הייתכן שמעשיו של הרב דרוקמן הם נגד ההלכה? - סרוגים

הייתכן שמעשיו של הרב דרוקמן הם נגד ההלכה?

"מה פירוש המשפט 'בהסכמה לגיורים שלא על פי ההלכה', על מה בדיוק מדובר? כתבתם משפט חמור – אם אמת, כתבו והוכיחו, ואם לאו דבריכם הם בגדר לשון הרע של ממש, ואתם מחויבים על פי דין לבקש סליחה ומחילה". הרב אביה הכהן כותב לרבני הר המור.

הייתכן שמעשיו של הרב דרוקמן הם נגד ההלכה?
  (באדיבות המצולם)

לכבוד הרבנים עמיאל שטרנברג, ומרדכי שטרנברג,

ראשי ישיבת הר המור

השלום והברכה,
אינני בוגר ישיבת הר המור אולם משהו שלח לי את הזמנתכם לכנס בבנייני האומה, ולא יכולתי שלא להגיב.

אתם כותבים: "בתקופה האחרונה אנו עדים, לצערנו, לניסיונות של גורמים פוליטיים ואחרים לשנות את אופיה של המדינה ולפגוע ביסודות הקדושה של חיינו הציבוריים. הדבר בא לידי ביטוי בחקיקתם של חוקים רבים כנגד התורה והדת, בניסיון לשנות את פניה של הרבנות בישראל, בפגיעה במעמדם של בתי הדין, בהסכמה לגיורים שלא על פי ההלכה, ואף בניסיון להחדיר רוח רעה זו למערכת החינוך".

אין אני חייב להסכים לדבריכם, אולם זכותכם וחובתכם להשמיע קול צעקה על מה שבעיניכם הוא 'ציפור הנפש'. אולם מה פירוש המשפט 'בהסכמה לגיורים שלא על פי ההלכה', על מה בדיוק מדובר? האם היה רב שגייר שלא על פי ההלכה? האם דעתו של הרב רבינוביץ בעניין גיור קטינים אינה הלכה בעיניכם? ואם תלמידי חכמים חולקים, האם יעלה על הדעת להאשים את הרב רבינוביץ באי הלכה? האם מעשיו של הרב דרוקמן הם נגד ההלכה?

כתבתם משפט חמור – אם אמת, כתבו והוכיחו, ואם לאו דבריכם הם בגדר לשון הרע של ממש, ואתם מחויבים על פי דין לבקש סליחה ומחילה. אי אפשר לבוא בטענות חמורות כל כך בלא לומר על מה המדובר!!.

כילד וכנער כתבתי מכתבים לרב צבי יהודה והוא ענה לי, חותני הגדול הרב מרדכי ברויאר ע"ה הקפיד לקרוא כל מכתב ומאמר שנשלח אליו ולהגיב, כי זהו כבודו של היהודי הכותב, ואף אני הקטן מבקש תשובה. לצערי כך דרכם של רבני ישיבת הר המור מאז ומעולם שלא להגיב על מכתבים כאילו הכותב אינו ראוי לתשובה [הדברים מבוססים ואינם נאמרים באוויר] ואני מבקש בכל לשון של בקשה, ענו לי ברצינות.

(הכותב הוא ר"מ בישיבת תקוע)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
מכתב?
דוד | 29-12-2014 19:19
אני מקווה שהרב הנכבד שלח באמת מכתב. שלא כמוך הרבנים שליט"א לא קוראים מאמרים מזדמנים באינטרנט.
2
למה דווקא הר המור?
ד. סתיו | 29-12-2014 19:25
אם תסתכל טוב תראה שיש לך עוד הרבה כתובות לשליחת מכתבים! (רוץ לקנות בולים בדואר, לא נראה לי שהם קוראים מאמרים באינטרנט). אם אפשר, אחרי שתקבל תשובות מכל עשרות הרבנים שחתומים על המכתב- תפרסם גם את התשובות באינטרנט. תודה מראש!
3
הרי הרב דרוקמן הודה
מיקי בר | 29-12-2014 19:42
שהוא חתם על גיור שהיה בורשה כאילו הוא היה נוכח שם ומזוז פטר אותו בלא כלום כאילו היה אתרוג. כל זה פורסם . מאז אין לי אמון במערכת הגיור בכלל ובגיורי הרב דרוקמן בפרט.
4
כבר כתב הגר"א אורבך
אלי | 29-12-2014 21:40
אורי אורבך כבר הסביר במאמר חד איך הוא מסובב את רבני הבית היהודי וד"ל
5
לא הבנתי מה אתה לא מבין???
יוסי | 29-12-2014 23:04
6
הלכה
יעקב | 29-12-2014 23:14
מה לא ברור? לדעתם הר' דרוקמן תומך בגיורים שלא ע"פ ההלכה, הוא גייר הרבה גרים שלא קיבלו עול מצוות ורק אמרו בפני הבי"ד שמקבלים, ויש לצערנו מכשול חמור בזה שיש הטועים ומטעים שדי בכך, וזה טעות מוחלטת להתעלם מהאמת,
7
ישר כח לרב אביה, תודה שאתה מבטא את התחושות שלי
אליהו | 29-12-2014 23:57
ההסטה הפרועה והשקרית של החרדים כואבת אבל ההצטרפות של הר המור להסטה זו פשוט בושה וחרפה. אין לה כלום עם האמת. הם פוגעים ברבנים שלנו שעושים הכל על פי תורתינו הקדושה
8
איך יתכן שהגאון הגדול רבן של כל 5 האנשים שבאים לשמוע
| 30-12-2014 8:24
אותו - הגר"ב אפרתי לא חתום על המודעה?
9
מה הקרש לגיורי הרב דרוקמן?
יאיר | 30-12-2014 8:28
אין במכתב מילה אחת על גיורים אלו. מה שנכתב - "הסכמה לגיורים שלא על פי ההלכה" הכונה כמובן לחוק הגיור שהתקבל כהחלטת ממשלה, ומאפשר לכל רב יישוב להקים בי"ד לגיור, מה שיביא בודאות (כפי שמבין כל מי שטיפה מכיר את הנושא ועיניו פקוחות) לגיורים רבים שאינם כלל לפי ההלכה.
10
ל-9
freebird | 30-12-2014 15:55
הרב דרוקמן והרב רבינוביץ הסכימו לחוק הגיור כי אין בו פגיעה בהלכה. לכן כשאומרים "הסכמה לגיורים של עפ"י ההלכה" אומרים שהרבנים דרוקמן, מדן, דרורי ורבינוביץ' פוסקים שלא כהלכה. בהתחשב בעובדה שמארגני הכנס הזה בכלל לא בליגה של הגדלות העצומה בתורה של הרבנים הנ"ל כדאי, באמת שיבקשו סליחה על ביזוי תלמידי חכמים.
11
תגובה עניינית לכותב המכתב
שרה | 30-12-2014 20:17
הרב דרוקמן אדם יקר מאוד ויותר מכך צדיק בעל מידות נעלות (לדוגמא מידת האמון שלו בכל יהודי..) אבל אין זה אומר שהוא מתאים לעמוד בראש מערך גיור שצריך בו זהירות מרובה ואולי תכונות קצת הפוכות (צריך להרחיק את הרוצה להתגייר הרבה מאוד כדי לראות שהוא אמיתי ורק אחרי הגיור לקרבו) תאר לך שרב שלמה קרליבך המתוק והצדיק היה בתפקיד הרי כל הכושים של ארה"ב היו באים בהמוניהם להתגייר אצלו... (הגזמתי כמובן לשם יצירת ההשוואה)
12
כבוד הרב
בערל שמערל | 31-12-2014 14:33
הייתכן שאתה רומז בדבריך שהרבנים שטרנברג אמרו דבר שאינו נכון עפ"י ההלכה והמציאות? אם כן אז תאמר מפורש וכו'. פשוט חד צדדיות בהתגלמותה
13
מה לעשות
ינקלה | 31-12-2014 18:43
אך, גיורי הרב דרוקמן אכן, אינם לפי ההלכה. אלא אם כן תסמכו על מרן אמסלם!
14
כנס החירום
דוד סתיו | 31-12-2014 22:23
כנס החירום בא כדרכם של תלמידי חכמים לשבת ולהעמיק בדברים. היו שם רבנים ראשיים לישראל, והיו שם למעלה מאלף רבנים. אם רצונך להעמיק - מוזמן לשאול אחד מהם מה דובר שם ומה הכוונה. ישיבת הר המור לא מתעסקת עם אנשים שרוצים כותרות באתרי אינטרנט. היא עושה כל מה שהיא יכולה כדי ללמד תורה את האנשים שרוצים ללמוד תורה ולהעמיק - אף אחד לא יסגור בפניך את הדלת אם תרצה לבוא לשמוע אף אחד לא יבזבז עליך זמן על דיונים באינטרנט שאין לאף אחד כוח להעמיק ולברר כנס החירום הוא תוצאה של תקופה ארוכה של תחושה של רבים שהרב דרוקמן הוא תמים או מיתמם , וכמו שכתב אורי אורבך בצורה גלויה שיש לפוליטקאים יכולת לסבב רבנים... יש רבנים שלא מוכנים לכך ואלף מתוכם זה היה להם מספיק חשוב כדי להגיע לכנס החירום
15
תראה ביוטיוב שיחה של הרב סתיו על הגיור
יוסי ציוני | 14-01-2015 1:07
בחלק ב הוא אומר במפורש שהיום שאיננו בגלות צריך למצוא הגדרות חדשות לשאלה מהי היהדות ומה הקריטריון לגיור. לדעתו לא מוכרחים קבלת מצוות וגם 'מסורתי' זה טוב . מי שהולך לצבא , עושה קידוש ואחר כך רואה טלוויזיה או מדליק אור הוא מסורתי. זה אומר שאין יותר צורך במושג ההלכתי המיושן 'קבלת מצוות' למרות שהוא נזכר ברמבם ושו"ע. השו"ע הגדיל לעשות ונקט שקבלת מצוות בפני שלושה מעכב . כשרוצים לתת לכל רב עיר לגייר והרב דרוקמן תומך בזה הוא נותן אור ירוק לגיור כזה. וכי זה לא נגד ההלכה??? עשה לי טובה אישית . בילדותי לא כתבתי מכתבים לרב צבי יהודה אבל אני ראוי לתשובה כאן באתר.
16
ל10 . הרב יצחק יוסף אמר זאת.
אברהם ר. | 16-01-2015 10:28
בכנס השתתפו כידוע הרבנים הראשיים ודיברו על כמה חוקים שהם הרסניים ונגד ההלכה. איני בא למדוד את גדלותו של הרב רבינוביץ או הרב דרורי אל מול הרב יצחק יוסף. אבל אם גדולי תלמידי החכמים ישבו שם (והרב נבנצל והרב יהושע שפירא והרב דוד חי הכהן והרב בקשי דורון והרב יהושע כץ ועוד) זה בכלל לא משהו ששייך להר המור . זו מחאה על פגיעה בקשר שלנו לתורה.
17
הסבר
תלמיד | 13-04-2015 23:28
אינני מוסמך לתת הסברים, אך ממה שהבנתי אין הכוונה שאחד הרבנים הכשיר ישירות גיורים שלא ע"פ ההלכה, אלא שהמהלך בו תמכו מכוון למטרה זו שאינה לפי הלכה גם לשיטתם (נקרא חוק צוהר, פתיחת אזורי רישום לעיר שהם על אף גודלה הלא גדול ועוד), ולכן צריך עיון גדול מדוע תמכו בו ואיך התעלמו מאומדנא דמוכח זו.
18
לכבוד שונא רבני הר המור שלום..
משה | 12-05-2015 8:27
לא פעם ולא פעמיים אני שומע אותך מדבר כל רבני הר המור, אז תאמת היא שאני לא למדתי שם ולא למדתי בשום ישיבה אחרת.. אבל די כבר עם ההתנשאות הזאת.. מי שצריך לבקש סליחה זה אתה! ועוד אנשים כמוך שלא מוכנים לקבל דעה של אחר. אם באמת היית איש ירא אלוקים היית נוסע אליהם 20 דק מהבית שלך.. ומברר את כל מה שאתה רוצה לשמוע או לא לשמוע.
19
לא הבנתי עם מי הוא רב?
למך | 17-05-2015 11:10
מהיכן "צנח" הרב אביה הכהן?