בחיל האוויר מזהים מגמת עזיבה מדאיגה של קצינים ואנשי קבע מכל המערכים בזרוע, בהם מהמערך המבצעי של הטייסות ובהגנה האווירית, ובדרגות סרן ורב-סרן. משבר כוח האדם אמנם מלווה את צה"ל זה כעשור, אבל בחיל מתריעים כי הפעם מדובר במשבר חריף – שעלול להתנגש עם צרכי הלחימה הארוכה, שעלולה גם להתרחב, כך דווח יואב זיתון בווינט.
הסיבה העיקרית לעזיבה נוגעת לסוגיית התגמולים, לצד הקושי והמאמץ הרב שדורשים התפקידים בחיל – כשמנגד המוטיבציה דווקא לא פחתה. בצבא מסבירים כי "מדובר באנשי קבע צעירים, מצוינים וחשובים, שאומרים לנו שימשיכו לתרום ולשרת – אבל במילואים. בינתיים, הם יעברו למקומות עבודה באזרחות, כמו בתעשיות הביטחוניות".
בצה"ל אומרים כי הם מנסים לשפר את תנאי העבודה של אותם אנשי קבע "במסגרת המגבלות", לרוב ללא הצלחה. "המשבר הוא חמור יותר מכל מה שראינו בעשור האחרון", מדגישים.





תגובות
למה שמישהו ישאר ? בממשלה שמקדשת את ההשתמטות החרדית ? כל הממשלה הזו "עושה לביתה" החל מהצעות המיליארדים לסטרוק... לגפני ... לדרעי... וכלה בבריכה של ביבי ... אז גם הם רוצים להרוויח יותר ויוצאים לשוק הפרטי בארץ ולא מעט כנראה בחו"ל...
והם עוד אמרו סתם צחקנו לגבי הסרבנות בשעת אמת כולם מתייצבים.
טיפש היית וכנראה טיפש תישאר
והם עוד אמרו סתם צחקנו לגבי הסרבנות בשעת אמת כולם מתייצבים.
איך עזיבה קשורה לסרבנות? מה הקשר בין הדברים?