר כנא בו נהרגו 107 ערבים פלסטינים מאש של צה"ל.

ג', סגן מפקד הכוח של בנט בכפר כנא 96', אמר בראיון לגיא זוהר ברדיו ללא הפסקה: "כשאני שומע את הדברים האלו אני תוהה עוד לאן המצב יכול להתדרדר. הופתעתי מאוד מהדברים של דרוקר, שבדרך כלל בעיניי נתפס כאדם רציני ותחקירן מעמיק, ומהדברים שנכתבו זה פשוט הבל הבלים, שטות אחת וגבב של שטויות שלא יודע מאיפה נאספו.

"אני לא בעמדותיו הפוליטיות של נפתלי אבל היה לי חשוב לעלות לדבר כי אין סיבה שיכפישו אותו בגלל הבחירות שבאות עלינו. אמרתי שאני חייב לספר את האמת. אני לא מכיר שום שינוי של התכניות. לא יודע מאיפה הביא את זה". על הדברים שכתב יגאל סרנה, אמר ג':ב"סופו של יום ההחלטה על הירי התבססה על פי האיכונים של היציאות שירו לעבר הכוח, משם בהחלטה שהתקבלה על ידי החמ"ל של מפקדים בדרגות גבוהות, החליטו כדי לא לסכן את הכוח לבצע את האש הזאת, ובאמת כל הכוח חזר בשלום ולא היו נפגעים לכוחותינו. נפתלי פעל ברוגע, בשיקול דעת".

ביקורת לא נכונה

מוקדם יותר ג' הגדיר את הביקורת בראיון לגלי ישראל: "לא מציאותית, לא נכונה ומופרכת לחלוטין. הוא היה קצין מוערך ביותר הוביל עשרות מבצעים מורכבים מעבר לקווי האויב שהשתיקה יפה להם. תמיד אצלנו ביחידה ידענו שיש על מי לסמוך ושתמיד יש לו את הנחישות, המקצוענות, האומץ לב והיסודיות.

בנוגע לטענות על שינוי תכניות שסיבכו את האירוע, אמר ג': "לא היה ולא נברא. נפתלי בכלל היה בעמדה אחרת. נכון שהוא היה מפקד הכוח, אבל היינו באזורים שונים. אני חוויתי את העניין והייתי בעמדה אחרת. מפקדי האירוע שהיו מאחור בכלל, בחמ"לים בתוך שטח ישראל, הם אלו שנתנו את ההחלטה".

מפקד נוסף שהפריך את הטענות השקריות הוא דוד זונשיין שהיה סמ"פ של בנט ב"ענבי זעם", וגם הוא אינו נמנה על אנשי הימין. בתגובות בפייסבוק הוא כתב: "הכוח ישב איפה שנקבע מראש והאיתור שלנו היה קשור לחוסר תנועה במרחב וכנראה לטיווחים מוצלחים שמתישהו הבינו איפה אנחנו יושבים. בנט היה מפקד מוכשר אבל כל עניין אי הדיווח אחורה מופרך. קיבלנו אספקת מסוקים לקרקע, כך שכנראה מישהו ידע איפה אנחנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו