ארגוני שמאל יהודי לוחצים שלא לספק דחפורים לצה"ל - סרוגים

ארגוני שמאל יהודי לוחצים שלא לספק דחפורים לצה"ל

בשבוע שעבר דווח כי חברת הציוד ההנדסי קטרפילר, משעה את אספקת דחפורי הדי-9 לצה"ל. כעת מתברר כי ארגוני שמאל יהודים אמריקנים מגבירים את הלחץ על החברה כדי שזו תפסיק את האספקה לחלוטין. הסיבה: "הפרת זכויות האדם של הפלסטינים ביהודה ושומרון ושל ההבדואים בנגב."

ארגוני שמאל יהודי לוחצים שלא לספק דחפורים לצה"ל
  מפר זכויות אדם?. דחפור D9 (ויקיפדיה)

לאחר שבשבוע שעבר נמסר על השעיית האספקה של דחפורי די-9 לצה"ל ולמשרד הבטחון, מגביר ארגון השמאל היהודי אמריקני, "הקול היהודי לשלום" שמרכזו בקליפורניה שבארה"ב את המסע הציבורי בדרישה מחברת "קטרפילר" להפסיק לחלוטין את אספקת הדחפורים.

צעדים אלו מצטרפים למה שפורסם ב"סרוגים" לפני כשבועיים, על חקירה שנערכת בהולנד, נגד בעלי חברת מנופים ישראלים, שהשכירה ציוד הרמה, שששימש לבנית גדר ההפרדה. החקירה הראשונה מסוגה במדינת אירופה נפתחה בעקבות תביעה שהוגשה על ידי ארגון "זכויות אדם" פלסטיני.

חברת "קטרפילר" החליטה להשעות את אספקת הדחפורים עד לסיום ההליכים המשפטיים נגד ממשלת ישראל בהם פתחו הוריה של רייצ'ל קורי, פעילת שמאל אמריקאית שנהרגה בשנת 2003 מפגיעת דחפור כזה כאשר ניסתה למנוע הריסת בית פלסטיני בידי צה"ל.

"במשך שנים אנו מנהלים מסע ציבורי ודורשים מחברת קטרפילר להכיר באחריותה לשימוש שממשלת ישראל עושה בדחפורים האלה, לפגיעה קשה בזכויות האדם והרס מסיבי של בתי פלסטינים בשטחים הכבושים וכן של אזרחים ערבים בתחומי ישראל עצמה, במיוחד בכפרים הבדואים בנגב." אומר סידני לוי, דובר "הקול היהודי לשלום".

קצת על הארגון, מתוך הודעת הדובר שלהם: מייסדי "הקול היהודי לשלום" הם יהודים אמריקאים המתנגדים למדיניותה של ממשלת ישראל ולכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים, ומטרתם לפעול כיהודים כנגד ההנהגה הרשמית של יהודי ארה"ב, אשר נוהגת לתמוך תמיכה עיוורת בכל מעשיה  של ממשלת ישראל.

לא רק נגד דחפורים יש להם מאבק: "הקול היהודי לשלום" מנהל מאבק גם נגד פעולות ההתרמה של מתנחלי חברון בניו יורק, וקרא לרשויות המס בארה"ב לשלול ממתנחלי חברון את המעמד של "ארגון צדקה הפטור ממס" שמהווה הונאה ושימוש לרעה בכספי משלם המסים האמריקאי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טירוף.......
אבי | 04-11-2010 13:30
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו...
2
אין ברירה
שמאל שפוי | 04-11-2010 19:58
ישראלים מבינים רק כח וכסף. או שנותנים להם בראש או שמכים אותם בכיס. כל כך מפחדים לצאת פראיירים שבסוף אוכלים אותה מכל הכיוונים.