בעקבות אישורו של חוק המטרו הבוקר במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, ב-'15 דקות' ארגון צרכני התחבורה בישראל מברכים על ההחלטה וקוראים לשרה רגב להאיץ את בניית הפרוייקט.
בהודעה שהוציא הארגון המוביל את המאבק למען תחבורה טובה בישראל נכתב: "אחרי מאבק של שנתיים, שלנו ושל עוד ארגונים ופעילים בתחום התחבורה הציבורית, אחרי אינסוף דיונים בוועדות, אחרי שהוא כמעט עבר ואז כמעט נפל, סוף סוף זה קרה – חוק המטרו עבר היום בקריאה שלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל".
"אנחנו מברכים על אישור החוק שהופך את פרויקט המטרו לפרויקט התשתית החשוב ביותר בישראל, מסיר חסמים והתנגדויות של רשויות מקומיות, חברות וגופים בתוואי המטרו ומסדיר את אופן הפעולה היעיל ביותר לקידומו. עכשיו זה הזמן להניע את פרויקט הסעת ההמונים הגדול בישראל קדימה".
בארגון פנו לשרה רגב להאיץ את התנעת הפרויקט ללא דיחוי: "אנחנו קוראים מכאן לשרת התחבורה רגב, שהביעה בעבר לא מעט הסתייגויות ביחס למטרו ואף התנתה את קיומו בביצוע פרויקטים אחרים שיעילותם מוטלת בספק – לא לתקוע את הפרויקט, ולהפנות את מירב המשאבים לסיום הליכים נוספים שדורשים את אישורה כדי להביא אותו לביצוע בהקדם".
שלושה קווי מטרו מערי השפלה, השרון ועד גוש דן
על פי התכנית, קו המטרו הראשון (M1) יהיה באורך של כ-85 ק"מ וינוע בציר צפון-דרום בין הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 ק"מ וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M), באורך 32 ק"מ, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.
מנכ"לית ארגון '15 דקות': "רגב חייבת להניע את הפרויקט ולהמשיך לדחוף לביצועו כמה שיותר מהר"
מנכ״לית 15 דקות, סיון שמואלוביץ התייחסה לאישור החוק במליאת הכנסת׳: ״שנים שאנחנו מלווים את המאבק לאישור חוק המטרו בוועדות בכנסת, ומייצגים את הקולות מהשטח ומהציבור מול גורמי המקצוע ומקבלי ההחלטות. החוק הכרחי לביצוע הפרויקט באופן המהיר והיעיל ביותר ובמינימום הסתייגויות.
"עם זאת", ציינה שמואלוביץ', "גם עכשיו אנחנו מפגרים בשנים רבות מתחזיות הביצוע, וזאת עקב פוליטיקה שתקעה את מדינת ישראל עמוק בפקק. בשנים אלו הגודש בכבישים רק הלך והחמיר, ואילו הציבור בישראל רק משווע לפתרון לבעיה ולחלופה טובה לרכב הפרטי".
לדבריה: "פרויקט המטרו הוא זה שמשנה את המשוואה וישפר את התחבורה הציבורית באופן חסר תקדים. רגב חייבת להניע את הפרויקט ולהמשיך לדחוף לביצועו כמה שיותר מהר, לרבות מינוי מנכ"ל לרשות המטרו".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים