יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב הבוקר בתקיפות על ההתפרעות של רעולי הפנים לאחר פינוי המאחז "צור הראל".
בהודעה שהוציא ח"כ גנץ נכתב: ״זריקת אבנים ופגיעה בכוחות הביטחון שלנו – קו אדום.כל חברי הממשלה צריכים לגנות בפה מלא, ואת הפורעים צריך להביא לדין.שולח חיזוק לכל החיילים והשוטרים, המשיכו למלא את משימותיכם, בכל מקום.לעם ישראל מגיעה ממשלה שמגבה את חיילינו ושוטרינו, כפי שהוא עומד מאחוריהם.״
כפי שפורסם הבוקר, מוקדם יותר היום הגיעו קציני המנהל האזרחי בליווי כוחות גדולים של מג"ב ויחידות נוספות לבצע פעילות אכיפה נגד בינוי לא חוקי שהוקם באחרונה במאחז גבעת עוז ציון. הבינוי הוקם באופן לא חוקי על קרקע פרטית מוסדרת בניגוד לחוק ומהווה סיכון ביטחוני. הכוחות הרסו במקום 6 רכיבי בינוי ופעלו להריסת ציר גישה למקום".
בתגובה לפינוי פורעים יהודים יידו אבנים על ציר 'מושבניק' מצומת התות ועדד גבעת אסף ומנסים לפגוע ברכבי ביטחון. כתוצאה מכך נפגע רכבו של קצין במנהל האזרחי והשמשה הקדמית נופצה.
תגובות
חוק הרבנים "מת", ובמקומו נשלף חוק ג'ובים גדול יותר. הממשלה מקדמת חוק מקיף ואגרסיבי יותר שלפיו תוספות שכר ותקנים לשירותי דת יתוקצבו ללא תקרה ובכל הארץ. האישור יינתן על ידי שר הדתות בלי צורך בהסכמת שר האוצר. פקידים שהתנגדו לכך בכנסת הושתקו.