אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

חידו"ש: לאסור קללות וקמיעות בקמפיינים

עמותת חדו"ש פנתה ליו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן בבקשה שיזהיר את ראשי המפלגות מפני שימוש בקמעות וברכות

חידו"ש: לאסור קללות וקמיעות בקמפיינים
  הרב עובדיה יוסף זצ"ל (צילום: יעקב כהן)

עמותת חדו"ש פנתה ליו"ר ועדת הבחירות השופט סלים ג'ובראן בבקשה שיזהיר את ראשי המפלגות מפני שימוש בקמעות וברכות.

מנכ"ל העמותה, עו"ד אורי רגב כתב: "אנו פונים אל כבודו בבקשה כי ישתמש בסמכותו ויוציא הנחיות המרעננות את האיסורים הנ״ל, המפורטים בחוקי הבחירות והשידור הציבורי, ומבהירות כי הפרת הוראות אלה לא תיתקל בסלחנות אלא תיענש במלוא חומרת הדין. נסיון העבר מלמד כי אכן תלונותינו הביאו בחלק מן המקרים לעצירת הפרות להן נחשפנו, אך זאת רק בדיעבד, ולאחר שההפרה נמשכה זמן מה ואפשרה לעבריינים לקטוף את פירותיה".

לפי רגב, במערכת הבחירות הקודמת "לא נעשתה ככל הידוע לנו כל פעולה ממשית, בתחום האכיפה הפלילית או אחרת, כדי לבער את הנגע הזה, למצות את הדין עם האחראים לו ולמנוע את הישנותו. ארשה לעצמי לקבוע בצער", הוסיף רגב, "כי הגישה הסלחנית והמקלה עם עבירות אלה היא זו שאפשרה ומאפשרת את הישנותן, וזאת כיוון שהתועלת הפוליטית המופקת מהן היא רבה גם אם הדבר נעשה שלא כדין, בעוד שהחשש לסנקציות פליליות ומנהליות הוא מזערי או שאיננו בנמצא כלל".

בהמשך קובע רגב כי "כי בלא פעולה נמרצת ומהירה כאמור לעיל יש לצפות כי פעולות אלה ודומותיהן תישננה ביתר שאת במערכת הבחירות הנוכחית, אשר בה צפויה זירה חמה במיוחד בתחום הדתי. פנייתי אליכם לפיכך היא בקריאה לנקיטת צעדי מניעה בתחומים עליהם אתם מופקדים, בהם שכיחה במיוחד הפרת החוק. בראש ובראשונה נדרשת הבהרה מצד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה באשר לפרשנות ומידת החומרה בה תיראו את הישנות התופעות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הסכמי אוסלו אינם קמע - פיסת נייר עם הבטחות?
שיודע לשאול | 23-12-2014 12:57
מה זה קמע? פסת נייר עם הבטחות. אז במה זה שונה מהסכמי אוסלו? גם שם על פיסות נייר הבטיחו שלום. האם אין זה קמע? אזי אם אוסרים שיאסרו עד הסוף, כך שגם הסכמי אוסלו לא ייכללו בקמפיינים השונים.