שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי תקדם רפורמה במטרה לצמצם את מחירי לימודי הנהיגה בישראל, והודיעה כי תצמצם באופן ניכר את כמות השיעורים הדרושה לבחינת טסט, איפה עומדת הרפורמה של השרה רגב ביחס לשאר העולם?
על פי התוכנית שמקדמת רגב, בעוד כעת דרוש מינימום של 28 שיעורי נהיגה פרקטיים באורך של כ-40 דקות כל אחד על מנת לגשת למבחן נהיגה, לאחר הרפורמה ידרשו 22 שיעורים בלבד. מבחינת שעות הלמידה הרפורמה תוביל לירידה של 4 שעות בכמות הזמן הנדרשת להגעה לטסט המיוחל. בעוד כעת דרושות קצת מעל ל-18.5 שעות של שיעורי נהיגה, לאחר הרפורמה ידרשו קצת מעל ל-14.5 שעות בלבד.
מדובר בירידה של קצת מעל ל-20% בכמות הזמן שהייתה נדרשת עד כה בישראל על מנת לגשת למבחן הטסט הראשון, אך כיצד משתווה רפורמת הנהיגה של רגב לכמות השיעורים הנדרשת בשאר העולם?
האיחוד האירופאי:
באיחוד האירופאי, שמורכב ממספר רב של מדינות. משתנה תוכנית הלימודים ממדינה למדינה, אך רובן כוללות תוכנית לימודים דומה לישראל: לימודים ומבחן תאורטי, שיעורי נהיגה פרקטיים (שעות נהיגה) ומבחן פרקטי (הטסט).
אירלנד:
באירלנד ניתן להתחיל לימודי נהיגה תאורטיים מגיל 16.5, ושיעורי נהיגה פרקטיים מגיל 17. אירלנד ביחס לישראל דורשת מספר שעות נמוך משמעותית על מנת לגשת לטסט, על פי חוק תלמיד נדרש לעבור 12 שעות בלבד של שיעורי נהיגה פרקטיים על מנת לגשת לטסט.
ספרד:
בספרד ניתן להתחיל לימודי נהיגה תאורטיים ופרקטיים מגיל 18 בלבד, בנוסף לגיל הגבוה יחסית הדרוש לתחילת לימודי נהיגה, גם מספר השעות הדרוש הוא בין הגבוהים באירופה, ספרד דורשת על פי חוק בין 17 ל-20 שעות (תלוי מחוז) של שיעורי נהיגה פרקטיים.
צרפת:
גם צרפת נמצאת בקצה הטבלה מבחינת דרישות ללימודי נהיגה. בדומה לספרד גם כאן נדרשים צעירים להגיע לגיל 18 לפני שיוכלו לגשת ללמוד נהיגה, בצרפת נדרשות 20 שעות לימודי נהיגה באופן גורף בכלל המדינה על מנת לגשת לטסט.
איטליה:
באיטליה למרות הדרישה לגיל גבוה יחסית של 18 שנים, בדומה לצרפת וספרד, נדרשות על פי חוק רק 12 שעות של שיעורי נהיגה פרקטיים על מנת לגשת לטסט.
פורטוגל:
גם בפורטוגל נדרש צעיר להגיע לגיל 18 על מנת להתחיל לימודי מהיגה, אך בדומה לאיטליה כמות השעות הנדרשת נמוכה יחסית ועומדת על 13 שעות בלבד על מנת לגשת למבחן נהיגה על פי חוק.
ארצות הברית:
בניגוד לאירופה ולישראל, מערכת לימודי הנהיגה בארצות הברית יכולה להיות שונה מאוד משלנו. ברוב המדינות בארה"ב צעיר יכול להתחיל לימודי נהיגה כבר בגיל 16, במספר קטן מהן בגיל 17.
ובעוד בישראל ואירופה דורשות שיעורי נהיגה עם גורמים מורשים חוקית לתפקיד, במרבית המדינות בארצות הברית צעיר מוציא מסמך הנקרא "אישור נהיגה לימודי" שמאפשר לו להתחיל ללמוד נהיגה באופן פרטי, על ידי נהיגה בליווי גורם מפקח המחזיק ברישיון מעל ל-10 שנים. זה יכול להיות מורה בבית הספר, הורה או קרוב משפחה, על כן ההשוואה בין ישראל לארצות הברית איננה משליכה במדויק על רפורמת הנהיגה של רגב, אך מבחינת מספר שעות במרבית המדינות נדרשים תלמידים לעבור "36 שעות נהיגה בליווי" לפני שיוכלו לגשת למבחן נהיגה.
אם כן, בסופו של דבר, נראה שלמרות שהרפורמה של רגב אכן חותכת בכמות שעות הנהיגה שתלמידים ידרשו מבחינת חוקית על מנת לגשת למבחני נהיגה, באופן יחסי כמות שעות הנהיגה לה ידרשו תלמידים עדיין תעמוד בדומה למדרג הבין לאומי הקיים, ותמקם את ישראל מעט מתחת לממוצע באירופה ומקומות שונים, אך לא באופן חריג ביחס לעולם.
מה דעתך בנושא?
14 תגובות
1 דיונים
אתי
יישר כח, הגיע הזמן... לבדוק גם מה קורה בתחום לימודי הוראת נהיגה....
10:56 25.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דור 1
גם ככה לימודי הנהיגה בישראל לא מקצועיים בעליל אז עכשיו רוצים עוד להוריד את כמות השיעורים ביזיון!!!!!
17:19 23.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ברק
בישראל שיעורי הנהיגה זה מסחטת כספים. לא מספיק שצריך הכי הרבה שעות יותר מכל העולם, גם עלות שעה היא הכי יקרה. צריך לעשות כמו בארה״ב שהאבא ילמד את הבן שלו כמה...
בישראל שיעורי הנהיגה זה מסחטת כספים. לא מספיק שצריך הכי הרבה שעות יותר מכל העולם, גם עלות שעה היא הכי יקרה. צריך לעשות כמו בארה״ב שהאבא ילמד את הבן שלו כמה שהוא רוצה.
המשך 08:41 23.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שש.שש
לכל רואי השחורות כאן. הסיבה היחידה שכמות השיעורים עלתה ל 28 היתה לובי של מורים לנהיגה. דרך נוספת להוציא מהציבור כסף. אין לזה שום קשר לזהירות בדרכים. לראייה, תבדקו האם...
לכל רואי השחורות כאן. הסיבה היחידה שכמות השיעורים עלתה ל 28 היתה לובי של מורים לנהיגה. דרך נוספת להוציא מהציבור כסף. אין לזה שום קשר לזהירות בדרכים. לראייה, תבדקו האם היתה ירידה דרסטית, או ירידה בכלל בכמות התאונות מאז השינוי למעלה. רמז, לא, השנה הנוכחית לדוגמה היא אחת הקטלניות שהיו כאן. מי שעובר טסט, עובר טסט כי הוא מוכן, אחר כל יש לו ליוון. הסיבות לתאונות דרכים זה הטמפרמנט הישראלי ותנאי הדרך. לא כמות השיעורים. אין לי שום דבר טוב להגיד על רגב, גועל נפש של בן אדם, אבל ההחלטה הזאת אכן יכולה לעזור להרבה אנשים שיותר לחוצים בכסף.
המשך 07:20 23.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ס
למה???? צריך להיות הפוך! להעלוץ את כמות השיעורים.
22:04 22.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כל הכבוד !
לא מצליחים לגרום למורים להוריד את העלות המטורפת לשיעור ! אז מפחיתים קצת את השעות כדי לעזור לכל אלו שידם לא משגת את המחירים ההזויים של השיעורים. לגבי כל אלו...
לא מצליחים לגרום למורים להוריד את העלות המטורפת לשיעור ! אז מפחיתים קצת את השעות כדי לעזור לכל אלו שידם לא משגת את המחירים ההזויים של השיעורים. לגבי כל אלו שמפחידים פה, תאונות נובעות בעיקר מאופיו של הנהג. יש לו מספיק זמן לאחר הטסט להתאמן עם נהג מלווה. מדובר ברפורמה חיובית לציבור.
המשך 18:47 22.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יואל
גבי גרב. לא הרסתם מספיק ? מה עוד את זוממת ?
07:54 22.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נהג מקצועי
יופי.עוד דרך לעלות אחוז תאונות דרכים קשות אשר גם עכשיו די גבוה
23:44 21.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דניאל.א
חבל מאוד. מדובר בחיים בסופו של יום. מעורבות של נהגים צעירים בתאונות קשות היא פי 2 לעומת נהגים בגיל 45 במקום למקצע את הוראת הנהיגה, לדרוש תואר ראשון כמו כל מורה...
חבל מאוד. מדובר בחיים בסופו של יום. מעורבות של נהגים צעירים בתאונות קשות היא פי 2 לעומת נהגים בגיל 45 במקום למקצע את הוראת הנהיגה, לדרוש תואר ראשון כמו כל מורה אחר בתיכון, ולהוסיף תכנים שיצילו חיים לתוכנית הלימודים, ולהוות אור לגויים, שיעתיקו מאיתנו, אנחנו מורידים את הרמה בשביל לחסוך כמה שקלים על חשבון בטיחות של ילדי ישראל. צעד רע מאוד ובשורה לא טובה לעם היושב בציון
המשך 21:25 21.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עדי
מירי רק נזקים את עושה , יש עוד כמה מקומות בעולם שלא ביקרת בשנה האחרונה ( תפסת את המקום הראשון ) די שחררי אותנו ממך
20:58 21.08.2024שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר