יחימוביץ' מוקסמת מהנאומים של אורי אורבך - סרוגים

יחימוביץ' מוקסמת מהנאומים של אורי אורבך

ח"כ שלי יחימוביץ' מוקסמת מהנאומים של ח"כ אורבך. הח"כ מהבית היהודי דיבר בכנסת למה אסור לסגור את רשות השידור וח"כ יחימוביץ שמעה ולא יכולה להתאפק מלמסגר את הנאום בתוך הבלוג שלה.

סרוגים, חדשות סרוגים
יחימוביץ' מוקסמת מהנאומים של אורי אורבך
  רהוט עם להט וניצוצות בעיניים (פלאש 90)

ח"כ שלי יחימוביץ החליטה שהיא חורגת ממנהגה האדוק לא לפרסם נאומים של חברי כנסת אחרים בבלוג שלה. "אתם יודעים שאני מרבה לשתף פעולה בחקיקה עם חברי כנסת מכל סיעות הבית", כותבת יחימוביץ באתרה, "אבל נאומים שלהם אני לא נוהגת לפרסם, בשביל זה יש לכל ח"כ את האתר שלו."

ובכל זאת חברת הכנסת מ'העבודה' החליטה לחרוג ממנהגה לטובת ח"כ ממפלגת ה"בית היהודי", הלא הוא ח"כ אורי אורבך. מה קרה? ובכן, אורבך הצליח לגעת בנקודות הרגישות של יחימוביץ': סגירת השידור הציבורי וההפרטה של הנכסים הציבוריים.

אורבך דיבר על "הפרטיזציה של המציאות" ויחימוביץ' הייתה מאושרת עד שהיא הייתה חייבת להעלות את נאומו של אורבך באתרה. יחימוביץ הסבירה מה הקריטריונים להעלאת נאום בבלוג שלה. הנאום חייב להיות מושלם, עם להט וחוש הומור וכנראה שאורבך עמד בדרישות. "יש כל מני מדדים לדעת אם נאום של ח"כ במליאה הוא נאום טוב, או סתם פטפוטי סרק וקלישאות", מסבירה יחימוביץ', "צריך למשל שהנואם ידע על מה הוא מדבר. שיהיה בנאום להט, או חוש הומור, או משהו שלא ידענו. יש נואמים שגם אם אני לא מסכימה עם אף מלה שלהם אני בכל זאת נהנית לשמוע אותם ויודעת שאתם משעמם לא יהיה. ולפעמים, וגם זה קורה – לא הרבה, אבל קורה – שיש נאום שאני מסכימה אתו לגמרי, ואפילו קצת מקנאה שלא הצלחתי להסביר את הדברים יפה כל כך."

נאומו של אורבך על השידור הציבור בכנסת:
אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, תחשבו שיהיו לנו רק בתי-חולים פרטיים, וכל אחד יקבל טיפול לפי הכסף שיש לו. רק בתי-חולים פרטיים, לא גם. רק בתי-חולים פרטיים. ותחשבו שיהיו לנו רק בתי-ספר פרטיים, וכל אחד יקבל חינוך ולימוד רק לפי הכסף שיש להורים שלו. אין כסף, לא תלמד לקרוא. יש כסף, תלמד. יש לך הרבה כסף, תלמד 12 שנים. ותחשבו שלא יהיה לנו צה"ל, יהיו לנו רק חברות שמירה. זה יהיה משתלם יותר אולי, בלי כל הפנסיות, בלי כל התנאים, אבל מאוד יעיל. ישמרו על הגבולות, ישמרו על הערים, על החופים, ביישובים. ותחשבו שיהיו בתי-סוהר פרטיים – האמת היא שאת זה כבר חשבו – רק בתי-סוהר פרטיים. ותחשבו שיהיו לנו רק כבישי אגרה, כבישים פרטיים. מי שאין לו, שילך ברגל.המדרכות יהיו, אגב, חינם. ומי שיש לו הרבה, ייסע הרבה.מי שיש לו קצת, ייסע בכבישים הזולים.

שלי יחימוביץ (העבודה):
גם זה כבר קיים.

אורי אורבך (הבית היהודי):
הכול קיים קצת. אבל אני מציע להרחיב את זה, לאור ההצלחה, שזה לא יהיה גם, אלא רק. רק דברים פרטיים, כי אנחנו בפרטיזציה של המציאות. זאת מילת המפתח.פעם אמרו "מהפרת עד החידקל", היום מהפרט. זכויות הפרט, זכויות הפרטי. ותחשבו, רבותי חברי הכנסת, אדוני היושב-ראש, שיהיה לכם רק שידור פרטי. רק שידור פרטי.זה לא נשמע לכם כל כך נורא. כל הדברים האחרים שאמרתי עכשיו – אתם מבינים שזה לא יכול להיות. ואני אומר לכם, אי-אפשר שיהיה פה רק שידור פרטי. מה זאת אי-אפשר? אפשר, אף אחד לא ימות. בטח לא מייד.כשאנחנו אומרים "רק שידור פרטי", אנשים אומרים: אין לנו כוח, ערוץ 1 נורא משעמם, הכול כזה בשחור-לבן, סרטים, ה"גבעתרון" כל הלילה. מתווכחים שם על פוליטיקה. סרטי תעודה נורא ארוכים, זה דורש לפעמים אפילו ריכוז. ובערב למי יש כוח להתרכז? אבל גם רשת ב' לא תהיה לכם, וגם לא רשת ג' וגם לא "קול המוסיקה" ולא רשת א' ולא רשת מורשת, ולא עוד הרבה דברים.

שלי יחימוביץ (העבודה):
ולא רדיו באמהרית ורדיו ברוסית ורדיו בערבית.

אורי אורבך (הבית היהודי):
ברור שלא יהיו. ואחרי שלא יהיה ערוץ ציבורי – זה לא רק שלא יהיה ערוץ 1 ורשת ב' וכל הדברים האלה, בסדר, פחות איזה ערוץ. גם הערוצים המסחריים יהיו יותר גרועים. הערוצים המסחריים לא יעשו במקום הרשת הציבורית את התעודה ואת החדשות. מה פתאום?הערוצים המסחריים יהיו עוד יותר מסחריים. הם לא יהיו מסחריים, הם יהיו ממוסחרים הרבה יותר מאשר הם היום, וערוץ ממוסחר זה הרבה יותר גרוע מערוץ מסחרי. כי ערוץ מסחרי רוצה להתפרנס. יהודים צריכים פרנסה. אבל ערוץ ממוסחר זה שהכול, הכול, משועבד בשביל הפרסומותובשביל הכסף, כי גם לא תהיה תחרות לא עם רשת ב' ולא עם ערוץ 1, נעבעך, כי אנחנו בפרטיזציה.

היו"ר יצחק וקנין:
משפט אחרון.

אורי אורבך (הבית היהודי):
ולכן אני אומר לכם, רבותי חברי הכנסת, אל תחשבו ששידור ציבורי זה מותרות, כי אתם לא חושבים שבית-ספר ציבורי זה מותרות ולא בית-חולים ציבורי זה מותרות ולא בית-סוהר ציבורי זה מותרות. שום דבר הוא לא מותרות, וגם שידור ציבורי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ושל חברה פתוחה, שלא חיה רק מפרסומות. תודה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נאום מקסים-אבל...
אחת שיודעת | 09-03-2010 10:59
אני באמת מעריכה והרבה את ח"כ אורבך.. אבל.. השידור הציבורי כשל. ואנחנו ממשיכים לממן אותו. עם כל הכבוד לערוץ ציבורו ולחשיבותו אין שום הצדקה למשכורות מופרכות ובזבוז כספים... זה כבר כן מותרות. מותרות בריבוע.
2
ל-1, זה שיש בעיות זה לא אומר שצריך לחסל הכל.
מישהו | 09-03-2010 11:38
זה לא שאין בעיות ברשות השידור. אבל כל בעיה ניתנת לפתרון ברגע שיש רצון לפתור את הבעיה, ולא להשתמש בבעיה כתירוץ לחיסול כללי. בין השאר אשמים בבעיות גם הפוליטיקאים שנהנים מהמצב הקיים בו רשות השידור תלוייה בהם. כל מה שצריך זה הנהלה חדשה וחזקה עם מנדט לפטר את כל העובדים ולהקים את הרשות מחדש.
3
לסגור את רשות השידור ולפתוח מחדש
| 09-03-2010 13:03
כל הניסיונות לתקן פה ושם עיוותים של שנים הם בגדר טלאי על טלאי שלא יחזיקו לאורך זמן. צריך לבנות את הרשות מחדש, כן מחדש.
4
נאום שמתחיל כמו סיפור אגדה
שפת אמת | 09-03-2010 16:11
וספר לילדים הוא בהחלט נאום טוב במובן הספרותי אבל יש הרבה ספרי ילדים מטומטמים וחסרי מחשבה. על כן גם הנאום הזה הוא נאום פופוליסטי וטיפשי עם ציורים פרי דמיונו של המחבר אבל אין שום קשר בין הנאום להמשך השידור הציבורי. צריך בהחלט שתהי טלוויזיה איכותית עם תוכניות טובות אבל זה לא צריך ואסור לו להיות קול של השילטון. מעבר לסיסמאות, מיהו ה'ציבור' בארץ ? המתנחלים ? אנשי שלום עכשיו? חשוב גם להבין שהארגונים והמוסדות הפרטיים הם הרבה יותר טובים מאלו הציבוריים, עובדתית.
5
...
חיים | 10-03-2010 3:02
6
השידור הציבורי אולי חשוב אבל לצמצמו ולעשותו יותר יעיל
חיים | 10-03-2010 3:13
לא יזיק לאף אחד ! בשביל מה צריך גם אמהרית למשל ? כמה תובים יש לא שיודעים רק אמהרית אלא שמבינים בכלל אמהרית ? קול המוסיקה ג"כ אפשר לשלב אם עוד ערוץ כמו רשת ג' לפי שעות וכן מורשת ורשת א' ג"כ אפשר לשלבם זה עוד לפני שמדברים על מיסחור וכו' את התדרים שיפתחו יפנו אותם למכרז איזורי או לפי נושא ואז יכנס שוב יותר כסף ותגדל התחרות ממילא. את התדרים הפנויים יוציאו למכרז על זכיונות (לפרק זמן מוגבל של מספר שנים) לפי איזורים או אוכלסיות וכדומה מהכסף הזה יסגרו את הגירעונות הקיימים ויכפו תוכנית התיעלות בהוצאות הכנסות השידור הציבורי שכר והסכמים שנחתמים עימם, כמו"כ תותר קבלת פירסומות לערוץ הציבורי, והכנסת תוכניות אקטואליות יותר, הומור וסאטירה ברמה מסוימת שיגבירו את האטרקטיביות של ערוץ 1 ועוד בקיצור בכמה מהלכים פשוטים ועניניים הוא יכול להפוך לערוץ מצליח ורווחי מבחינה כלכלית מבלי לפגוע בתחרותית או במטרות שלשמם נועד אז כבר התקדמנו.