בכיר חמאס אוסאמה חמדאן, התייחס בראיון לרשת AP כי צמרת ארגון הטרור מתקשה ליצור קשר עם מנהיג הארגון יחיא סינוואר.
לדבריו: "יש קשיים מסוימים ועיכובים בתקשורת עם סינוואר". בנוגע למקום הימצאו של סינוואר אמר חמדאן: "האמונה היא שהוא מתחבא עמוק ברשת המנהרות בעזה"
בנוסף, חמדאן טען כי ארגונו הציב דרישה נוספת לישראל לקראת חידוש השיחות אך ישראל סירבה: "ביקשנו להוסיף את רוסיה וטורקיה כמתווכות, אך ישראל סירבה". בנוסף, בכיר הארגון טוען כי "מוחמד דף לא נהרג".
הם פשוט לא מסוגלים להודות שדף חוסל כי מדובר באיש שהוא חצי אל מבחינתם. זאת מכה אנושה מבחינתם שייקח להם זמן להתאושש ממנה