קווה שפרן על קמפיין ה'לא מתנצל' של בנט: כוחנות שמעידה על חולשה

קווה שפרן על קמפיין ה'לא מתנצל' של בנט: כוחנות שמעידה על חולשה

בהתנהגות כוחנית, יהירה ובוטה נפתלי בנט מנסה לבנות את עצמו על גבם של מי שהוא מסמן כאויבי העם- הכול כדי למצב את עצמו כמנהיג תקיף שלא מתנצל. כך לא מתנהג מנהיג אלא רודן מסוג האח, אח גדול שמסמן אויבים לצרכים פוליטיים שלו

author-image
קווה שפרן על בנט: כוחנות שמעידה על חולשה
  כוחנות שמעידה על חולשה. בנט לא מתנצל (יח"צ)

גילוי נאות- רבים מחברי ומקרובי משפחתי מצביעים לבית היהודי. מאמר הביקורת הזה וודאי גם ישרת את יו"ר המפלגה הרב נפתלי בנט ויביא לו עוד מצביעים. בנט הרי משתוקק לכל ביקורת עליו. זה מאפשר לו "לא להתנצל" ולהציג את עצמו כ'גבר גבר': מנהיג עם כוח ותקיפות שנלחם באויבי העם. כל ביקורת עליו היא הזדמנות להעביר את המסר שהוא, הוא לא מתנצל בפני עוכרי ישראל. במסגרת הקמפיין אתה מוזמן הרב בנט, בסיוע יועציך המלומדים, גם לסמן אותי כאויב אבל קודם תקרא עד הסוף.

האסטרטגיה החדשה של האח בנט היא להיות רב. רב עם השמאל, רב עם התקשורת, רב עם האמריקנים, רב עם התל אביבים, רב עם קוראי הארץ ובעצם רב עם כל מי שרק מנסה לטעון משהו נגדו. את כל אלו יש להציג כשונאי ישראל ואל מול האויב המשותף- התפקדו לבית היהודי והצביעו לרב בנט. כל התנצחות הופכת לסרטון ניו-מדיה, כל כנס ובמה הופכת להזדמנות עבור מנהיג הימין להוכיח שהוא לא רק אח אלא כבר רב.

בנט לא מתנצל

כוחנות מעידה על חולשה

ובכן, סילחו לי רבותי אבל הפגנה של כל כך הרבה כוח היא למעשה כוחנות (שבעיני מצביעה דווקא על חולשה) והתקיפות הזו כבר הפכה לתוקפנות. למרבה הצער בנט נהנה מזה אישית ופוליטית. כשהוא מתנצח ניתן לראות את קצה החיוך היהיר (חיוך זחוח תמיד עולה רק לצד אחד של הפה) שמעיד על הנאתו מהביקורת עליו ופוליטית מסייע לו להיראות חזק ולאחד מצביעים תחתיו. זו האסטרטגיה התקשורתית של הקמפיין המלווה בצלילי מארש צבאי אימתני (כמובן שמאזנים ומרככים מעט את המסר עם 'אוהבים את ישראל' כאילו כל השאר שונאים את ישראל… ועם 'בנט זה אח' – אחד משלנו, סחבק עם לחיים עגלגלות).

ומה לדעתכם בנט יגיד אם אחד הילדים שלו יעיז להתנהג לחבריו כמו שהוא התנהג בראיון לרינה מצליח? האם הוא לא היה דורש מבנו להתנצל מיד בפניה? ומדוע להפוך את מרטין אינדיק (ידיד ישראל) לאויב העם? האם באמת התל אביבים וקוראי הארץ הם כל כך נטולי ערכים ומהווים איום כה גדול על מדינת ישראל? האם המחיר של התנהגות ביריונית זו והצגתם כאויבי העם זו הגשמת ההבטחה ל"משהו חדש מתחיל"?

האם ייתכן, הרב בנט, שעוד לפני שאתה עולה על במה שאליה הוזמנת כדי להציג את דעותייך- אתה כבר מייצר את הפרובוקציה שתאפשר לך לטעון שמנסים להשתיק אותך? האם התאוששת מהמכות שלא תועדו ושכביכול חטפת בועידת הארץ? ומי אלו ה'אתם' שאתה כל הזמן מאשים? כל התל-אביבים, כל קוראי הארץ, כל האמריקנים!? אתה מרואיין בכל מקום- איך אתה יכול לטעון שסותמים לך את הפה?

דורסנות שמתאימה לאסד

ובכן, כבוד הרב בנט, כמו שאמרת לאחרונה לרינה מצליח בהטחת אגרופים באוויר, בצעקות ובתנועות זלזול מופגנות: 'די כבר'. הקמפיין שלך לא שווה את זה. הוא אולי אפקטיבי ויביא לך מצביעים אך הוא מייצר שנאה וקיטוב. דורסנות שכזו כלפי כל מי שחושב הפוך היא מה שעושים המנהיגים במדינות הסמוכות לנו כשהם מסמנים אויב משותף ומחליפים אותו על פי הצורך הפוליטי. כך אתה מתיימר להחזיק בתיק החינוך? כך אתה מפגין פוליטיקה חדשה שיונקת ממוסר ומקורות נביאי ישראל?

יש 'תג מחיר' להתנהגותך כבוד הרב בנט. ב'צוק איתן' כבר ירית בתוך הנגמ"ש בביקורת על צה"ל ומפקדיו אותם הצגת כרופסים. יצאת גבר והוצאת את כולם סמרטוטים (תוך כדי שאתה יושב איתם בממשלה וכביכול מחבק את החיילים). אתה ממשיך להשחיר את השמאל ולהציגו כלא לגיטמי. לחלק את העולם לרעים ולבית היהודי. אתה נוקט בשיטות הכוחניות שבהם התנהגו בעבר כלפי הימין. גלה קצת אחריות ומנהיגות אמיתית-בעיני זה אומר גם צניעות, מתינות, הקשבה, הכלה. לשרת את הציבור מבלי לפלג ולהסית אותו- זו לא חולשה. שנה את הקמפיין. ואם אתה מספיק חזק ואמיץ אז אני קורא לך: שנה את הקמפיין. בנט- תתנצל!

==

קווה שפרן הוא עיתונאי ומנכ"ל חברת 'לדעת להופיע- תקשורת ושפת גוף'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
אתה צודק, לא מצביע לו, הפעם אצביע שס
יואב | 25-12-2014 10:17
2
זה לא מה שיגרום לי לא לתמוך בבבנט
| 25-12-2014 10:49
הביקורת שלך מתחלקת ל-2: הסגנון והעקרון של זלזול באחרים. לגבי הסגנון (לעורר פרובוקציות)- כל עוד זה לא פוגע באף אחד אזי הכל כשר לטעמי. אם הוא גורם לשמאל לצעוק וכך לצבור רייטינג- כל הכבוד. (לגבי הראיון עם רינה מצליח- ראיתי אותו מזמן ולא זכור לי התנהגות לא נאותה, חוץ מהזלזול שזה החלק השני). לגבי הזלזול- צריך לזכור שבנט הוא ימין קיצוני, מוקצה מחמת המיאוס שאף אחד שפוי לא תומך בדעותיו. זה בערך מה שהשמאל (ואפילו המרכז) חושבים עליו. אף פעם לא ניסו להתמודד לגופם של דברים אלא לגופו של אדם.בנט משתמש באותה מטבע בדיוק. אם נוסיף את העובדה שהתקשורת מוטה לצד אחד בלבד נקבל שרק צד אחד לגיטימי ובאמת מי שטוען נגד מדינה פלסטינית הוא הזוי ומשיחי. אז עם מי הוא יעשה דיון רציני? אני אישית מאוד חשדן לגבי בנט- אבל בנתיים הוא מצליח לברוח מכל הבורות שמכניסים אותו ודי מצליח פוליטית. הביקורת שלך היא לא משהו שגורם לי להתנגד אליו.
3
עד שיש ימני אחד שלא מתכופף, מתקפל, מתנצל
ברוך | 25-12-2014 10:50
ומתייפייף בפני הדורסנות השמאלנית שלרשותה מכלול שלם של אמצעים- כולל שליטה מוחלטת בשפה ובתקשורת- אז הוא האלים. אתה הבנת את זה ברוך?
4
אני מתעב את בנט אבל אתה עוד שמאלן עלוב נפש
שם | 25-12-2014 11:51
דבר אחד בלבד אני מייחס לו הצלחה ואני יודע בבירור שזה בדיוק מה שסוחף אחרים- הוא לא מתנצל! הוא לא מתחבא! הוא יורה ישר בפרצופם של צבועי העולם ולא מפחד. הוא מדבר על זכותנו על הארץ ויש לו אומץ לצאת בהצהרות בדיוק כמו כהני דת אוסלו. הבעיה היא שאני לא מאמין לו. אבל בינתיים כל הכבוד לו כי הוא סוחף אנשים. יום אחד יתגלה האופורטוניסט הגלום בו ויצוצו הביבי ואפילו השרון שגלומים בו. בנט הוא תואם ביבי וזה לטוב אך גם לרע. מר שפרן אתה בוודאי זוכר את ביבי של שנות ה-90. כך בנט היום רק שבנט יותר מוצלח. (ולכן יהיה גם מסוכן לימין)
5
מעניין.
גיל | 25-12-2014 11:54
אכן בנט עונה בהחלטיות לשאלות פרובוקטיביות של מגישה מוטה. ואכן, כאשר במהלך נאום צועקים לו גידופים והשמצות (אוניברסיטת ת"א), הוא עומד על דעתו ומסרב להתנצל. ואכן, כאשר במהלך דיון מכובד, 'מרטין הצדיק הגדול' קורא לו הזוי וחי במציאות מדומה, אזי הוא השיב- ידידי מרטין- אתה הוא זה שחי במציאות הפוכה. האוצ'- הוא השתמש באותו ביטוי. אכן לא נעים. קיצור- לא נראה לי שמהדוגמאות שהבאת ניתן להסיק את ההנחה שבבסיס מחשבתך, קווה היקר, שבנט הוא אלים, בית"רי, צ'חצ'חי וכן הלאה. ולך קווה היקר, דע לך שלא כל הטיפות מלמעלה הם גשם.
6
באמת חוצפן הבנט הזה-
שלומי | 25-12-2014 12:16
הוא היה צריך להתנצל בועידת הארץ כשעשרות צרחו לו 'רוצח' ו'פשיסט' כי הוא לו חושב כמותם, ולרדת מהבמה. הרי עצם נוכחותו היא התרסה ותוקפנות נכון? אתה אמיתי?
7
תרגע מר שפרן. הוא רק יקטוף את מקסימום הקולות שהוא יכול
אני | 25-12-2014 12:53
מכל מגזר אפשרי ואז הוא יצטרף אליך, ויתקפל לפני כל מראיין מחו"ל, ואם יזכה בשר החוץ גם אובמה יהפוך באחת לאח. אגב, בקשר להכלה טעית, הוא מכיל כל מה שזז.
8
ממש לא רב דווקא הפוך
סטודנט | 25-12-2014 14:33
ראיתי סרטון שלו שמביא גם חברי כנסת ממפלגות אחרות (ליכוד,יש עתיד ועבודה) שכותבים שלא מתנצלים, יש פה מהלך שיווקי מבריק של ריצה על סיסמה שהרבה יכולים להזדהות איתה מכל גוון אידיאלוגי שהוא. וכך אפילו אם אתה באידאולוגיה שהיא לא לגמרי הבית היהודי אתה מצביע לסיסמה. כך נדמה לי
9
לקווה שפרן הנה השורש העמוק לדעותיך
אבי | 25-12-2014 14:37
2000 שנות גלות אצל הנוצרים גרמו לכך שגם ליהודים יש נטיה יודונוצרית לתת את הלחי השנייה לכל אויב. אתה בתסביך עמוק של גלות תסביך נפשי קשה הזקוק לריפוי אצל רופא נפשות אמיתי (בשום פנים ואופן לא פסיכולוג נוצרי)
10
אז רק לשמאל מותר להיות חזקים ולנצח?
דוד | 25-12-2014 22:36
את מה שמותר לשמאלנים אסור לבנט לעשות. תן לשמאלנים להיות חזקים ומנצחים אבל לך אסור. האם קווה שפרן כתב מאמר מקביל למערכות העיתונים של השמאל? - אין לו טיפת אומץ!
11
קווה קווה
אלי | 26-12-2014 11:24
מה קרה קווה? על מה המהומה? לך תעשה טיפול שיאצו ודיקור עלוב נפש שכמוך.. אם היית כמו אביך, אתה עוד אחד עושה רוח וחולה רוח, דתל"ש עלוב שנהנה ממרומי מקומו של אביו. מזרוחניק חלול...
12
בנט תוקפני
מושיקו ישראל | 29-12-2014 19:00
בנט מדבר כמו ביבי לפני 20 שנים... לצערי בנט תוקפני ומתנשא