לא מתנצלת: אני כן סופרת נופלים סרוגים - סרוגים

לא מתנצלת: אני כן סופרת נופלים סרוגים

כל פעם שמישהו רוצה להגיד באולפנים הממוזגים כי אחוז הנופלים הדתיים הוא עצום משתיקים אותו מיד: אין לזה מקום, לא סופרים את המתים, ועוד כל מיני הדחקות. אז מצטערת לא תשתיקו אותי להגיד את זה בקול

author-image
לא מתנצלת: אני כן סופרת נופלים סרוגים
  אילוסטרציה חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה.(קרדיט: אביר סולטן פלאש 90)

כל הזמן מתפתלים בימין באולפנים ומפחדים להגיד בקול: מתוך הנופלים אחוז עצום הוא מהציבור הדתי לאומי.

למה הם מפחדים? כי מיד ישתיקו אותם: "תפסיקו לספור מתים!", "זה לא ראוי", "זה לא שייך", ויעבירו נושא.

אז הנה אני לא מתנצלת ואני מעיזה להגיד את זה בקול, כי זה כואב, זה קשה וזה גם מרתיח

הציבור הכי מושמץ בארץ הוא הציבור הכי תורם, אז לא בא לכם בטוב להעריך או להעריץ? סבבה, לפחות אל תשמיצו, לפחות תתנו לנו להגיד את זה בקול: הציבור הדתי מקריב פה הקרבה עצומה, בהיקפים עצומים יותר מכל ציבור!

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: נדב נולר נפל בקרב ברצועת עזה

אבל המתנחלים האלה, למה שנגיד עליהם מילה טובה? באולפנים שלנו? שלנו? נו, הם בסך הכל עושים את התפקיד שלהם כמו כל אחד אחר במדינה מתגייסים לצה"ל. אז זהו שלא.

רבים רבים מהציבור החלוני לא מתגייס לקרבי, אולי זה מסיבות של נוחות שמעדיפים מודיעין ומשם להייטק, ואולי לדובר צה"ל יותר קל להם להגיע, אולי זה מסיבות אחרות, זה לא משנה בשורה התחתונה אחוז הדתיים הקרביים הוא עצום.

על החרדים שלא לומדים תורה בכלל אני לא מדברת, זה מחדל חברתי שהכניס אותם לפלונטר שהם לא מצליחים לצאת ממנו, הבחורים רוצים להתגייס, הרבנים מפחדים שיתפקרו, והמעגל חסום.

היום כתב חנוך דאום, שאני מעריצה את כל מה שהוא עושה למען החיילים והמילואימניקים, על נפילתו של נדב אלחנן נולר מקרני שומרון: "כמות הנופלים מקרב משפחות דתיות במלחמה הזו היא בלתי נתפסת, אני לא אומר את זה מתוך רצון להוכיח איזה נקודה חלילה, אלא רק להסביר את הכאב".

אז יסלח לי חנוך דאום, אני כן רוצה להוכיח איזה נקודה: יש פה ציבור שמתמסר ונותן את החיים שלו בשביל המדינה! יש פה ציבור עצום שמחזיק פה את הלחימה היומיומית, הסיזיפית בשטח.

יש פה נשים שמחזיקות בתים עם ילדים, ועבודה, ולב שנמצא חצי בעזה, יש פה הורים ששלחו כמה בנים לקרב, יש פה ציבור מדהים שמגיע לו על כך כל הכבוד. שמגיע לו שיגידו לו: אוקיי עכשיו אנחנו נכנס תחת האלונקה, או בואו תקחו חלק מקבלת ההחלטות כי אתם מגש הכסף עליו ניתנה המדינה.

אסור להגיד על זה מילה אבל נגיד: בקבלת ההחלטות הציבור הדתי לאומי מודר, לא בקבינט בטחוני ולא במספר האלופים כמו שהיה צריך להיות. להפך, השרים הכי מושמצים בארץ זה השרים שכביכול מייצגים את הציבור הדתי לאומי, הם נחשבים ההזויים ואיתם כל הדתיים נכנסים לאותה קלחת.

אבא שלי גייס את הנכדים הגדולים כולם בקרבי. לחבר שלו שגר בעלי יש 25 (!) בנים, חתנים, ונכדים שנלחמים בעזה, הוא גאה בזה, הוא מעודד אותם אבל זה גם מדיר שינה, זה גם מפחיד נורא וזה גם ראוי להערכה.

כן יש פה הקרבה עצומה, כן יש פה ישובים שאיבדו הרבה מאד מבניהם, כן מותר לכם להגיד את זה באולפנים, האמת שזה המעט שבמעט שאתם יכולים לעשות למען אותם נופלים גיבורים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
68 תגובות - 45 דיונים מיין לפי
1
על תספרו. את...
כחלון | 02-07-2024 12:47
על תספרו. את המתים.
אבל שנים על שנים -
שימעלה | 04-07-2024 16:20
פימפמו לנו על ההקרבה של בני הקבוצים (כשזה היה רלוונטי) .
לא החלטתי אם דן הוא יותר בור או מלא בשטויות
דילמה | 02-07-2024 23:10
לא הבנת כלום אה? דן הליצן.
צודקת. אבל...
דן | 02-07-2024 16:49
מי הציבור שהפך את ישראל למדינה הכי שנואה בעולם? מי הציבור שכוחות עצומים של צהל מגינים עליו והגנו גם ב 7.10, ועל חשבון יישובי עוטף עזה, מי הציבור שדואג לא לאפשר שום הסכם שלום? יש לזה כנראה מחיר.
2
כן נספור לוחמים...
רוי | 02-07-2024 12:49
כן נספור לוחמים דתיים נופלים הבעיה שאף אחד מאחים לבזיון לא נופל או ניפצע מענין למה
ופר כשזה...
חח | 05-07-2024 12:36
ופר כשזה נוח. פתאום כשמדברים על החרדים כולם בשקט
3
כל הכבוד.תמשיכי שלא...
R.e | 02-07-2024 13:05
כל הכבוד.תמשיכי שלא יחשבו שרק חילוניים נופלים או שמאלנים
4
זה כאב עצום....
יניב | 02-07-2024 13:06
זה כאב עצום. הציבור הכי יקר הכי מדהים, הכי נושא בנטל הקרבי בצהל- מנודה מהקבינט. צריך פה ריסטארט לא רפורמה
מי שמנהיג את...
חח | 05-07-2024 12:36
מי שמנהיג את הציבור הזה כבר מזמן לא רלוונטי עבורו
צריך פה הפיכה...
אלירן | 02-07-2024 21:54
צריך פה הפיכה משיחית!
5
צודקת!! ממש מזדהה...
שרית | 02-07-2024 13:08
צודקת!! ממש מזדהה
צודקת, הגיע הזמן להוריד את הכפפות. גם התקשורת
אלי | 09-07-2024 7:51
צריכה לשלם.
6
מעניינת המסקנה שלך
מעניין | 02-07-2024 13:11
למה המסקנה היא שיש יותר ולא שהם פשוט לוחמים פחות טובים? אני יודע שזו הייתה המסקנה אם לא הייתה ספירת גופות מגזריות מהצד שלך. למה לא לזרום עם האמת הזאת?
מעל 52 אחוז...
פפה | 02-07-2024 18:50
מעל 52 אחוז מבוגרי בהד1 הם בני הציונות הדתית. במחזור גיוס הקרבי האחרון מעל 60 אחוז הם בני הציונות הדתית, למרות האחוז הקטן שלהם במדינה. אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך
היה ברור שתגובה...
עצוב שיש אנשים כמוך | 02-07-2024 14:12
היה ברור שתגובה מטומטמת כזו תגיע. אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם. המטרה מקדשת את כל האמצעים. יפי הבלורית והתואר מהקיבוצים היו לוחמים ללא חת, אמיצים וגיבורים, והם נפלו כי היו מגש הכסף. הדתיים והמתנחלים הפאשיסטיים פשוט חיילים זבל שנופלים כי הם לא יודעים להילחם. ברור...אני מקווה בשבילך שהטמטום והרשעות שלך לא נובעים מגידול במוח.
7
אחרי ששמעתי את...
אזרח ותיק | 02-07-2024 13:43
אחרי ששמעתי את יאיר גולן, שמוכן להקים קואליציה עם רעם, ולא עם המשיחיים, הקיצוניים, צריך להעצים את ולספור את מספר הנופלים במגזר, בכדי להשמיד את הרוע מתוכנו.
חמוד, מי שמייצג...
חח | 05-07-2024 12:37
חמוד, מי שמייצג את המגזר היום לא מייצגים את החיילים שנלחמים, אחרת לא היו מצביעים בעד חוק השתמטות
8
צודקת
אלי | 02-07-2024 14:21
לצערי הציבור הדתי הלאומי משלם מחיר כבד מאוד
9
כל מילה בסלע סוף...
כל מילה בסלע | 02-07-2024 14:50
כל מילה בסלע סוף האמת להתגלות בשורות טובות לכל עם ישראל
10
ממש צודקת !!!!
אזרח | 02-07-2024 15:01
מסכים לכל מילה !!!
11
מצטערים על כל...
שכל | 02-07-2024 15:13
מצטערים על כל חייל שנופל. אחוז הדתיים הוא לא נתפס במיוחד אם נוסיף לכך גם את הבאים מבתים דתיים. הדתיים לאומיים היום נושאים בעול יותר מכולם חד משמעית. ואחכ עמי איילון בחוצפתו אומר שאנחנו מגיעים מבולבלים לצבא, יאיר גולן ההזוי אומר שצריך לחנך אותנו מחדש, ובוגי שצריך לסגור את עלי. כפיות טובה שאין כדוגמתה. הפכו אותנו לבשר התותחים של המדינה לגבי כל השאר מצפים שנמות בשקט ולא נפריע.
12
שימי לב לדברים שאת בעצמך כותבת!!
אלמוני | 02-07-2024 15:57
בקבלת ההחלטות הציבור הדתי לאומי מודר, לא בקבינט בטחוני ולא במספר האלופים כמו שהיה צריך להיות. לחזור עוד פעם על מה שכתבת? אז את בוחרת לשרת, לא את האידיאולוגיה שלך, אלא את האידיאולוגיה של שונאי הדת. הם מחליטים מתי להלחם, כמה להלחם, ועל מה להלחם. האם להלחם גם כאשר הסיכון אינו נראה לעין? האם להפציץ בשבת? האם להפציץ מקום שיתכן ומוחזקים בו שבויים יהודים? השאלות האלה, שמוכרעות בידי שונאי דת, לא מפריעות לך. אולי לכן, כה קשה לך להבין חרדים, שנמנעים מלהתגייס לצבא שרחוק מן היהדות יותר מן האינקוויזיטורים של הנצרות. הם עבדו עבודה זרה, אבל האמינו באלקים. הפיקוד של הצבא, לא מאמין. הם ידעו להבדיל בין זכר לנקבה. הפיקוד של הצבא, לא יודע. להמשיך???
המגיב 'יוני' הפוסל במומו
אלמוני | 08-07-2024 15:51
כל חרדי שומר את כל התורה ואת כל מצוותיה, במלואם, ללא גירוע וללא תוספת, וזאת היא תמצית חייו. אם מדברים על סלקטיביות ועל נצרות, אתה הוא שבחרת במצוה מדומה אחת, בשמה אתה משליך את כל התורה כולה. הסיסמאות והצביעות הן שלך ורק שלך, מום שבך אתה מבקש להטיל באחרים. ולגבי הכאב, אין כמותו לסייע לשיכור להתפכח.
חטא הנצרות
יוני | 03-07-2024 9:50
חבל שבחרת להגיב כך. יש דרכים אחרות לפתח שיח, שיח של קרוב, הרי מה שנכתב זה מתוך כאב אמיתי, אבל בחרת לשדר שנאה וסיסמאות, חבל. ואם כבר הזכרת את זה, אז דע לך שהתפיסה הדתית החרידית מאוד דומה לחטא הנצרות בניתוק שלה מחיי החול ובסלקטיביות שלה בתחומי המצוות. חבל.
13
רוב החילוניים מתגייסים
ח | 02-07-2024 18:21
רוב החילוניים מתגייסים חבל שבמקום לדון לגופה של תרומה, לכלכת ואיבדת את הקהל
14
כחילוני אין ספק בתרומה העצומה שיש לציבור
סבב שלישי במילואים | 02-07-2024 19:26
הדתי לאומי בלחימה, ובהחלט נדרש ייצוג הולם גם בתפקידי הפיקוד הגבוה בצהל. ההשמצות היא לא של הציבור, אלא של חלק מנציגיו, שאישית לא שירתו וללא קשר, לא יודעים לנהל. אני בטוח שיש לציבור הדתי לאומי נציגים טובים מאלו. הבעיה של הציבור הדתי לאומי הוא דווקא הליכוד שלא רוצה לתת להם תפקידי מפתח בקבינט, ביבי שהוא חילוני קלאסי שאוכל פרות ים בשבת (וכן החילונים רובם לא אוהבים אותו) הוא פשוט מנהיג לא מתאים, ומי שיוצר איתו בלוק רק לשם השלטון, ללא התחשבות בעתיד המדינה, כמובן שתהיה ביקורת גם עליו.
15
לייק לייק לייק...
כנראה תמים b | 02-07-2024 19:46
לייק לייק לייק
16
ואלה הגברת צודקת...
הלוחם בדרכים | 02-07-2024 20:03
ואלה הגברת צודקת לו להיתרעיין בערוצים 12 ו 13 תחנות של שמולני נטו
17
הבעיה שאתם מפרסמים...
רונן | 02-07-2024 20:13
הבעיה שאתם מפרסמים נתונים שקריים ומגמתיים, מוחקים תרומה של אחרים (בנתונים שמעלים על נס את אחוז הנופלים הדתיים מופיעות אפס חיילות שנהרגו - כי התצפיתניות פשוט עברו לגור בכפר). כשמנרמלים לגודל האוכלוסייה ולגיל ולא מרמים בנתונים התמונה הרבה פחות מרשימה. אם מסתכלים על אחוז הדתיים בגיל 18-35 במדינה מכל הזרמים מסתבר שחילונים נהרגים בצבא באחוזים גבוהים יותר מדתיים (הסרוגים הרי מתעקשים לא לגייס חרדים, אז אני מניח שהם מתנדבים להחליף אותם)
לא מסכים! אין...
דוד | 02-07-2024 21:21
לא מסכים! אין פה הכחשה בכלל לגבי החילונים, אל תנסה להוציא את הטענה ממקומה, הדתיים ובמיוחד הדתיים לאומיים נותנים פה במלחמה בצורה בלתי רגילה, בתור אחד שבמקום להשתחרר אחרי שירות משמעותי מאוד במקום מסווג המשיך עוד כמה חודשים טובים כדי לתת למדינה ולך את הביטחון! אבל ברגע שאני מוריד את המדים ומסתובב במרכז הארץ במקום שבו אני לא תואם את הנוף ב מאה אחוז לדעתם אז מסתכלים בעין עקומה. אנחנו לא באים להוריד חס ושלום מכל החטופים או האנשים הלא דתיים שנפלו, שרובם חברים טובים שלנו בלב ובנפש שלחמו איתנו, אבל אין פה שום בושה ולהפך יש פה גאווה גדולה שאנחנו משרתים בצבא ולצערנו נופלים על קידוש השם או על המולדת. אנחנו גאים להיות חלק מהמדינה הנפלאה הזו ולשרת בצבא הזה! אבל אל תשכחו אותנו אנחנו חלק בלתי נפרד פה מהעם הזה!!!
18
יש 20 נופלים...
יניב | 02-07-2024 21:37
יש 20 נופלים רק מעלי כ10 רק מקרני שומרון ויש עוד הרבה דוגמאות כאלה. מה היחס של עלי מול תל אביב אולי 1%, זאת אומרת שהיו אמורים להיות חלילה 2000 נופלים מתל אביב, שתבינו את היחס. העוול זועק לשמים. והציבור הדתי לאומי צריך להיות הכי מוערך ומורם על נס במדינה ההזויה שלנו
19
הסיבה שהציונות הדתית...
אלירן | 02-07-2024 21:51
הסיבה שהציונות הדתית לא מקבלת חיבוק מרוב העם היא ההקצנה בדת , בלאומנות, במשיחיות.. קיצוניות מובילה לאלימות ופילוג. ובסוף לחורבן
הפוך לגמרי
יוני | 03-07-2024 10:06
מי שאינו מבין את שפת המזרח התיכון ומתעקש בהכלה ואהבת האויב הוא אלים כלפי אחיו היהודים ולכל הפחות הוא מאמין גדול בדת מוזרה שמטיפה רוח נוצרית ומצפה למשיח חדש (הרי ההוא כבר הגיע לפני 2000 שנה) שיפטור לנו את כל הבעיות כאן בנס. הציונות הדתית היא החשיבה היחידה גם מבינה את המציאות וגם פועל עניינית בתוך המציאות.
הסיבה העא שטיפת...
אורי | 02-07-2024 22:35
הסיבה העא שטיפת המוח יוםציום שעה שעה שהתשקורת השמאל פרוגרס קיצונית עושה. זו הסיבה. שום משיחי ושום קיצוני. אתה קונה את השקרים של התקשורת. תתעטרר
20
חשוב שמישהו סוףסוף מעלה את זה בלי להתנצל!!!!
תודה | 02-07-2024 23:07
למה מישהו עוד צריך לחשוש מתגובת השמאל?!
21
צודקת לגמרי. תספרו ותזעקו בקול: היהדות הנאמנה
יהודה נאמן | 03-07-2024 8:16
היהדות הנאמנה לעם ישראל ולתורתו מקריבה - נלחמת בקרבות ומקריבה קרבנות. רוב מוחלט של הנופלים הוא של היהדות הסרוגה - הנאמנה לעם ישראל ולתורת ישראל ולארץ ישראל. זו האמת הנוקבת!
22
אבל בגלל המתנחלים יש צורך ביותר חיילים ומוות.
ניצן | 03-07-2024 10:49
ללא התנחלויות ואזרחים בשטחים יהיה אפשר לשמור שם על כוחות מצומצמים יותר בנוסף יהיו פחות חיכוכים מה שיוביל לפחות הרוגים בשני הצדדים. המתנחלים גוררים את כל ישראל לכל מני מצבים שהרוב לא מעוניינים בהם, רק בגלל אידאולוגיה ילדותית ומפגרת.
הזיות השמאל. הגישה...
יניב | 03-07-2024 11:35
הזיות השמאל. הגישה הזו מביאה הרבה יותר הרוגים ודם יהודי שפוך. יצאנו מעזה מה קיבלנו??? בשואה גם כבשנו את גרמניה??? בפרעות תרפט וכל הפרעות לפני קום המדינה?? מה התירוץ?? פשוט תכיר בכך שלשמאל יש תבוסתנות ועליבות פנימית הנובעות מחוסר זהות עצמית. מאחל לך התפכחות לפני שיכאב
23
צודקת!
נתניהו הביתה | 03-07-2024 11:54
כל מילה אמת.
24
אם כבר, אז...
רק אומר | 03-07-2024 13:32
אם כבר, אז תנו מספרים, שנדע באמת מה החלק של הציונות הדתית בקרב הנופלים והפצועים.
מספר הלוחמים
יגאל | 03-07-2024 16:17
הספירה היא של לוחמים ולא של נופלים. מספר הנופלים משקף את מספר הלוחמים.
לפי נתונים רשמיים...
רונן | 03-07-2024 16:08
לפי נתונים רשמיים בערך שליש הנופלים מאז ה-7 באוקטובר *למדו במוסדות דתיים**, גם צעירים שהורידו כיפה והצביעו מרץ נספרים. בערך חצי מבוגרי יב במגזר היהודי (כלומר 40% אם סופרים ערבים) למדו במערכת החינוך הדתית (ממד, חרדל, חרדי) כלומר עדיין חילונים נופלים ביחס יותר גדול למספרם באוכלוסייה. מה שנכון שבתוך הדתיים הנופלים הרוב המכריע הוא ציונות דתית כאשר השותפים שלהם בישיבות החרדיות נופלים פחות (בזכות לימוד תורה)
הרוגים דתיים לאומים
רס"ן מיל. | 03-07-2024 14:47
בלי להתנצל ולהתפתל חובה לדבר על הנושא הגיע זמן שמישהו יאסוף את הנתונים על כמות ההרוגים בוגרי הציונות הדתית שנהרגו מתחילת הלחימה.מישהו במגיבים רצה מספרים בחודש האחרון הובאו למנוחות 12 חיילים בהר הרצל 10 מתוכם מהציונות הדתית
25
כל הכבוד שכתבת...
יעקב | 03-07-2024 22:43
כל הכבוד שכתבת את מה שכולם חושבים. זאת המציאות האמיתית והכואבת. זה כמובן לא מעניין את השונאים המקצועיים מהשמאל שממשיכים לגדף משיחיים, הזויים עם השנאה הארורה שלהם שהורסת כל חלקה טובה. שיהיו בשורות טובות.
26
מבין אותך, אתם...
אברהם | 04-07-2024 7:38
מבין אותך, אתם באמת הציבור שנותן (ולא רק במלחמה הזאת) את טובי בניו בלי פרופורציה. מה שכן, חבל שבתמימותכים אתם משתלחים ברוייב החרדי, שכחת ש: הצדיקים הטהורים לא קובלים על הרשעה אלא דווקא אוהבים כל יהודי באשר הוא אלא אם כן מדובר ביהודי ממש כמונו שומר תורה ומצוות שמעיז לנהוג כמו שרבותיו לימדו אותו שלימוד תורה חשוב מאוד לביטחונה של ישראל, אז דווקא נרדוף אותו עד חרמה ותהיה לנו הזדמנות להרגיש טיפה פחות נחיתים לרגע.
27
הנהגה לוקחים לא מקבלים
חילוני למהדרין | 04-07-2024 11:05
בן גוריון וחבריו ממפאי שהלכו לישב את החורים הכי נידחים בארץ ישראל ונלחמו על אדמתה, אף אחד לא נתן להם את הנהגת המדינה, הם לקחו אותה ובצדק. כך גם יהיה אם הציבור הדתי לאומי, שכוחו הרלקטורלי התחזק משמעותית בעעשרים שנה האחרונות, ללא גידול כזה משמעותי בחלקו באוכלוסיה. כך הוא צריך להמשיך בלי לעצור בלי להסתכל אחורה ובלי להתבלבל, כמו המפאיניקים לפני קום המדינה.
28
אף אחד לא...
תספרי מה שבא לך כמה שבא לך | 04-07-2024 13:47
אף אחד לא מצפה או צריך התנצלות ממך. אם זה כך אז עדיף שאור השמש יאיר על המגזריות כערך עליון.
29
כתבה עצובה שממשיכה...
נו בטמת | 05-07-2024 12:35
כתבה עצובה שממשיכה לפלג. במקום שתראי איך היחס לציונות הדתית השתנה את נשארת בבועה שלך כדי ליצור עוד פילוג. לא למדת כלום מה7.10?
קפלניסט מטומטם ...
לוחם | 06-07-2024 23:08
קפלניסט מטומטם
30
נכון מאד תודה ...
תמר | 05-07-2024 13:19
נכון מאד תודה
31
לא הכי תורם ולא הכי מושמץ
נשיא המזרחי | 05-07-2024 13:21
אל תגנבו לחרדים את התואר . אכן הסרוגים סובלים מתסמונת האשה המוכה 75 שנה הם לא מבינים שהם מנוצלים עי החילונים שגם לא נותנים להם קידום
32
צודקת בכל מילה
לירן | 07-07-2024 2:29
וגם אי אפשר להשוות את השירות של אנשי תל אביב לשום התנחלות או עיר פריפריה. הרבה מגוש דן מגויסים בשירות עורפי לעומת האחוז של אנשים דתיים שבקרבי
33
כמה היא...
אפרת | 07-07-2024 8:03
כמה היא צודקתתתת!!
34
אמת לאמיתה. צודקת ב100%.
יואב | 07-07-2024 10:50
כואב, אבל סופה של האמת לנצח.. זה ברור לעם אחרי המלחמה הזו שהציונות החילונית מתה. וערוצי התקשורת עושים הכל כדי לא לתת יד להעברת המושכות.. הציבור הדתי צריך להיות חזק ולהמשיך בשלו, העם יבחר בו. אגב, כדאי שכל אחד יקבל על עצמו להחרים את ערוצים 11, 12, 13, YNET. גלי צהל, רשת ב'
35
מגיע לכם תתחנפו תמותו תושמצו ותגורשו מבתיכם
חרדי | 07-07-2024 10:58
המדינה שייכת לשמאל. אתם הפראיירים של המדינה שייהיה לכם בהצלחה
36
א. ציפיתי (באמת,...
מילואימניק | 07-07-2024 11:06
א. ציפיתי (באמת, לא בציניות) שיהיו פה מספרים כמו שהובטח בכותרת. אבל גם הכותבת עושה לעצמה חיים קלים ומסיקה מסקנות בלי להביא את הנתונים. חבל. ב.לגבי טענת חוסר ההשפעה: יש לפחות שלושה אלופים דתיים במטכל וגם הרצי גדל בחינוך דתי. גם לבן גביר וסמוטריץ יש הרבה מאוד השפעה על המדיניות. היה פה גם ראש ממשלה דתי, אם מישהו זוכר... ג. יש פה סתירה פנימית: אם כל כך חשובה הדוגמה האישית והציבורית בשביל מקום בקבלת ההחלטות, אז לסמוטריץ ובן גביר לא אמור להיות מקום בכלל. זה קצת צבוע מצד סמוטריץ לטעון כל הזמן שמגיע לו להיות בסוד קבלת ההחלטות כי הציבור 'שלו' נמצא בטבלת החללים. אז אם זה הטיעון, ודאי שלא מגיע לו, כיוון שהוא עצמו התחמק באופן נלוז משירות קרבי ומשירות משמעותי בכלל. משל למה הדבר דומה- לאדם שצועק שמגיע לו לקבל צ'ופר על כך שכל ידידיו ושכניו תורמים, בעוד הוא מתחמק מלתרום.
37
בשביל שתהיה לנו...
למה צריך למות | 07-07-2024 13:56
בשביל שתהיה לנו זכות? אנחנו שותפים עם כולם ןהדרישה צריכה להיות שיויון כי כולם שווים ואין שום ערך לספירת מתים. (חוצמזה אם את באמת דתיה את אמורה להבין שכל מי שמת מת בגלל שזה מה שהיה צריך להיות. ממילא אחן הכרח שתהיה הלימה בין האחוז באוכלוסיה ובין מספר החללים)
38
קלישאתי ומגמתי ולא מגובה
ישראלי | 07-07-2024 14:37
1. 20% מהמילואימניקים הם עובדי ההייטק. 2. כרגיל, יש שיסוי שלא מגובה במספרים כנגד הציבור החילוני והליברלי. 3. מזל שלא תקפת גם את הקיבוצניקים והמושבניקים ששוב מוכיחים את המחויבות שלהם לעם ישראל ומדינת ישראל וערכיה. 4. זה נכון, שחלק לא קטן מהנופלים הם אלו שבסיסם הם מהציונות הדתית.
39
מה דעתך על התמיכה הפוליטית בהשתמטות החרדים ?
נתן | 08-07-2024 17:23
למה את לא תוקפת את נציגינו בכנסת ?
כי לולא בנגביר והדומים לו, לא היתה מלחמה.
אלמוני | 09-07-2024 11:58
מבול אל-אקצא? מי עשה פרובוקציות בהר הבית? מי עשה פרובוקציות בבתי הכלא? מי הביא את חמאס למצב בו החליט להוציא לפועל תוכנית ששכבה במגירה כמה שנים? אין לך בושה?? מי מונע את סיום המלחמה והשבת יהודים שבויים לביתם? לא הנבלה שלך??
40
זה נכון. 95% מהנופלים סרוגים או דתלשים
תל אביבי | 09-07-2024 11:34
וזה לא במקרה. יש יד מכוונת לזה גם מהצד האמריקאי. לשלוח דווקא את הפלוגות הסרוגות ראשונות לקרב. לכן הציבור הסרוג צריך להתעורר ומהר ולהפסיק לשלוח בנים לצבא הכושל וזה שבוחר במודע להפוך את הסרוגים לבשר תותחים.
41
אחוז הסרוגים
פיני | 10-07-2024 11:29
אסביר לך מדוע, הם לא יותר אמיצים מהחילונים, הם פשוט קונים את הבטחות הרבנים: שליחי מצווה אינם ניזוקים. שמירת שבת תציל ממות. נפילה על קידוש השם. המזוזה תקינה. בשם השם נעלה ונצליח. עמוד האש ההולך לפני המחנה הוא שיגן עלינו. ועוד אמונות הזויות שנשתלות בראשי הסרוגים, גורמים להם לחשוב שהשם ישמור, מה שמתברר בדיעבד כאמונה טפלה.
42
החיילים הסרוגים פחות מקצועיים ולכן נהרגים
אזרחי | 10-07-2024 12:34
אם כבר אומרים את האמת, אז האמת היא שהחיילים הסרוגים פחות מקצועיים, כי שירתו שירות יותר קצר, כי הם שכונה, כיהראש שלהם במקום אחר, ולכן נהרגים יותר.
43
הסרוגים מקריבים את ילדיהם בשביל שרה ויאיר נתנ
דניאל | 10-07-2024 12:37
כל הכבוד לסרוגים הערכיים והאיכותיים, שמקריבים בשמחה את ילדיהם בשביל שסמוטריץ ובנגביר ימשיכו להנות ממנעמי השלטון, ולשרה ויאיר נתניהו יהיו רכבים צמודים נהגים ומאבטחים על חשבוננו.
44
הנופלים נופלים לשווא
בנימין | 10-07-2024 12:38
ביבי מורח את המלחמה מטעמים אינטרסנטיים. אם הסרוגים בוחרים להשאיר יתומים ואלמנות לטובת שיפוץ הבריכה של ביבי. באמת כל הכבוד לכם!
45
אחוז הנופלים
מיכאל א א | 10-07-2024 17:02
אם נסתכל על אחוז אכלוסית הדתית ציונית בהשוואה לאוכלוסיה החילונית נמצא כי מבחינת אחוזים נופלי האוכלוסיה דתית ציונית הוא גדול פי שניים או שלש מהאוכלסיה החילונית